Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Custom Car Cleaning - Paint Enhancement Detail

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Custom Car Cleaning - Paint Enhancement Detail

    Custom Car Cleaning – Paint Enhancement Detail


    De Paint Enhancement Detail is vanaf dag één al een populaire dienst in ons aanbod. Als we de omschrijving op onze website mogen citeren:

    Deze behandeling is samengesteld om uw laklaag grondig op te frissen en wordt doorgaans toegepast op (redelijk) nieuwe auto’s, of auto’s met slechts lichte lakdefecten. Door tijdsdruk en onjuiste technieken verlaten nieuwe auto’s regelmatig de showroom met lichte swirls en hologrammen / buffertrails in de laklaag. Deze lichte swirls worden aangepakt en eventuele oxidatie op de laklaag wordt meteen verwijderd. Hologrammen en buffertrails worden tevens aangepakt en verwijderd. Daarna wordt de lak gevoed met oliën. Als laatste wordt de afwerking en bescherming verzorgd door een van de beste en fijnste waxen die verkrijgbaar zijn.


    Kortom; een beurt die zich volledig richt op het opfrissen van het gehele exterieur zonder door te slaan naar een daadwerkelijke Paintwork Correction Detail. Het grootste verschil tussen deze twee broertjes is dat de laatste veel dieper in gaat op het verwijderen van imperfecties en krasjes. Door deze toename in tijd neemt ook de prijs toe en niet iedereen heeft dat bedrag er natuurlijk voor over. Tijd dus om deze interessante detailbeurt er eens uit te lichten en te ondersteunen met fotomateriaal.

    De auto in kwestie is een Porsche 911 (996) Millenium Edition. Een type wat zich hoofdzakelijk onderscheid door een aparte kleurstelling en prachtige parelmoer lak. De kleur is het best te omschrijven als violet welke neigt van blauw / paars naar grijs / groen met een gouden metallic erin. Een daily ride welke ook regelmatig de wasstraat ziet. Een goede keuze om daar de do’s en don’ts van deze Paint Enhancement Detail op te laten zien.

    Ook belangrijk om te melden is onze haal,- en breng service. Na een rit van pak hem beet 200km was de auto niet meer zo heel schoon. Ook zien we genoeg defecten van de wasstraat, waaronder een kersverse diepe kras op de kofferklep (voorkant).





    Last edited by ; 28/02/2011, 21:17.

  • #2




    Comment


    • #3



      Om stapsgewijs enkele handelingen te benoemen:
      De banden en wielkuipen worden allereerst goed ontvet en schoongemaakt.



      Comment


      • #4
        De velgen worden van de binnen,- en buitenzijde schoongemaakt met een zuurvrije velgenreiniger. De prominente remklauw wordt natuurlijk niet vergeten. Na deze reiniging wordt het lakwerk aan de buitenzijde geclayed en daarna worden ze geprepareerd met een pré wax. Hierop wordt de uiteindelijke wheelwax aangebracht wat er voor zorgt dat remstof minder makkelijk gaat hechten. De banden worden afgewerkt met een voedende dressing om de banden mooi soepel en vol van kleur te houden.





        Comment


        • #5



          Daarna worden de kunststoffen en rubbers goed onvet en schoongemaakt. Hetzelfde geldt voor de uitlaten: de puntjes op de i bij dergelijke bolides.

          Comment


          • #6
            Terwijl dit gedaan wordt het grootste gedeelte van het vuil los geweekt middels een zogenaamde pré wash. Allemaal bedoelt om zo veel mogelijk vuil te verwijderen alvorens fysiek contact met de lak te maken. Dorpels e.d. worden natuurlijk niet vergeten.





            Comment


            • #7
              Als de auto met veel water is afgespoten wordt het tijd om de auto daadwerkelijk te wassen. Dit gebeurd met een PH neutrale shampoo om kwetsbare kunststoffen en rubbers zo veel mogelijk te ontzien. Onze keuze voor accessoires is altijd van hoogwaardig microvezel aangezien deze zacht zijn en enorm absorberen. Voordat de auto gedroogd wordt word deze ingespoten met een detailspray. Door het lubricerende vermogen wordt de wrijving verminderd wat de kans op nieuwe imperfecties verkleint.





              Comment


              • #8
                Tijd om de auto binnen te rijden en het gehele lakwerk te clayen. Vastzittende contaminaties en andere agressieve vervuiling kunnen namelijk met enkel wassen niet verwijderd worden. Een nauwkeurige reiniging met clay is de beste en meest veilige oplossing hiervoor.



