Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Custom Car Cleaning - Ferrari Testarossa - Gloss It Detail

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Custom Car Cleaning - Ferrari Testarossa - Gloss It Detail

    Custom Car Cleaning – Ferrari Testarossa – Gloss It Detail


    We zijn sinds kort leverancier geworden van Gloss-It. Gloss-It is een redelijk nieuw merk afkomstig uit Amerika ontwikkelt door en voor detailers. De producten wijken qua verwerking soms iets af van de standaard zoals we tot nu toe gewend zijn, maar met behulp van de online videosupport wordt alles helder en duidelijk uitgelegd. We hebben deze video’s dan ook in onze shop bij de producten opgenomen om zo een goede support te bieden. Zo zijn de polijstmiddelen even wennen en zul je zien dat ze bijna niet meer stoffen. Een verademing! Zeker bij dit soort auto’s die zoiets uit naden en kieren lijken te bestaan. Voorheen betekende dat 6x wassen om het stof eruit te krijgen, nu is dat vrijwel niet meer nodig. Deze Ferrari is compleet gedetailed met Gloss It zodat we alvast een beeld krijgen van het merk.

    We hebben allemaal wel van die iconen uit onze jeugdtijd waar we groot mee zijn geworden. Nu is Tom Selleck met zijn Ferrari 308 GTS uit Magnum iets voor mijn tijd, maar Tubbs en Crockett in de witte Testarossa was helemaal mijn ding. Net als de film The Canonball Run met de Lamborghini Countach. Beide bolides vonden een plekje op posterformaat langs het bed. Altijd extra leuk om dan zo’n auto toe vertrouwd te krijgen om daar enige dagen aan te werken.

    Deze Ferrari Testarossa in het bekende Rosso Corsa zag er echt treurig uit toen deze werd gebracht. De voorbumper en een spatbord waren recent overgespoten in verband met steenslag. Het spuitwerk en de kleurmatch waren top moet ik eerlijk bekennen, maar uiteraard was de voorklep dan ook maar even snel gepolijst voor de spuitnevel en dat was echt een ramp. Ontelbare hologrammen en buffertrails. Maar goed, dat is nog de minste zorg bij een Paintwork Correction Detail. De ernstige swirls en RDS’sen samen met de flink geoxideerde en verkleurde lak bezorgden me meer angst. Het zag er niet goed uit…




  • #2
    Zoals jullie zien ook veel van dit soort ingedroogde waterplekken. De voorkant laat goed zien hoe grof / lomp / ondeskundig er gepolijst is geweest.



    Comment


    • #3
      Voordat ik het vergeet: de stoelen werden compleet opnieuw gelakt. De verf was op sommige plekken helemaal eraf gesleten en daar was geen eer meer aan te behalen. De deurpanelen en overige zaken waren echter wel nog goed en konden we mooi reinigen en conditioneren. De Gloss It Satin Leather Cleaner gecombineerd met de Gloss It Interior Sponge is gewoon waanzinnig goed. Het leder (en ook kunststoffen) worden als het ware licht gescrubbed. Na het vernevelen van de Statin Cleaner werk je het product in met de Interior Sponge. Het residu neem je af met een schone microvezeldoek. Hierna wrijf je met een applicator pad, of met de achterzijde van de Interior Sponge (zelf doen we dit niet omdat je dan de volgende keer bij het scrubben de vettige kant in handen hebt) het leder in met de Gloss It Satin Leather Protectant. Met resultaat mogen we wel zeggen!




      De laklaag werd intensief gepolijst middels een 4 stappen programma. De uni lak is namelijk heel kwetsbaar en moet goed afgebouwd worden om die laatste marring weg te krijgen. Daarbij is het belangrijk om je pad goed te primen zodat er voldoende smering is. De Evolution Pad Prime is ideaal hiervoor. Deze trekt mooi in de pad en zorgt dat het ietwat ‘vettig’ blijft. Ook kun je hiermee de polishes mooi doorwerken met weinig stofontwikkeling. Naast een mooie correctie kwam die mooie diepe Rosso Corsa kleur weer helemaal terug. Eerlijk gezegd ook een klein beetje boven eigen verwachting nog! Qua kleurintentie mag hij zeker naast een nieuwe Ferrari gezet worden……..en daarbij durf ik ook nog te wedden dat deze Testarossa mooier glimt

      Op sommige punten was het niet helemaal mogelijk om elke RDS te verwijderen gezien de geringe marge die anders achter zou blijven. Dit zijn echt van die krasjes die je goed onder kunstmatig licht ziet, maar anderzijds bijna niet opvallen in real life. Een eerste compoundsessie op het dak. Niet slecht, maar nog lang niet goed genoeg…



      Laten we dit eens van dichtbij bekijken. Zoals jullie kunnen zien gaan de polijstpads meteen vol zitten en vreet het letterlijk je pads op. Hier zien we goed dat sommige RDS’sen niet helemaal eruit gingen. Eerlijk is eerlijk, ook dat mag gezegd worden.

