We krijgen wel eens de vraag: ‘Die auto is nog bijna nieuw, waarom wordt die al gedetailed?’ Wel, eigenlijk is het ideaal dat uw auto reeds bij aflevering gedetailed wordt. Zo weet u direct alles over de staat van uw lak en is uw wagen van begin af aan ten volle beschermd. Ook lijmresten, overtollig smeervet in de kiertjes, merktekens op de ruiten, kalkresten,... zijn zaken die zeer vaak op nieuwe auto's terug te vinden zijn. Om nog maar te zwijgen van de krassen die er in de lak gekomen zijn bij montage in de fabriek, bij transport of bij de laatste technische check-up in de werkplaats voor aflevering. Bovendien kan de transportwax op een veilige manier verwijderd worden, zonder dat er nog restjes blijven hangen. Na deze detail ziet de nieuwe wagen er pas echt uit zoals een nieuwe wagen er altijd zou moeten uitzien!
Wasstap + voorbereiding van de lak
Aangezien deze detail op verplaatsing uitgevoerd werd, moesten we ons aanpassen aan de infrastructuur. Daardoor is de wagen dus niet gefoamd om het vuil los te weken zoals gewoonlijk, maar is er direct gestart met het wassen van de wagen. Op het eerste zicht leek de wagen al vrij proper, u zal straks zien dat dit niet het geval was…
Na het afspuiten van de wagen is er duidelijk wat beading te zien op de lak, dit is de transportwax die op de wagen ligt. Verder valt het gebrek aan diepte in de lak op. Vervolgens werd de wagen gewassen met de klassieke 2 emmer methode. Wie nog niet overtuigd is van deze techniek kan op onderstaande foto het nut van de 2 emmers zien. Indien maar 1 emmer zou gebruikt zijn, zou de wagen gewassen zijn met vuil water in plaats van met een sop van water en shampoo. Hierdoor zou het vuil over de auto gewreven worden, wat krassen en swirls veroorzaakt!
Wasstap + voorbereiding van de lak
Aangezien deze detail op verplaatsing uitgevoerd werd, moesten we ons aanpassen aan de infrastructuur. Daardoor is de wagen dus niet gefoamd om het vuil los te weken zoals gewoonlijk, maar is er direct gestart met het wassen van de wagen. Op het eerste zicht leek de wagen al vrij proper, u zal straks zien dat dit niet het geval was…
Na het afspuiten van de wagen is er duidelijk wat beading te zien op de lak, dit is de transportwax die op de wagen ligt. Verder valt het gebrek aan diepte in de lak op. Vervolgens werd de wagen gewassen met de klassieke 2 emmer methode. Wie nog niet overtuigd is van deze techniek kan op onderstaande foto het nut van de 2 emmers zien. Indien maar 1 emmer zou gebruikt zijn, zou de wagen gewassen zijn met vuil water in plaats van met een sop van water en shampoo. Hierdoor zou het vuil over de auto gewreven worden, wat krassen en swirls veroorzaakt!
Comment