Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Custom Car Cleaning - Classics

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Custom Car Cleaning - Classics

Custom Car Cleaning – Classics

Ik was van plan om twee aparte topics aan te maken van deze bolides, maar gezien het geringe aantal foto’s is dat niet echt efficiënt. Daarbij hebben ze twee dingen gemeen en dat is de leeftijd, al is de Corvette Stingray met zijn 27 jaar jong natuurlijk nog een broekie vergeleken met de oudere dame die maar liefst 75 jaren telt

Met deze Rolls Royce zou ik dan ook graag willen beginnen. Een auto van 75 jaar oud met, ongelooflijk maar waar, de eerste laklaag. Je kunt je dan ook voorstellen hoe fragiel deze was en hoe teder je daarmee moet omspringen. Echte krassen correctie is dan ook bijna niet te doen, anderzijds is dit ook vaak niet gewenst gezien het patina van de auto. Neemt niet weg dat zaken als oxidatie, kleurfading en microkrasjes uit de weg geruimd moeten worden en alle componenten goed gereinigd en geconserveerd moeten worden zodat de auto de tand des tijd verder positief kan doorstaan.

De auto stond letterlijk te verstoffen in de loods, maar het was wel de bedoeling om er nu meer mee te gaan rijden. Ik moet zeggen dat het een hele vreemde gewaarwording was om achter het stuur te kruipen en de immens lange neus voor je uit te zien rollen. Maar het verbaasde me ook hoe zuiver de auto schakelde en hoe gemakkelijk zij zich voor de rest liet bedienen. Prachtig gewoon!

Ondanks dat ik voor de rest geen foto’s heb gemaakt van de auto voor behandeling kan het verschil wel makkelijk gezien worden met behulp van deze drie voor / na series. Dit is enkel na het polijstwerk. Zoals je ziet niet helemaal krasvrij (de meeste waren dan ook echt door de lak of de lak was door de droogte gebarsten), maar wel een enorm verschil qua reflectie en kleur. Na het glazen en waxen werd de glans en de contouren nog veel meer versterkt natuurlijk.

VOOR

NA

VOOR

NA

VOOR

NA

Comment

En zo ziet de Rolls Royce eruit na een hele grote portie tender, love and care……en Custom Car Cleaning

Comment

Comment

De Corvette Stingray is zo eentje van het kaliber: “Laat de motor niet draaien tijdens het tanken anders krijg je hem niet vol” Deze werd geboekt voor een Paint Enhancement Detail om de complete buitenkant grondig aan te pakken en te beschermen. Hiervan heb ik enkel wat foto’s van het uiteindelijke resultaat:

Comment

Groeten Bart
            Custom Car Cleaning.nl

Comment

Prachtig die Corvette

Ge hebt uw handen vol gehad de laatste tijd precies
              2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Die Rolls.

Idd zonde om die onder het stof in een loods te laten staan.

En weer prachtig werk.

Comment

Die vette !

Comment

Working...
                  X