Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wax-IT: BMW 645CI

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
    Lijkt me standaard leder te zijn, en zo'n tint is - zover ik me herinner - niet aangeboden geweest. Wel beige en (dit?) zadelbruin.

Vreemde shizzle, dan heeft 'ie een andere motor laten steken want af fabriek is dit een 630i. Heeft (1) de nieren (zwarte spijltjes bij 630i, chroom spijltjes bij 645Ci), (2) de uitlaattips (rond, tgo ovaal bij de V-modellen) en (3) de toerenteller (schaal tot 7.500tpm met redline aan 7.000 tpm, tegenover schaal tot 7.000tpm bij de V8 met redline op 6.500 tpm) van de 630i.

Of ik moet me sterk vergissen.
    Beige was het zeker niet, en dat zadelbruin, is dat hetzelfde als in andere modellen (zoals X5, 3-reeks)? Want dat was het in geen geval!
    Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
    Zalig dat resultaat in het interieur! De leder producten zien er echt wel top uit.

Maar het is zeker een 630ci. De V8 spint niet door tot 7000 rpm

TomT, de motorkap niet open gedaan?

edit: dju, gTa was me net voor omtrent de 7k-redline
    Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
    heeft er nu niemand die motorkap open gedaan?
    @ Willy: 't Verschil in sound tussen de 630i en 645Ci kennende, en 't feit dat er bij add2cylindersto-it.be 3 autofreaks werken die dat verschil wel zullen horen: ik geloof hen wel. 't Is gewoon een uiterst vreemde zaak dat 'ie de toerenteller van de 630i heeft. Dus: motorswap of something I don't know of.

@ Bert: zo'n detail, daar moet de motorruimte ook van geprofiteerd hebben (temeer door al dat groene mos en zo) -> show us pics.
    Motorkap is inderdaad open gedaan om de motor onder handen te nemen, op een bepaalde foto zie je een grote brok mos liggen die ik vanonder de motorkap had gehaald. Voor zover ik me herinner hadden we ook de discussie ivm de uitlaten. Zowel Bert als ik kennen het blok vrij goed uit de 130i en de Z4, en qua geluid was dit 100% zeker geen zescilinder maar een V8.

Comment

Was zeker v8.

Ik dacht ook 6in lijn maar dan effectief de kap geopend en dat waren 8 cilinders.

Comment

Zalig

Comment

Wat zegt het gelijkvormigheidsattest en het inschrijvingsbewijs qua cilinderinhoud?

Comment

Altijd zalig om te volgen jullie topics,wederom een knap staaltje vakkennis

Comment

Waanzinnig resultaat

als ik me niet vergis heet die ledertint niet kiwi maar sattelbraun hell. Ni?
              neen!
              1963 Land Rover Series IIa
              1994 Mercedes SL320
              2015 Land Rover Discovery SDV6
              2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

Kon, met lichtinval en op foto lijken kleuren soms gigantisch anders. Maar denk dat 'k 't gevonden heb, kleur heet (denk ik) "Schilf" (Duits) ofte "light green" (Engels). Nooit IRL gezien. Was niet beschikbaar met Dakota leder, enkel met 't duurdere Pearl leder.

Die V8 in die 630i blijft vreemd. Zou graag 'es de papieren zien van die kar. Of hebben jullie de VIN om 'm online te checken?
                Last edited by ; 10/08/2011, 19:06.

Comment

Knap resultaat!

Ben ook benieuwd of het nu toch geen 630i was

Comment

Comment

Working...
                    X