Mededeling

Collapse
No announcement yet.

[chrissi's detailing] cadillac escalade

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• [chrissi's detailing] cadillac escalade

jaja, afgelope 2 dagen heb ik een droom wagen kunnen detailen :dance: des ondanks dat ik niet rond ben geraakt met mijn werk was ik wel tevreden. er was afgesproken voor 3 dagen maar de garage was zondags niet open dus moest ik het zo ver mogelijk krijgen op 2 dagen. dus mijn beslissing was zeker de buitekant te detailen en het dashbord + leder de cleanen. wat me ook gelukt is maar volgend jaar als ik hem nog eens mag doen ga ik wel in de week gaan, dan kan ik hem echt tot in de puntjes afwerken. :cool:
    allesinds hier de lijst van de gebruikte producten:
    Meguiars shampoo plus (voor foam gun)
    Dodo juice sour power (schuimt heerlijk hard)
    Meguiars all perpose cleaner
    Meguiars Wheel Brightener
    Meguiars last touch
    Meguiars detailing clay agressive
    Meguiars ultra cut compound
    Menzerna final finish
    Meguiars speed glaze
    Blackfire gloss enhansing polish ( :love: )
    Chemical Guys Glossworkz Glaze
    Auto glym polish
    Meguiars tech wax 2.0
    Pete's 53
    Blackfire Midnight Sun Ivory
    Dodo juice blue velvet
    Meguiars Rich Leather Aloë Cleaner Step 1
    Meguiars Rich Leather Aloë Conditioner Step 2
    Meguiars Carpet & Interior Cleaner
    de stappen:
    foamen
    wassen
    afdrogen
    clayen
    polieren
    polijsten
    waxe
    leder
    dashbord
    velgen
    eerst ben ik dus begonnen met de wagen af te spoelen voor al het zand en dergelijke eraf te krijgen, erna heb ik een schuimlaagje erop gelegd met shampoo plus, lekker laten inweken en erna afgespoeld. gevolgd door een lekker schuimend emmertje dodo juice sour power. hier na alles afgespoeld en afgedroogd

vraag me niet hoe ik aan deze slechte kwaliteit van foto's kom sorry daarvoor

na het wassen heb ik ook gelijk de velgen aangepakt, begonnen met ze af te spoelen gevolgd door Meguiars Wheel Brightener foam laagje laten weeken en erna meguiars all perpose cleaner de banden zelf goed geschrobt

Comment

naderhand was alles gekuisd en gedroogd klaar voor analizatie hoe de stand van zaken waren, heb geen woorde nodig de foto's shocken zelf hard genoeg

Comment

heb dan maar enkele 50/50 gedaan om te kijken welke compound het beste was.

1 geluk had ik wel, de lak was erg goed bewerkbaar 2 passes en de swirls enzo waren weg

Comment

dan begon de strijd he eerst polieren met ultra cut compound gevolgd door menzerna final finish speed glaze blackfire polish chimical guys glozzworks en autoglym polish

Comment

tot slot heb ik de waxen aangebracht begonnen met tech wax (voor de duur van de wax die blijft lekker lang) pete's 53 gevolgd door black fire en tot slot dodo juice. ik heb ook bewust besloten om geen vettige producten aan te brengen zoals trim detailer en bandenzwart. de wagen staat altijd buiten en op kiezelsteentjes met veel zand wat dus al snel vuil zou worden, en met dit regenweer zou trim detailer uitlopen maken. hier de foto's van het einde hoe de wagen is geworden :cool:
            hier het eind rezultaat

zozo dat was het dank, bedankt voor het lezen en de intresse. tot de volgende

Comment

Nice

Comment

mooi resultaat!
                in zo'n grote auto kruipt zeker wel wat meer tijd dan in een gewone wagen, hoelang heb je er aan gewerkt?

Comment

edit: dubbel post

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sjakie5V Bekijk Berichten
                    mooi resultaat!
                    in zo'n grote auto kruipt zeker wel wat meer tijd dan in een gewone wagen, hoelang heb je er aan gewerkt?
                    2 dagen voor het exterieur alleen men vriendin heeft het interieur gedaan
                    van 8 u smorgens tot 5 u savonds

Comment

Knao! Wat een bakbeest trouwens
                      2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

knappe detail!
                        2013- Volvo V60 D3 R-Design
                        2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic

Comment

Gigantische bak! Gelukkig is de lak van Amerikanen meestal vrij zacht.

Mooi werk Wel oppassen met layeren van zoveel verschillende waxen, sommige hechten echt niet goed op andere, waardoor het verloren moeite is.

Comment

Nice job!

De volgende keer wel graag rekening houden met max. 3 foto's per bericht. Thx!

Comment

oow ok ik dacht max 10 grtz

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Chris VW Bekijk Berichten
                                http://www.autoforum.be/showthread.php?t=26177

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Chris VW Bekijk Berichten

Nee, 10 zou het wel moeten zijn eigenlijk
                                  2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Working...
                                  X