      Comment


      • #4


        Comment


        • #5



          Comment


          • #6



            Comment


            • #7



              Bovenstaande is enkel na de grove stappen en de milde stap. Op sommige foto’s zien we dus nog een melkachtige waas die bestaat uit voornamelijk marring die de pad achterlaat. Na de twee verfijnende stappen werd de lak van de laatste marring en imperfecties ontdaan.

              Comment


              • #8
                De bescherming gebeurde met twee lagen Gloss It Gloss Finish afgewerkt met een laag Gloss It Concorso Closs. Beide handmatig verwerkt met de grote applicatorpads. De afname gebeurde steeds met een paar sprays Gloss Enhancer en een hoogpolige microvezeldoek om de lak mooi op te buffen. De banden werden geprepareerd met één laag Gloss It TRV en vervolgens een laag Tire Dressing welke werd verwerkt met de Tire Sponge. Dit resulteert in een diepzwarte afwerking zonder glanzend of vettig te worden.

                Na ongeveer 3 dagen werk kon de auto tussen de buien door heel snel even naar buiten om het resultaat vast te leggen. De eigenaar was super enthousiast over het resultaat. Zijn Ferrari Testarossa heeft gewoon een verjongeringskuur ondergaan zonder concessies te doen aan de originele lak. Een goede investering op zowel emotioneel als financieel vlak.



                Comment


                • #9


                  Comment


                  • #10





                    Bedankt voor jullie tijd en aandacht!

                    Groeten Bart
                    Custom Car Cleaning.nl

                    Comment


                    • #11
                      Nou!

                      Die zag er echt wel niet meer zo fris uit blijkbaar! Moet nogal een klus geweest zijn... Hoe heb je bvb die steuntjes van de spiegels gedaan? Met de hand?

                      Iig zeer knap werk!
                      2002 MX-5 NB 1.6

                      2011 Honda PCX

                      Comment


                      • #12
                        Bedankt Jochen!

                        De spiegelpootjes heb ik met de 850Watt DA gedaan en de 4inch spotpads. Met de hand kwam er wel glans, maar geen correctie. Ideaal die kleine pads voor dit soort werken

                        Comment


                        • #13
                          idd deze zag er niet bepaald fris meer uit, maar heeft nu gekregen wat de wagen verdiend, terug een mooi en verzorgd uiterlijk.
                          Ik heb al meer dingen gelzen van die gloss-it producten, zijn deze effectief zo goed?
                          Kzou het mss is moeten proberen, maar ik heb hier ondertussen al een heel arsenaal staan. Je kent dat wel zeker
                          Wat ik me ook altijd afvraag is of je de hele wagen rotary bewerkt, met al die moeilijke vormen, ik zou het in ieder geval niet aandurven.
                          In ieder geval nice job!!!

                          Comment


                          • #14
                            Thanks!

                            Gloss It gebruiken we zelf ook pas sinds korte tijd. Sommige producten zijn iets minder easy to use, maar geven op bepaalde punten wel weer meer waarde. Het is dan ook een echt detailersmerk. De online video's geven goede ondersteuning en hulp daarbij. Van bepaalde producten zijn sample verpakkingen van 120ml verkrijgbaar. Ideaal om eens te proberen

                            Normaal gezien bewerk ik inderdaad de gehele auto met de rotary. Juist door die precisie van enkel de ronddraaiende beweging, zonder de excentrische uitslag van enkele millimeters, maakt het mogelijk om zéér nauwkeurig te werken bij naden en kieren. Het is wel een stuk moeilijker en als je de machine niet goed hanteert ook gevaarlijker. De vinnen zijn bij deze auto handmatig gedaan met veel elbow grease erachter ............daar kom je simpelweg gewoon niet aan met een machine.

                            Comment

                            Working...
                            X