                Comment


                • #9
                  De Paintwork Correction Detail zou nu verder gaan met uitgebreide lakmetingen en keuzes van pad / polish om defecten zo goed als mogelijk te verwijderen. Een enorm uitgebreid proces waarbij de uren gaan tellen. De Paint Enhancement Detail bestaat echter uit een “een staps polijstproces” op de rotary met een fijne polish en dito polijstpad. Krachtig genoeg om oxidatie en lakporiën te reinigen en zelfs fijne imperfecties. Niet krachtig genoeg om diepere swirls en RDS te verwijderen. Een en ander hangt natuurlijk ook altijd af van de hardheid van de betreffende laklaag. De beelden daarbij om een en ander goed voor te stellen:





                  Last edited by ; 28/02/2011, 21:19.

                  Comment


                  • #10


                    Comment


                    • #11
                      Zoals we kunnen zien is er al een heel groot verschil mogelijk met deze beurt. De beperkende factor zien we hieronder op de kofferklep.





                      Diepere swirls en RDS behoeven de Paintwork Correction Detail. De Paint Enhancement Detail verminderd een en ander wel aanzienlijk. Het is allemaal een kwestie van de precieze wensen en perfectie die de klant wenst en natuurlijk ook wel budget daarvoor gebruikt mag worden.
                      Last edited by ; 28/02/2011, 21:20.

                      Comment


                      • #12
                        Na het glazen wordt de laklaag geprepareerd met een pré wax en uiteindelijk twee waxlagen voor prachtige looks en bescherming. Deze Porsche is afwerkt met Celeste Detagglio.





                        Comment


                        • #13
                          Alle overige zaken zoals kunststoffen, ramen, uitlaten worden ook behandeld met beschermende middelen.



                          Comment


                          • #14
                            Na behandeling zien we een progressie van doorgaans 70 – 80%. Niet gek dus! Qua bescherming wordt in deze beurt geen compromis gesloten en wordt er enkel met de beste producten in de markt gewerkt. Onderstaand valt te zien wat er verwacht mag worden.



                            + YouTube Video
                            ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.


                            Dankzij onze haal,- en breng service gebeurd dit alles zonder dat de eigenaar er om kijken naar heeft. Wel zo gemakkelijk natuurlijk en fijn te weten dat de auto in goede handen is.





                            Groeten van Bart
                            Custom Car Cleaning

                            Comment


                            • #15
                              Prachtig resultaat alweer. Kan geloven dat dat de populairste behandeling is die jullie hebben. een lichte polijstbeurt geeft eigenlijk 90% hetzelfde resultaat als een volledige correctie. Het is net die laatste 5-10% die het zo tijdrovend maakt hè.

                              Wat ik me wel afvroeg: je zegt dat je eerst een glaze aanbrengt en daarna een pre wax cleaner. Gaat die cleaner de glaze dan niet verwijderen? Zal wel van de producten afhangen maar deze werkwijze ben ik nog niet vaak tegengekomen..
                              2002 MX-5 NB 1.6

                              2011 Honda PCX

                              Comment


                              • #16
                                Het is inderdaad niet geheel in chronologische volgorde Ik had graag ook van de andere stappen nog wat foto's getrokken.............maar je kent het verhaal van de batterij en weer eens vergeten op te laden zeker wel

                                Comment


                                • #17
                                  Eigenlijk niet nee

                                  Ik ken wel het verhaal van 'geen zin of tijd om foto's te nemen tijdens een detail'. Ik weet dus hoeveel tijd erin kruipt om dat te doen en apprecieer het enorm als iemand het dan wel doet. Maar achteraf heb je dan weer soms spijt als je het niet gedaan hebt want het blijft leuk om te bekijken achteraf, ook voor jezelf.
                                  2002 MX-5 NB 1.6

                                  2011 Honda PCX

                                  Comment


                                  • #18
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
                                    Eigenlijk niet nee

                                    Ik ken wel het verhaal van 'geen zin of tijd om foto's te nemen tijdens een detail'.
                                    Da's vaak het geval als de batterijen wel vol zijn

                                    Comment


                                    • #19
                                      Weeral prachtwerk geleverd blijkbaar. Top!

                                      Comment


                                      • #20
                                        Mooi mooi !

                                        Comment

                                        Working...
                                        X