Woendag had ik deze Porsche Panamera. De eigenaar is een drukke zelfstandige met weinig tijd, gezien ik voor hem reeds enkele malen zijn bestelbus terug netjes had gezet had hij deze keer zijn Porsche aan mij toevertrouwd. Anders wast hij deze altijd zelf.
Maar goed, naast het wassen heb ik de wagen voorzien van een dunne Banana Wax van Chemical Guys, om de klant even kennis te laten maken met een iets betere beschermlaag dan de wax die bij de shampoo zit.
Uiterlijk vond de eigenaar dat deze Porsche er terug geweldig uitziet na een simpele wasbeurt. maar goed, meningen kunnen verdeeld zijn. Bandjes (19") waren vuil, en hadden een bruine schijn, waar ik me al aan had geërgerd toen ik de wagen al enkele keren had gezien.
De uitlaatjes waren volgens de klant qua kleur "assorti" met de kleur van de lak... maar goed, wederom kunnen meningen verdeeld zijn, naast de wasbeurt heb ik dan toch maar laten zien wat ik bedoel met propere uitlaatjes
even een korte beschrijving van mijn werkwijze:
- wielkasten en banden ingespoten met Cartec Allesreiniger
- velgen ingespoten met zuurvrije Cartec geconcentreerde Velgenreiniger
- Onderste gedeelte lakwerk ingespoten met Cartec Allesreiniger om teer plekken op te lossen.
- Grondig afgespoten met hoge druk, wielkasten volledig zuiver, alle kantjes en kiertjes ook goed nagespoten.
- Banden met zachte borstel zuiver gemaakt
- 2 emmers warm water waarvan 1 met Glozworks shampoo en schapenwollen washandschoen
- Wagen gedroogd met de super smooth Car dryer, ( een goede grote MF droogdoek 60x90cm)
- uitlaat met autoglym metal polish zuiver gemaakt.
- alle plastieken delen + banden ingesmeerd met Cartec Vinyl (matte afwerking)
- Lak voorzien van 1 laagje Banana Wax
Interieur is gestofzuigd, zetels en dashboard stofvrij gemaakt met een lichtvochtige Microfiber Max
en nu foto's, (deze keer met meer foto's :p)
Maar goed, naast het wassen heb ik de wagen voorzien van een dunne Banana Wax van Chemical Guys, om de klant even kennis te laten maken met een iets betere beschermlaag dan de wax die bij de shampoo zit.
Uiterlijk vond de eigenaar dat deze Porsche er terug geweldig uitziet na een simpele wasbeurt. maar goed, meningen kunnen verdeeld zijn. Bandjes (19") waren vuil, en hadden een bruine schijn, waar ik me al aan had geërgerd toen ik de wagen al enkele keren had gezien.
De uitlaatjes waren volgens de klant qua kleur "assorti" met de kleur van de lak... maar goed, wederom kunnen meningen verdeeld zijn, naast de wasbeurt heb ik dan toch maar laten zien wat ik bedoel met propere uitlaatjes
even een korte beschrijving van mijn werkwijze:
- wielkasten en banden ingespoten met Cartec Allesreiniger
- velgen ingespoten met zuurvrije Cartec geconcentreerde Velgenreiniger
- Onderste gedeelte lakwerk ingespoten met Cartec Allesreiniger om teer plekken op te lossen.
- Grondig afgespoten met hoge druk, wielkasten volledig zuiver, alle kantjes en kiertjes ook goed nagespoten.
- Banden met zachte borstel zuiver gemaakt
- 2 emmers warm water waarvan 1 met Glozworks shampoo en schapenwollen washandschoen
- Wagen gedroogd met de super smooth Car dryer, ( een goede grote MF droogdoek 60x90cm)
- uitlaat met autoglym metal polish zuiver gemaakt.
- alle plastieken delen + banden ingesmeerd met Cartec Vinyl (matte afwerking)
- Lak voorzien van 1 laagje Banana Wax
Interieur is gestofzuigd, zetels en dashboard stofvrij gemaakt met een lichtvochtige Microfiber Max
en nu foto's, (deze keer met meer foto's :p)
Comment