Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Custom Car Cleaning - CCC DEMO: Grande Punto

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Custom Car Cleaning - CCC DEMO: Grande Punto

Custom Car Cleaning –CCC DEMO: Grande Punto – Part Deux

Op 6 oktober vorig jaar ontvangen wij onze nieuwe ambient white Grande Punto. De dealer geïnstrueerd om vooral de auto NIET te wassen of te poetsen zodat wij hem vanaf start perfect konden onderhouden en verzorgen. Een en ander hierover valt terug te lezen in dit topic:

Eerste verslag direct na aanschaf

Nu inmiddels een half jaar verder is het tijd voor de update. Sowieso qua poetswerk, doorgaans doen we namelijk twee keer per jaar een beurtje. Voor de winter (rond oktober) en na de winter / voor seizoen (rond april). In dit geval twee keer de Paint Enhancement Detail waar naast een grondige reiniging en bescherming de laklaag wordt aangepakt met een one step polish. Een hele fijne combinatie van polijstmiddel en pad die voornamelijk oxidatie verwijderd en de poriën reinigt, dus eigenlijk nauwelijks tot niet aan lakcorrectie doet en lak verwijderd. Voor de rest kies ook ik voor gemak en moet het met een wasbeurt en nalopen met een goede detailspray (15 minuten meer werk) gepiept zijn. Dit in theorie één keer per week, maar de praktijk laat eigenlijk meer één keer per twee weken zien Op deze manier, inclusief een goede wastechniek en de juiste producten, is meer ook niet nodig. Liever de laklaag twee keer per jaar ‘aaien’ dan verwaarlozen en naderhand grof moeten gaan polijsten.

De laklaag is afgewerkt met:

1x Chemical Guys Black Light
    1x Smartwax Sealant
    2x Chemical Guys Celeste Detagglio

Op de andere foto’s moesten we het helaas doen met weinig daglicht en een grauwe look, maar in de werkplaats kunnen we niet anders concluderen dat de glans dik in orde is

De kunststoffen en andere componenten warden afwerkt met o.a. Swissvax Protectant, Blue B Gone, Swissvax Autobahn, Smart Glass en Fabric Guard.

De updates aan de auto:

17 inch LM wielen
    Novitec 4cm verlaging
    Embleemloze grille voorzijde
    Parrot MKI-9200 carkit
    Reclame bestickering en stukje matzwart rondom voorste kentekenplaat
    Sonniboys zonneschermen (moeten nog geplaatst worden)
    Remklauwen lakken met 2K hittebestendige lak (moet nog gedaan worden)

Genoeg gekletst, het gaat natuurlijk om de foto’s.

Als de zonneschermen e.d. erin zitten, en de zon ook daadwerkelijk schijnt, zal ik proberen wat betere foto’s te maken waarop de prachtige glans goed te zien is.

Met glanzende groeten,

Bart Philippens
    Custom Car Cleaning

Last edited by ; 14/03/2011, 17:26.

Comment

Damn die is knap! Past allemaal mooi bij mekaar, mooi gedaan
      2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Bart,

Leuk gedaan, maar ik zou nog een paar dingen anders doen.

Iets met de motorkap / front. (weet niet goed wat maar "iets" moet het breken)

En eventueel de lichtblokken achteraan wat donkerder maken. Het rood match niet goed met de rode stickers IMHO. Ofwel zijn het de foto's die het niet mooi overbrengen.

Comment

idd, die ster op de capeau of zo,
          dat gaat al beter zijn

Comment

Hebt gij eigenlijk communistische sympathieen?

Comment

Leuke auto! Zelf zou ik het FIAT-logo laten hangen, maar dat is kwestie van persoonlijke smaak natuurlijk. Veel plezier ermee!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
                Bart,

Leuk gedaan, maar ik zou nog een paar dingen anders doen.

Iets met de motorkap / front. (weet niet goed wat maar "iets" moet het breken)

En eventueel de lichtblokken achteraan wat donkerder maken. Het rood match niet goed met de rode stickers IMHO. Ofwel zijn het de foto's die het niet mooi overbrengen.
                Oorspronkelijk geplaatst door flupke73 Bekijk Berichten
                idd, die ster op de capeau of zo,
                dat gaat al beter zijn
                Ook mee aan de slag geweest, maar uiteindelijk gekozen om het zo te laten. Het werd te druk en ik wil het graag in de stijl van 'Abarth' houden om het zo goed te laten matchen. De achterlichten komen in real life goed uit. Nu lijkt het inderdaad lichter doordat het zonlicht er zo schuin doorheen valt...

Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                Hebt gij eigenlijk communistische sympathieen?
                ROFL

Maar voor de rest erg blij mee

Comment

waarom eigenlijk voor een witte wagen gekozen als je in je link zegt dat een donkerdere lak beter zichtbaar resultaat geeft? voor potentiële klanten toch niet onbelangrijk denk ik...
                  2015 BMW F11 520dA
                  1976 Triumph Spitfire 1500

Comment

Sowieso wou ik graag een witte hebben na een reeds van donkere voorgangers, misschien modegevoelig, maar vind het erg mooi. Zeker met de zwarte contrasten erop. Daarnaast vind ik het een uitdaging om een platte non-metallic kleur zoals deze naar hoogglans te brengen met daarin veel diepte verwerkt. Dat effect bereik je veel sneller op een donkere kleur inderdaad, maar de reacties als men daarentegen een witte ziet met zo'n natte glans.......beste reclame

Comment

Hij ziet er idd zeer netjes uit!! Kleuren combinatie kan me wel bekoren!

Comment

Toch begrijp ik niet waarom een car cleaning bedrijf een witte demo auto neemt. Op een zwarte zijn de resultaten toch een stuk beter zichtbaar?
                        sigpic

www.haprodakkoffers.nl - de online dealer voor Hapro dakkoffers in Nederland, België en Duitsland

Comment

lees eens 2 posts hoger
                          2015 BMW F11 520dA
                          1976 Triumph Spitfire 1500

Comment

Inmiddels nog iets verder gewerkt en de remklauwen rood laten lakken en de zonneschermen gemonteerd. Tenminste geen last meer van mensen die hun koplampen zo hebben afgesteld dat ze vogels kunnen spotten

Comment

Nice! Mooie grande Punto, ik vind het zo perfect, het moet niet té hard opvallen, lekker subtiel zo langs de flanken!

Comment

kijk wat we vandaag op de Belgische wegen spotten
                                Ik heb de nrplaat ook maar geblindeerd, zoals je op je andere foto's ook doet

Comment

Hahaha, bijna in gecamoufleerde look zo te zien

Comment

Working...
                                  X