Mededeling

Collapse
No announcement yet.

[Exterieur Detail] BMW E30 325i

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• [Exterieur Detail] BMW E30 325i

Deze week de E30 van Novel onder handen genomen.

Hij had redelijk veel krasjes, deels waskrassen en ik denk ook van een vorige slechte behandeling.

Bedoeling was dus zo goed mogelijk alle krasjes wegwerken en hem weer in topstaat brengen

Wagen bij aankomst:

Om te beginnen de velgen eerst grondig gewassen.

Zonder de details te vergeten

Ook het cabriodak eens goed gereinigd met APC want het was redelijk vuil.

Comment

Kleien van de wagen met een lichte klei, er was geen echt grote vervuiling aanwezig, enkel iets meer aan de onderkant van de deuren.

Comment

Daarna onder het licht zetten om de schade eens op te meten.

Zo te zien zijn de krasjes in grote hoeveelheid aanwezig.

Comment

Daarna zijn we begonnen aan de correctie.

Eerst proberen we een goede combinatie van producten zodat de correctie voldoende is.

Een 50/50 op de koffer:

Zware kras op de kofferklep:

En na

Comment

Voor op de zijdeur:

En na

Comment

Schade onder de deurklink voor:

En na

Comment

De motorkap gaat open vanaf de voorruit dus moeten de garagisten er van de zijkant aan werken.

Jammergenoeg heeft dat ook wat schade met zich meegebracht die gelukkig ook bijna helemaal is weggewerkt.

Comment

Nadat ik helemaal klaar was ook eens de wagen buiten in het zonlicht gezet om goed te kunnen zien of alle krassen goed waren verwijderd op alle plaatsen.

Enkele beelden.

Comment

Comment

Comment

En DJ Oli zag dat het goed was

Daarna ook nog gewerkt met een glaze om een superieure glans te verkrijgen.

Het resultaat:

En een mooie reflectiefoto om te eindigen:

Comment

Daarna natuurlijk ook nog gewaxt en de banden gezwart maar geen foto's meer genomen daarna.

Dit was eigenlijk een eerste groot project op een volledige wagen, ik had wel al eens enkele stukken/panelen van onze auto gedaan maar gezien onze wagen redelijk correct gewassen is, heeft hij niet echt zoveel waskrassen.

Dit was dus een ideaal project om mezelf te trainen.

Ik ben zeer tevreden met het eindresultaat althans, doch sta ik open voor eventuele vragen of opmerkingen.

Groeten,
                          Olivier

Comment

Dat is al een serieus project om even op te 'oefenen' hè. Mooie correctie!

Voor welke polish/pads heb je nu gekozen?

Eén opmerking wel: niet vergeten het cabriodak te behandelen om het te beschermen en weer waterdicht te maken

Voor de rest: nice job!
                            2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
                              Dat is al een serieus project om even op te 'oefenen' hè. Mooie correctie!

Voor welke polish/pads heb je nu gekozen?

Eén opmerking wel: niet vergeten het cabriodak te behandelen om het te beschermen en weer waterdicht te maken

Voor de rest: nice job!
                              Heb gekozen voor de producten van Menzerna.
                              Ik had 3 verschillende gradaties van hard, middel tot afwerking en heb toch bijna telkens moeten grijpen naar het harde middel omdat er op vele plaatsen wel telkens een iets diepere kras aanwezig was (voorbeeld van de koffer of garagistenschade).

Pads zijn van Monello (oranje, wit en zwart)

Het cabriodak heb ik inderdaad ook achteraf nog behandeld met 303 High Tech Fabric Guard om het te beschermen.

Bedankt voor het compliment Jochen en ook nog eens voor al je hulp om op m'n vragen te antwoorden.
                              Het polieren is een manuele taak maar er zit énorm veel theoretische uitleg achter die toch vereist is om goed werk te leveren vind ik, en dat zal jij ook wel kunnen beamen hé

Comment

Goeie keuze

Inderdaad, er komt toch heel wat bij kijken. Maar ervaring is het belangrijkste en jij bent al goed vertrokken zo te zien
                                2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Als ik naar het resultaat kijk, heb ik al goesting om mijn auto eens langs te brengen
                                  mijn autootjes:

Volvo V60 D3 R-Design 2021
                                  Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

Comment

Erg mooi gedaan !

Zo zie je maar wat je met de juiste producten en het juiste advies gedaan krijgt !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
                                      Erg mooi gedaan !

Zo zie je maar wat je met de juiste producten en het juiste advies gedaan krijgt !

Inderdaad, dat is zeker!

Jullie demodag is daar onder andere een onderdeel van

Comment

Nice job. Da mag bij de mijne ook gebeuren

Comment

Working...
                                        X