Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Autopoetser.be [Full Detail] Caterham Super Seven

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Autopoetser.be [Full Detail] Caterham Super Seven

Het originele verslag vind je hier:
    Hier alle originele foto's in groot formaat in een slideshow.
    Wil je op de hoogte blijven van updates kan je ons uiteraard volgen op Facebook en twitter.

De eigenaar van deze Caterham Super Seven wilde de auto graag netjes hebben voor de zomer begon.

Deze Caterham had maar een beetje lakwerk, zijnde de spatborden en de neus. De rest is gewoon aluminium plaatwerk, zonder enige vorm van lak.

Ik had dus veel werk voor de boeg, ondanks dat het een kleine wagen is. Alle aluminium moest terug gepolijst gaan worden.

Ook het kleine interieur had de nodige zorg nodig.

Rekening houdend met het budget van de klant heb ik ook de dienst hierop afgesteld, dus de meest opvallende delen zijn grondig gepoetst en gereinigd, andere delen hebben iets minder aandacht gekregen

werkwijze:
    Auto wassen
    - Cartec Velgreiniger
    - wollen washandschoen
    - verscheidene borstels
    - Tornador met water/shampoo mix
    - hoge druk reiniger
    omdat niet de hele auto simpelweg afgespoten kan worden zoals een klassieke wagen kan je niet alle vuil gewoon wegspoelen, hiervoor heb ik de tornador gebruikt om zo alle vuil tussen randen ed weg te spuiten/spoelen.

exterieur:
    - diverse sponsjes
    - rotary + harde en medium pads die na gebruik de vuilbak ingaan
    - cartec super lakreiniger
    - Cartec 12000
    - Belgom chroom & aluminum
    - Autosol metal polish
    - Smartwax Rimwax
    - Cartec Vinyl
    de belgom en autosol laten een beschermende film achter, enkel niet voldoende voor langere tijd. Gezien ik zelf heel goeie ervaringen heb met de smartwax rimwax op gepolijst aluminium heb ik deze aangebracht in 3 lagen op alle aluminium delen.
    Cartec 12000 in combinatie met een zachte wafelpad was voldoende om swirls van de lakdelen te verwijderen.
    Last edited by ; 16/04/2011, 07:48.

Op de uitlaat hing er gesmolten schoenzool welke heel hard aangebakken was en moeilijk loskwam.

hier zie je de motorkap die reeds een eerste polijstbeurt gekregen heeft, je ziet al een duidelijk verschil tussen de plaatdelen

Last edited by ; 15/04/2011, 22:51.

Comment

Bedankt voor het lezen ;-)

Comment

niet mijn smaak, maar toch proper resultaat!
        2015 BMW F11 520dA
        1976 Triumph Spitfire 1500

Comment

Working...
        X