Mededeling

Collapse
No announcement yet.

[Full detail] - Wax-it - BMW E46 M3

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Heel mooi werk,maar wat ik mij afvraag waarom gebruiken julie detailers eigenlijk geen autoglym of meguiars?Deze merken beweren toch het van het te zijn?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mrwhoopie Bekijk Berichten
      Heel mooi werk,maar wat ik mij afvraag waarom gebruiken julie detailers eigenlijk geen autoglym of meguiars?Deze merken beweren toch het van het te zijn?

Die merken zijn vooral bekend bij het grote publiek maar ze zijn daarom niet het beste wat er te krijgen is.

Comment

Wat is dan eigen het beste?want het bekenste vind ik turtle wax maar autoglym en Meguiars zijn toch velen beter volgens mij.
        Dat is dus een merde als je je zo wat begint bezig the houden met dat detailen er is zo een groot aanbod dat je niet meer weet wat het ultieme is en waar je het beste je geld insteekt.

Comment

Meguiar's hebben we bij het begin van de Wax-IT webshop nog verdeeld maar door de iet wat omstreden prijzenpolitiek bij Meguiar's is dat merk uit ons gamma verdwenen.
          Bovendien zijn er goedkopere en/of betere alternatieven te vinden. Autoglym is eigenlijk nooit echt aan bod gekomen, het verschil in gebruik tussen die producten en wat we nu hebben is gewoon dag en nacht. Natuurlijk is dat iets wat ieder voor zich moet uitmaken maar we hebben al heel wat merken en producten getest en daar houden we onze favorieten uit. Er is een selectie aan merken en producten ontstaan die we zelf op regelmatige basis gebruiken en waarbij we dus ook op de beste manier ondersteuning kunnen bieden. Dankzij een variatie in prijs, kwaliteit en hoeveelheid krijgen we voor ieder wat wils zodat zowel de beginner als de vergevorderde detailer thuis aan de slag kan.

Comment

Wat is dan eigen het beste?want het bekenste vind ik turtle wax maar autoglym en Meguiars zijn toch velen beter volgens mij.
            Dat is dus een merde als je je zo wat begint bezig the houden met dat detailen er is zo een groot aanbod dat je niet meer weet wat het ultieme is en waar je het beste je geld insteekt.
            Ultieme is Swissvax
            Toevallig iets waarvan wij een officieel verkoops center en gecertifieerd detailcenter zijn.

Maar ben je bereid die prijs te betalen ? Dat moet ieder voor zich uitmaken. Je betaalt namelijk om met HET BESTE te kunnen werken en dat kost wat.

En dan heb je nog het feit dat je resultaat voornamelijk afhankelijk is van hoe het aangebracht wordt.

Als je op zoek bent naar het beste kan ik je Swissvax Divine aanbieden.
            Dat komt op €2050 en je wagen moet naar het hoofdkantoor in Zwitserland waar de wax op maat je van wagen gemaakt wordt

Maar ook hun instapper is al een belachelijk goeie wax. Swissvax ONYX aan €75.

Zo zie je maar dat Autoglym, Meguiars en turtlewax gewoon mainstream merken zijn. Goed, maar niet schitterend.

Wij zoeken echter naar schitterend en beter, en dan moet je voorbij die merken kijken IMHO
            Last edited by ; 18/02/2011, 11:23.

Comment

Thx voor de reply,ik wist dat er belachelijk dure waxes waren,heb onlangs op holland (bij ons in de PC) gezien waar er echt een potje wax was van 25.000 EURO en dat bleef levenslang bij die wagen,dus als je de wagen verkocht ging dat potje mee.

Maar ik weet nu dus dat meguiars niet het goddelijke merk is...ik ben weer wat slimmer geworden.

Comment

Thx voor de reply,ik wist dat er belachelijk dure waxes waren,heb onlangs op holland (bij ons in de PC) gezien waar er echt een potje wax was van 25.000 EURO en dat bleef levenslang bij die wagen,dus als je de wagen verkocht ging dat potje mee.

Maar ik weet nu dus dat meguiars niet het goddelijke merk is...ik ben weer wat slimmer geworden.
                Heb ik idd ook gezien. Ziekelijk!
                sigpic

www.haprodakkoffers.nl - de online dealer voor Hapro dakkoffers in Nederland, België en Duitsland

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door iricky Bekijk Berichten
                  Heb ik idd ook gezien. Ziekelijk!
                  Momenteel hebben we Swissvax 356, speciaal voor... jaja een Porsche 356

Comment

Zymol is toch minstens evenwaardig aan Swissvax.

