Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Custom Car Cleaning - 2001 BMW M5

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Custom Car Cleaning - 2001 BMW M5

Eindelijk even tijd om weer eens van me te laten horen! Beter gezegd schrijven dan, want er ligt me nog een pak foto’s wat uitgesorteerd en voorzien van een lapje tekst moet worden. Misschien moet ik een kloon maken om deze tijdrovende write-ups te maken. Vrijwilligers ?? Maar goed, laten we beginnen met deze 2001 BMW M5 wat we in het voorjaar hebben gedetailed.

Na een lange zoektocht naar een technisch perfecte M5 vond de nieuwe eigenaar het tijd worden om ook de overige zaken weer op peil te krijgen. Her en der moesten eerst enkele zaken herspoten worden. Op deze delen zaten of wat krassen die gewoon te diep waren om te corrigeren of schade aan het plaatmateriaal zelf. Voor de rest oogde het lakwerk nogal vermoeid en zo te zien was de wasstraat hem / haar niet vreemd. De binnenkant, uiteraard voorzien van het mooie leder, liet vooral sporen van overigmatig cockpitspray gebruik zien. Glad, glans en vettig is natuurlijk niet iets wat bij leder hoort.

De auto in kwestie bij aankomst:

Last edited by ; 15/09/2011, 13:39.

De binnenkant:

Comment

Na de uitgebreide wasbeurt aan de slag gegaan met een medium clay. Voornamelijk teer en industriële verontreiniging wat eraf kwam zoals we op de foto kunnen zien.

Comment

Het lakwerk oogde in close-up zoals gezegd niet zo heel fris meer. De mooie diepe glans en metallic flake waren niet meer te bekennen. Het eerste werd weliswaar kunstmatig opgeroepen via een detailspray, maar dat is slechts (heel) tijdelijk, de basis moest geperfectioneerd worden. Sneller gezegd dan gedaan, want de lak was enorm hard. De woolpad met een grove compound zorgde uiteindelijk voor het gewenste niveau van correctie. Daarna in twee tot drie stappen verder afgebouwd tot verfijning. Onderstaand de grovere correctiestappen. Niet dat ik dat er expliciet bij hoef te zeggen gezien alle stof (afbreken polijstkorrel) op de foto’s

Comment

Correctie:

Comment

Comment

Comment

Comment

De woolpad begon na deze uitgebreide correctie meer en meer op Catweazle te lijken

Comment

De dunne lak op de B stijlen leende zich niet om op 100% correctie te mikken, al hebben we deze toch aanzienlijk kunnen verbeteren.

Comment

Het resultaat van complete correctie inclusief afwerking in het daglicht:

Comment

Comment

Comment

Comment

Comment

Thanks for reading!

Bart Philippens
                                Custom Car Cleaning

Comment

PS: Is er iets veranderd met uploaden van foto's? Voorheen kon ik de hele lijst knippen en plakken vanuit een vooraf opgesteld word documentje. Dus met {img}xxxx{/img} erin. Nu krijg ik dan klikbare urls te zien? Hendig irritant

Comment

M5

Deze ken ik ook ergens van : heeft wel wat last van roest

ik mag deze elke keer gaan "afhalen" en ben altijd blij dat ie klaar is(lijken wel xxl onderdelen die ze gebruikt hebben voor die auto )

Diegene die ik doe is niet in al te beste staat , hoewel hij best gezien mag worden hoor

(is dan ook al 12 + en komt uit Engeland )

zeker nadat ik deze "gepoetst" heb kan je er niet naast kijken

Danny

Comment

Het verschil tss voor/na op de achterkant is gigantisch.

Comment

Die kan er weer tegen, mooi werk.

Comment

Working...
                                        X