Voor wie het originele verslag wil lezen in de juiste omgeving, die kan hier terecht.
Wie enkel (grote) foto's wil zien zonder teveel bla-bla, die kan hier terecht.
Natuurlijk kan je ons ook gewoon volgen op Facebook om alle laatste updates te krijgen.
> Alle foto's kunnen uitvergroot worden door er op te klikken <
_________________________________
Als professioneel detailer passeren er allerhande wagens de revue en elk krijgt zijn eigen specifieke aanpak op basis van één van onze voorgestelde behandelingen. Bij een onderhoudsplan krijgt de wagen op een regelmatig interval een grondige verfrissing zodat die jaren en jaren perfect blijft, de eerste keer is echter alles er op en er aan om van een perfecte wagen verder te kunnen werken.
Toen de SLS van een goede klant voor het eerst over de vloer kwam kozen we dan ook resoluut voor de Concours behandeling als basis. Dit is een behandeling waar niets in de weg staat van perfectie. Elke zichtbaar of bereikbaar stukje lak wordt met de beste producten behandeld om te schitteren en te blijven schitteren. Geen enkel hoekje, gaatje noch kiertje wordt over geslaan. Voor een dergelijke Concours-behandeling wordt dan ook onmiddellijk gekozen voor de klassieker in het detailing en waxen, het gerenommeerde Swissvax.
Na het afschuimen van de wagen volgt de wasbeurt met Swissvax Carbath en een nieuwe wollen washandschoen. Swissvax Carbath onderscheidt zich van de andere shampoo's op verschillende vlakken. Het product is sterk geconcentreerd waardoor 5ml al genoeg kan zijn voor een emmer van 10 liter (afhankelijk van de hardheid van het water). Bovendien droogt het water minder snel op wanneer je de wagen wast waardoor het afspoelen en bijgevolg drogen nadien nog eenvoudiger verloopt. De aangename kokosnoot geur is natuurlijk mooi meegenomen.
De velgen kregen een reinigingsbeurt met de drie verschillende formaten Wheel Woolies in combinatie met Swissvax Wheel om elk hoekje perfect proper te krijgen. Eénmaal de wagen gewassen en droog geblazen is kan de hardnekkige vervuiling die nog aan de lak hangt verwijderd worden door het kleien. Omdat de wagen net 5000km had en enkel bij het betere weer buitenkomt, werd er gekozen voor de zachte Gloss-it klei om enkele lichtere puntjes van vervuiling te verwijderen. Ondertussen wordt de batterij ook aan een druppellader vastgemaakt zodat ook die in topconditie blijft gedurende de behandeling.
De motorruimte had hier en daar lichte kalkdruppels die eenvoudig te verwijderen zijn met een herstellend product voor plastics en rubber. Onze keuze ging uit naar Swissvax Protecton op een microvezel pad om die terug diepzwart te krijgen. Op deze manier wordt het plastic ook waterafstotend waardoor kalkdruppels verleden tijd zijn. Swissvax Protecton kan met een pad aangebracht worden of gewoon overvloedig op de plastic gespoten worden. Bij beide is het belangrijk om nadien het residu af te nemen met een propere doek om een schitterend egaal resultaat te bekomen.
Het interieur was nog tip-top in orde waardoor er slechts een opfrissing aan de orde was. Alles werd stofvrij gemaakt met borsteltjes, onze George (stofzuiger) en natuurlijk de nodige doekjes. Het leder werd gereinigd en gevoed met de Swissvax Leather Care producten. Reinigen van het leder wordt sowieso gedaan want wanneer men enkel gaat voeden en nooit reinigen zal het leder (sneller) verzadigen waardoor het ook gaat glanzen. Bovendien zal een verzadigd leder makkelijker vuil aantrekken, vergelijk het wat met een (te) vettige huid. Het is dus belangrijk van het leder van tijd tot tijd ook te reinigen, enkel voeden volstaat niet!
Achteraan de SLS is er een bagage- / hoeden- plank voorzien waarvan de plastic boord de nodige plekken had, bovendien krijgt dit stuk het ook nog te verduren door UV-straling. Ook hier werd gekozen voor Swissvax Protecton omdat dit ook UV-werend is. Nadat het volledig interieur werd gereinigd en beschermd nemen we de ruiten aan de binnenzijde onder handen. Belangrijk aan de ruitenreiniger is dat hij zo min mogelijk alcohol bevat of te krachtige producten die bij contact met (raam)rubbers en plastic deze zouden kunnen verkleuren. Bij het doekje is de vezel van uitermate belang, hoe fijner de vezel hoe lager de kans is op strepen of stofjes die achterblijven.