Was swissvax trouwens vroeger niet Swissöl, die de concurrentie met Zymol aanging, maar de naam diende te veranderen wegens te grote gelijkenis?

kan mij vergissen, maar indien ik mij niet vergis, waarom is swissvax dan HET BESTE ?

zymol royal glaze kost trouwens nog een pak meer dan swissvax divine (ongeveer 8500 dollar)

ik ben alvast tevreden over de Zymol Saab wax die ik gebruik
                    saab 96 (1973)http://www.autoforum.be/showthread.php?t=20654
                    saab 93 tid (1998 ) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=20653 saab VERKOCHT
                    saab 95 estate 2.0t Lpi (2002) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=20650 VERKOCHT
                    saab 93 se 2.0t cabrio (2002)http://www.autoforum.be/showthread.php?t=47497
                    saab 95 tid vector sportshatch (2006) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=42149
                    renault grand espace 2.0 dci (2008 ) http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4792653
                    Porsche 993 (1994)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                      Die merken zijn vooral bekend bij het grote publiek maar ze zijn daarom niet het beste wat er te krijgen is.
                      Eens je u gaat verdiepen in de meguairs detaillers lijn en proffesional producten zal je gauw merken dat deze producten het even goed doen als menzerna ofzo...
                      Mss voor de geïntreseerden onder jullie, even vergelijkings test van meg. vs menzerna. Wellicht zullen sommigen hem al gezien hebben op DW. Meguiars heeft het dus duidelijk gehaald.
                      Last edited by ; 19/02/2011, 22:17.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Ti Bekijk Berichten
                        Eens je u gaat verdiepen in de meguairs detaillers lijn en proffesional producten zal je gauw merken dat deze producten het even goed doen als menzerna ofzo...
                        Mss voor de geïntreseerden onder jullie, even vergelijkings test van meg. vs menzerna. Wellicht zullen sommigen hem al gezien hebben op DW. Meguiars heeft het dus duidelijk gehaald.
                        http://www.detailingworld.co.uk/foru...ad.php?t=98020

Wanneer je goed kijkt dan zie je Meguiars bij de sponsors staan boven het topic en Menzerna niet. De objectiviteit kan dus al makkelijk in twijfel worden getrokken.
                        Het is echter wel goed mogelijk dat bij dat type auto Meguiars de beste keuze is en niet Menzerna.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Ti Bekijk Berichten
                          http://www.detailingworld.co.uk/foru...ad.php?t=98020
                          Ik vraag me af waar jij in die specifieke review leest dat de Meg's het duidelijk heeft gehaald?

Bovendien heb je de 106FA nog, die volgens mijn hetzelfde zou behalen tov de Meg's, net zoals de reviewer zelf ook zegt.

Op DW halen ze ook de prijs aan als een voordeel, maar de prijzen zijn natuurlijk niet overal gelijk.

So over to Menzerna 85RD, an established finishing polish reknowned for its simply superb finishing abilities, but not known for its specific correction abilities... The other version of Final Finish, 106FA, is the better option for correction and is the more flexible of the two polishes, however for the purposes of this test I wanted to compare them products as finishing polishes.
                          De 106FA is ook een finishing polish maar die zal nog net iets meer correctie bevatten.

Overall both products here offer notable correction on the soft paint, even for finishing polishes and both also offer ease of use and a lovely crystal sharp finish. Meguiars #205 worked a little faster than 85RD, but both polishes worked smoothly from start to end of the set with no machine chatter or squeal and no dragging of the pads.

Very little if anything to tell them apart in this part of the test, the edge maybe slightly with #205 for the slightly better correction of the deeper marks.
                          Again, 106FA lost dit waarschijnlijk wel op, met een gelijkaardige finish.

But ultimately there is little to nothing to choose between these two products

Comment

Hoelang zijn jullie bezig aan zo'n M3 zoals hier? En werken jullie met meerdere personen aan één wagen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BMW Power Bekijk Berichten
                              Hoelang zijn jullie bezig aan zo'n M3 zoals hier? En werken jullie met meerdere personen aan één wagen?
                              3 dagen. We werken met meerdere personen aan meerdere wagens. Zo staan er momenteel 3 wagens in het atelier. Zo kunnen we efficiënter werken in processen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Simoni Bekijk Berichten
                                Ik vraag me af waar jij in die specifieke review leest dat de Meg's het duidelijk heeft gehaald?

Bovendien heb je de 106FA nog, die volgens mijn hetzelfde zou behalen tov de Meg's, net zoals de reviewer zelf ook zegt.

Op DW halen ze ook de prijs aan als een voordeel, maar de prijzen zijn natuurlijk niet overal gelijk.

De 106FA is ook een finishing polish maar die zal nog net iets meer correctie bevatten.

Again, 106FA lost dit waarschijnlijk wel op, met een gelijkaardige finish.

Wel,

waar het hem om draait is gewoon dat meguiars hetzelfde resultaat kan halen als ander topmerk. En waarbij veel sneller resultaat word gehaald. Wat in proffesioneel gebruik toch wel behoorlijk belangrijk is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
                                  3 dagen. We werken met meerdere personen aan meerdere wagens. Zo staan er momenteel 3 wagens in het atelier. Zo kunnen we efficiënter werken in processen.
                                  Dus iedereen heeft zo zijn eigen specialiteit bij jullie?

Comment

Working...
                                  X