Deze lotus is al 16 jaar in het bezit van deze eigenaar, sinds deze in het bezit is van deze man heeft deze wagen hoop en al 1500 km gereden… waarvan de laatste km's 2 jaar gelden.
Nu was het tijd om hem terug vanonder het stof te halen. en er lag wel wat stof op ook...
Deze auto bevat geen metalen plaatdelen maar bestaat uit een 100% polyester carrosserie. De lak zelf is, vond ik, van een uitzonderlijke kwaliteit. Hiermee bedoel ik dat een hedendaagse lak uitermate zacht is. Deze lak was harder, dan wat vandaag de dag als harde lak omschreven wordt, op een nieuwe wagen...en deze wagen is welgeteld 26 jaar oud.
Wassen.
eerst inspuiten met reiniger om alle vuil los te weken.
wielkasten en onderkant dorpels/bumpers worden ook ingeneveld met een reiniger.
daarna de wagen grondig afspuiten met hogedrukreiniger (lage druk + veel water)
na het afspuiten heb ik de wagen gewassen met 2 emmers met warm water + spons en Smart Carwash (1 emmer met sop, 2de emmer met spoelwater )
nadien wagen opnieuw grondig spoelen met water
Clayen
nadien heb ik de volledige lak geclayed
tijdens het clayen heb ik enkel gebruik gemaakt van water als glijmiddel.
De lak voelde grof aan, met het clayen is dit weg, enkel had ik niet het gewoonlijke zicht dat de clay bruin/vuil kleurde.
daarna de wagen volledig gedroogd met microfiber droogdoeken en perslucht om alle kiertjes droog te krijgen.
Polijsten
Als polijstproducten heb ik een nieuwe polijstlijn van Cartec gebruikt, deze bestaat uit 2 stappen: een polijstmiddel waar het groffe werk mee gedaan kan worden en een afwerkingsproduct welke alle achtergebleven fijne krasjes en swirls verwijderd. Deze voedt tevens de lak opnieuw zodat deze terug een diepe glans gaat krijgen
ik heb een centrische en excentrisch toestel gebruikt van Flextools.
Tijdens het polijsten heb ik gebruik gemaakt van verschillende pads (wol, hard, medium, soft, finish)
Bescherming
Als laatste stap heb ik de wagen behandeld met een synthetische lakverzegeling (Cartec WaxGuard) alsook de velgen.
Totale duur van deze behandeling: 16 à 17 werkuren.
Ik heb gezorgd voor een ruim aantal foto's waar de volledige set te bekijken is op onze website: www.autopoetser.be
(Er stond helaas een instelling om de camera niet goed waardoor de foto's ruim voorzien zijn van ruis... Dit heb ik, spijtig genoeg, pas gemerkt toen ik klaar was met dit project. Van zodra het weer terug een beetje mee zit worden er nog wel een hoop "na" foto's gemaakt van deze zilveren bolide)
Nu was het tijd om hem terug vanonder het stof te halen. en er lag wel wat stof op ook...
Deze auto bevat geen metalen plaatdelen maar bestaat uit een 100% polyester carrosserie. De lak zelf is, vond ik, van een uitzonderlijke kwaliteit. Hiermee bedoel ik dat een hedendaagse lak uitermate zacht is. Deze lak was harder, dan wat vandaag de dag als harde lak omschreven wordt, op een nieuwe wagen...en deze wagen is welgeteld 26 jaar oud.
Wassen.
eerst inspuiten met reiniger om alle vuil los te weken.
wielkasten en onderkant dorpels/bumpers worden ook ingeneveld met een reiniger.
daarna de wagen grondig afspuiten met hogedrukreiniger (lage druk + veel water)
na het afspuiten heb ik de wagen gewassen met 2 emmers met warm water + spons en Smart Carwash (1 emmer met sop, 2de emmer met spoelwater )
nadien wagen opnieuw grondig spoelen met water
Clayen
nadien heb ik de volledige lak geclayed
tijdens het clayen heb ik enkel gebruik gemaakt van water als glijmiddel.
De lak voelde grof aan, met het clayen is dit weg, enkel had ik niet het gewoonlijke zicht dat de clay bruin/vuil kleurde.
daarna de wagen volledig gedroogd met microfiber droogdoeken en perslucht om alle kiertjes droog te krijgen.
Polijsten
Als polijstproducten heb ik een nieuwe polijstlijn van Cartec gebruikt, deze bestaat uit 2 stappen: een polijstmiddel waar het groffe werk mee gedaan kan worden en een afwerkingsproduct welke alle achtergebleven fijne krasjes en swirls verwijderd. Deze voedt tevens de lak opnieuw zodat deze terug een diepe glans gaat krijgen
ik heb een centrische en excentrisch toestel gebruikt van Flextools.
Tijdens het polijsten heb ik gebruik gemaakt van verschillende pads (wol, hard, medium, soft, finish)
Bescherming
Als laatste stap heb ik de wagen behandeld met een synthetische lakverzegeling (Cartec WaxGuard) alsook de velgen.
Totale duur van deze behandeling: 16 à 17 werkuren.
Ik heb gezorgd voor een ruim aantal foto's waar de volledige set te bekijken is op onze website: www.autopoetser.be
(Er stond helaas een instelling om de camera niet goed waardoor de foto's ruim voorzien zijn van ruis... Dit heb ik, spijtig genoeg, pas gemerkt toen ik klaar was met dit project. Van zodra het weer terug een beetje mee zit worden er nog wel een hoop "na" foto's gemaakt van deze zilveren bolide)
Comment