Wie enkel (grote) foto's wil zien zonder teveel bla-bla, die kan hier terecht.
Natuurlijk kan je ons ook gewoon volgen op Facebook om alle laatste updates te krijgen.
> Alle foto's kunnen uitvergroot worden door er op te klikken <
_________________________________
Als professioneel detailer passeren er allerhande wagens de revue en elk krijgt zijn eigen specifieke aanpak op basis van één van onze voorgestelde behandelingen. Bij een onderhoudsplan krijgt de wagen op een regelmatig interval een grondige verfrissing zodat die jaren en jaren perfect blijft, de eerste keer is echter alles er op en er aan om van een perfecte wagen verder te kunnen werken.
Toen de SLS van een goede klant voor het eerst over de vloer kwam kozen we dan ook resoluut voor de Concours behandeling als basis. Dit is een behandeling waar niets in de weg staat van perfectie. Elke zichtbaar of bereikbaar stukje lak wordt met de beste producten behandeld om te schitteren en te blijven schitteren. Geen enkel hoekje, gaatje noch kiertje wordt over geslaan. Voor een dergelijke Concours-behandeling wordt dan ook onmiddellijk gekozen voor de klassieker in het detailing en waxen, het gerenommeerde Swissvax.
Na het afschuimen van de wagen volgt de wasbeurt met Swissvax Carbath en een nieuwe wollen washandschoen. Swissvax Carbath onderscheidt zich van de andere shampoo's op verschillende vlakken. Het product is sterk geconcentreerd waardoor 5ml al genoeg kan zijn voor een emmer van 10 liter (afhankelijk van de hardheid van het water). Bovendien droogt het water minder snel op wanneer je de wagen wast waardoor het afspoelen en bijgevolg drogen nadien nog eenvoudiger verloopt. De aangename kokosnoot geur is natuurlijk mooi meegenomen.
De velgen kregen een reinigingsbeurt met de drie verschillende formaten Wheel Woolies in combinatie met Swissvax Wheel om elk hoekje perfect proper te krijgen. Eénmaal de wagen gewassen en droog geblazen is kan de hardnekkige vervuiling die nog aan de lak hangt verwijderd worden door het kleien. Omdat de wagen net 5000km had en enkel bij het betere weer buitenkomt, werd er gekozen voor de zachte Gloss-it klei om enkele lichtere puntjes van vervuiling te verwijderen. Ondertussen wordt de batterij ook aan een druppellader vastgemaakt zodat ook die in topconditie blijft gedurende de behandeling.
De motorruimte had hier en daar lichte kalkdruppels die eenvoudig te verwijderen zijn met een herstellend product voor plastics en rubber. Onze keuze ging uit naar Swissvax Protecton op een microvezel pad om die terug diepzwart te krijgen. Op deze manier wordt het plastic ook waterafstotend waardoor kalkdruppels verleden tijd zijn. Swissvax Protecton kan met een pad aangebracht worden of gewoon overvloedig op de plastic gespoten worden. Bij beide is het belangrijk om nadien het residu af te nemen met een propere doek om een schitterend egaal resultaat te bekomen.
Het interieur was nog tip-top in orde waardoor er slechts een opfrissing aan de orde was. Alles werd stofvrij gemaakt met borsteltjes, onze George (stofzuiger) en natuurlijk de nodige doekjes. Het leder werd gereinigd en gevoed met de Swissvax Leather Care producten. Reinigen van het leder wordt sowieso gedaan want wanneer men enkel gaat voeden en nooit reinigen zal het leder (sneller) verzadigen waardoor het ook gaat glanzen. Bovendien zal een verzadigd leder makkelijker vuil aantrekken, vergelijk het wat met een (te) vettige huid. Het is dus belangrijk van het leder van tijd tot tijd ook te reinigen, enkel voeden volstaat niet!
Achteraan de SLS is er een bagage- / hoeden- plank voorzien waarvan de plastic boord de nodige plekken had, bovendien krijgt dit stuk het ook nog te verduren door UV-straling. Ook hier werd gekozen voor Swissvax Protecton omdat dit ook UV-werend is. Nadat het volledig interieur werd gereinigd en beschermd nemen we de ruiten aan de binnenzijde onder handen. Belangrijk aan de ruitenreiniger is dat hij zo min mogelijk alcohol bevat of te krachtige producten die bij contact met (raam)rubbers en plastic deze zouden kunnen verkleuren. Bij het doekje is de vezel van uitermate belang, hoe fijner de vezel hoe lager de kans is op strepen of stofjes die achterblijven.
Comment