Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Custom Car Cleaning - Paint Enhancement Detail

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Merci merci

Het rijtje met de belangrijkste gebruikte producten. De links zijn allemaal klikbaar zodat je meteen op de pagina uitkomt met meer informatie, eigenschappen en een handleiding met betrekking op verwerking.

Bij deze detail zijn deze keuzes minder spannend geweest en zijn er geen upgrades geboekt naar exclusievere afwerking (bijv. Swissvax Detail). Standaard wordt er onder andere gewerkt met hoogwaardige producten zoals:

Wielen:
    Valet Pro Glue & Tar Remover
    Smart Pro Wheel & Rim Cleaner Gel
    Smart Pro Multi Surface Citrus Degreaser
    CCC All Purpose Cleaner

Wassen:
    Smart Carwash (dubbele dosis ivm ontvettende eigenschap)
    DP X-Treme Snowfoam (bij tussentijds onderhoud heeft deze echter onze voorkeur)
    Smart Pro Multi Surface Citrus Degreaser

Clayen:
    Smart Claybar
    CCC Luber

Polishen
    HEX Logic witte pad. Persoonlijk vinden we deze HEX pads de beste die momenteel verkrijgbaar zijn op de markt. We gebruiken ze niet allemaal, enkel de oranje, witte, blauwe en rode. Qua structuur en materiaal gewoon top en door de geringe dikte volgen ze makkelijk de contouren van het plaatwerk.

Smart Light Cutting Polish
    . Een heerlijk lichte polish boordevol oliën zonder te vettig te worden bij afnemen.

Glaze
    CCC Wet Mirror Finish

Wax
    Vertua Bond 408
    Celeste Detagglio

Kunststoffen
    Smart Gel

Uitlaten
    CCC Exhaust Polishing Kit

Glaswerk
    CCC Clean Window Kit

Volgens mij was het dan wel zo'n beetje ...

Comment

Ik moet binnenkort weer eens binnen komen. Ik heb wax nodig en een glaze. Waarom breng je trouwens twee waxlagen aan?
      sigpic

www.haprodakkoffers.nl - de online dealer voor Hapro dakkoffers in Nederland, België en Duitsland

Comment

Om er sowieso altijd 100% zeker van te zien dat echt elk plekje van de lak voorzien is van wax. En sommige waxen kun je effectief layeren zodat deze glans en duurzaamheid toevoegen aan je resultaat. Deze Celeste Detagglio is daar eentje van.

Laat zeker even horen wanneer je in de buurt bent. De nieuwe Black Light is denk ik wel een product waarvan je positief versteld zult gaan staan

Comment

Doet een beetje pijn om te lezen dat je zo tevreden bent van de Hexlogix pads . Was namelijk aan het twijfelen tussen die en LC Hydrotech en het zijn de laatste geworden.
          Voornamelijk voor hun eenvoudiger gamma en Lake Country is ook niet echt aan hun proefstuk toe natuurlijk. Heb ze nog niet kunnen gebruiken, ben wel beniuewd
          Bedankt trouwens om de productenlijst toe te voegen!
          2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Inderdaad, ik ben zeer tevreden over de HEX Logic pads

Hun gamma is m.i. ook te uitgebreid, uit het hoofd iets van zeven verschillende kleuren die elk een eigen hardheid / structuur weergeven. Persoonlijk kom ik niet verder dan de oranje cuttingpad, de witte polijstpad (zéér goed!) en de blauwe finishingpad. De rode ultrafine pad kan soms wel eens makkelijk zijn om machinaal een crème wax of iets dergelijks te verwerken. Meer heb je écht niet nodig..

De cuttingpad slijt het hardst, maar goed, dat is ook logisch gezien de harde structuur en de grove middelen waarmee deze wordt gebruikt. De rest gaat enorm lang mee mits je er natuurlijk voorzichtig mee bent. Na gebruik goed uitspoelen en op de verwarming laten drogen en je hebt erg lang plezier ervan.

Geef maar eens een seintje mocht je de volgende keer aan nieuwe pads toe zijn

Comment

Top job!

Die 50/50's moeten toch een leuk gevoel van voldoening met zich meebrengen, als het ware de auto terug een nieuw leven geven...

Comment

Jazeker, maar daarnaast vind ik deze ook altijd het eerlijkste beeld geven naar de buitenwereld. Een before foto in macro toestand en een after foto 10 meter achteruit vanuit een andere hoek.........neeeuuh, dat brengt het niet

Comment

ziet er weer super uit, ik zal die celeste ook eens uitproberen

Comment

Working...
                  X