Het verslag is iets traditioneler opgebouwd omdat er mensen waren die de foto's liever onmiddellijk groot zien. Het verslag kunnen jullie echter nog steeds terugvinden in onze gewoonlijke stijl op onze website.
Wie sneller wil op de hoogte zijn van onze verslagen kan ons volgen op Facebook of op Flickr.
Alle foto's zijn te vinden in een slideshow.
______________________________
Folie (de zogenaamde wrap) is de laatste jaren een steeds meer opkomende trend, allerhande wagens werden in alle mogelijke kleuren afgewerkt om een unieke combinatie te creëeren. Zoals vele trends zijn die echter van korte duur en willen veel mensen die folie ook weer verwijderd zien. Wat ze echter niet beseffen is dat dit heel wat tijd in beslag neemt, zeker wanneer - zoals in dit geval - de verkeerde folie gebruikt werd!
Een zeer vuile wagen met een kapotte, slechte folie die bovendien heel wat lijmresidu nalaat op de lak, dit beloofde geen pretje te worden. Bovendien waren we zeer beperkt in tijd...
1. De-wrappen
De wagen is nog niet gewassen maar we beginnen eerst met het analyseren van de folie om een beeld te kunnen vormen van de schade en wat ons te wachten staat. De folie zelf had duidelijk nooit enige vorm van correct onderhoud - laat staan bescherming - gezien. Er waren overal ingewreten vliegenresten, vetvlekken, krassen, scheuren, putjes en allerhande andere schade. Volgens de eigenaar (en de persoon die de folie geplaatst heeft) dient folie ter bescherming van de echte lak, dit is niet altijd waar. De folie doet de lak verdrogen en door de lijm wordt ook de lak zelf dof, een correcte nabehandeling is dus altijd noodzakelijk! Bovendien treffen we veelal schade op de lak aan, schade die er al was vóór het monteren van de folie of die er is door het monteren van de folie.
Wie sneller wil op de hoogte zijn van onze verslagen kan ons volgen op Facebook of op Flickr.
Alle foto's zijn te vinden in een slideshow.
______________________________
Folie (de zogenaamde wrap) is de laatste jaren een steeds meer opkomende trend, allerhande wagens werden in alle mogelijke kleuren afgewerkt om een unieke combinatie te creëeren. Zoals vele trends zijn die echter van korte duur en willen veel mensen die folie ook weer verwijderd zien. Wat ze echter niet beseffen is dat dit heel wat tijd in beslag neemt, zeker wanneer - zoals in dit geval - de verkeerde folie gebruikt werd!
Een zeer vuile wagen met een kapotte, slechte folie die bovendien heel wat lijmresidu nalaat op de lak, dit beloofde geen pretje te worden. Bovendien waren we zeer beperkt in tijd...
1. De-wrappen
De wagen is nog niet gewassen maar we beginnen eerst met het analyseren van de folie om een beeld te kunnen vormen van de schade en wat ons te wachten staat. De folie zelf had duidelijk nooit enige vorm van correct onderhoud - laat staan bescherming - gezien. Er waren overal ingewreten vliegenresten, vetvlekken, krassen, scheuren, putjes en allerhande andere schade. Volgens de eigenaar (en de persoon die de folie geplaatst heeft) dient folie ter bescherming van de echte lak, dit is niet altijd waar. De folie doet de lak verdrogen en door de lijm wordt ook de lak zelf dof, een correcte nabehandeling is dus altijd noodzakelijk! Bovendien treffen we veelal schade op de lak aan, schade die er al was vóór het monteren van de folie of die er is door het monteren van de folie.
Comment