Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Custom Car Cleaning - Professional Car Wellness
Collapse
X
-
PCW heeft momenteel drie polishes in hun gamma die zowel handmatig als machinaal verwerkt kunnen worden. Machinaal heeft gezien de kracht de voorkeur. Van fijn naar grof hebben we de finish, soft en intense om de correctie mee te verzorgen. In deze hebben we het grootste gedeelte van de wagen kunnen doen met de soft op een polijstpad. Her en der moest de intense met een cuttingpad eraan te pas komen om de diepere defecten te kunnen verwijderen. Op het laatst werd de gehele auto na behandeld met de finish.
Alle drie de polishes wederom zonder onnodige chemische bestandsdelen en krijtresten. Door de vele oliën stof de polish slechts heel beperkt. Het afnemen kun je het beste door het behandelde deel met detailspray (1:1) in te spuiten en daarna af te nemen met een laagpolige microvezeldoek.
Polish Finish 250ml
Comment
-
Op de voorbumper was er flinke schuurschade te zien. Hoogstwaarschijnlijk zaten daar insectenresten die met een schuurspons geprobeerd zijn weg te halen. Correctie op die punten namen redelijk wat tijd in beslag en lukte ook niet om 100% te verwijderen. Voornaamste reden:
A: Kunststof warmt snel op waardoor je met lage toerentallen en zachtere wafelpads moet werken
B: Kunststof zet uit en krimpt in waardoor er meer weekmakers in de lak zitten.
Comment
-
Na de volledige correctie werd de auto nogmaals gefoamed en gewassen om de statische energie te verminderen en achtergebleven stof in de naden / kieren te verwijderen. Om het lakwerk te beschermen levert PCW momenteel drie waxen voor de lak en eentje voor de velgen:
1: Gloss Wax -> crème achtig met carnauba + teflon
2: Mirror Wax -> pastewax met meer dan 45% carnauba
3: Supreme Wax -> pastewax met meer dan 50% carnauba
Ook hierin is weer gekozen om zo dicht mogelijk bij de natuur te blijven. 100% carnauba is zo hard als steen en moet dus gemixed worden met andere bestandsdelen. Om tot verwerking te kunnen komen worden hieraan diverse oliën toegevoegd om de wax smeerbaar te maken. Beide pastewaxen kun je met de blote hand inmasseren of met een waxpadje. Je merkt dat de wax wel redelijk droog is door het gebrek aan paraffine. Dat is even wennen in het begin, maar met een paar simpele tips krijg je de verwerking snel onder de knie.
Bij de Porsche hebben we gekozen om als basis grondlaag de Gloss Wax te gebruiken en later af te werken met een laag Supreme Wax. Deze laatste gaat niet optimaal hechten gezien de Gloss Wax PTFE bevat, maar geeft wel een nog vollere glans aan het geheel en zorgt voor een prachtige beading van het water. We zien het daarom meer als een extra kers op de taart.
De Gloss Wax dient goed geschud te worden voor gebruik. Belangrijk is dat deze flinterdun aangebracht wordt om de verwerking en duurzaamheid optimaal te krijgen. Less = more bij dit soort kwaliteitsproducten. Om een egale spreiding te verkrijgen kiezen we voor een applicator met een mooie celstructuur, in dit geval de Blackfire LSP applicator pad. We gaan het product aanbrengen met de gele kant.
Gloss Wax 250ml
Comment
-
Het aanbrengen gaat vrij makkelijk. Hierna laat je de wax een half uurtje drogen. Het afnemen doe je het best met een niet pluizende laagpolige microvezeldoek die je vochtig maakt met kraanwater. De wax gaat namelijk hechten aan de laklaag waardoor je deze niet met één veegbeweging eraf wrijft. Neem dus de lak eerst globaal af met deze vochtige doek en maak je niet ongerust door de restanten die achter zullen blijven. Dit ziet er ongeveer zo uit:
Comment
-
Nu laat de auto zeker nog een uurtje zo staan (ideaal om andere werkzaamheden te doen, bijv. wielen / uitlaten / interieur etc). PCW adviseert in de zon, maar persoonlijk vind ik het gevaarlijk om een auto die buiten heeft gestaan erna nogmaals na te moeten wrijven. Er kan altijd wat stof in de lucht zitten wat wederom microkrasjes zal veroorzaken. De wax gaat nu echt vloeien en in de poriën kruipen om zo een goede bescherming te bieden. Gezien de natuurlijke producten kan deze enigszins gaan ‘zweten’. Dit merk je doordat er een vettig waasje op kan komen. Na deze extra droogtijd neem je de lak nogmaals af, maar nu met een hoogpolige microvezeldoek en wat detailspray. De eerst moeilijk te verwijderen wax wrijf je nu zo eraf en dan zie je de glans en diepte pas echt goed tot hun recht komen.
Comment
-
De Supreme Wax is zoals gezegd een vrij droge pastewax door het hoge carnaubagehalte en gemis aan paraffine. Het mooiste is om een gedeelte wax tussen de handpalmen te verwarmen en zo voorzichtig, maar met sensatie en gevoel!, in de lak te masseren. Wil je dit niet neem je wederom een foam applicatorpad die je goed vochtig maakt. Hierdoor kun je de wax mooi vanuit de pot laden en dun op het plaatwerk zetten.
TIP: Persoonlijk vind ik het het fijnste werken als ik na elk paneel het applicatorsponsje opnieuw vochtig maak, anders kan door de droogte de wax wat korrelig worden in je applicator.
Na applicatie dien je deze wax echt goed te laten curen. Als je de tijd hebt en twee dagen over de auto beschikt is het zelfs het mooiste om de wax een hele nacht te laten drogen. Dit versterkt de glans en de werking en je zult achteraf versteld staan hoe je inspanningen beloond worden. Afnemen doen we wederom in twee etappes met een hoogpolige microvezeldoek. In tegenstelling tot de Gloss Wax is deze meteen te makkelijk af te nemen, maar door de vele oliën blijft na de eerste keer wrijven een vettig laagje achter. Neem daarom de wax globaal één keer af met de droge doek (verwijderen waxlaag), om vervolgens de lak nogmaals na te wrijven met een andere hoogpolige microvezeldoek en wat detailspray (verwijderen vettig laagje). Ook dit neemt zich bijzonder prettig af. De tweede stap in het afnemen doen we persoonlijk altijd op het allerlaatste. Zo geef je de wax de mogelijkheid om nog wat na te zweten en voorkom je eventuele waxhologrammen.
Comment
-
In de tussentijd zetten we de puntjes op de i bij de detals van de auto. De velgen worden geprepareerd door deze eerst te reinigen met de clay, om ze vervolgens mooi af te werken met de PCW Wheel Cream Wax. Ook deze beschikt weer over carnauba en PTFE bestandsdelen. Deze pastewax kan beter tegen de hitte dan de andere waxen waardoor deze voor de wielen een langdurige bescherming biedt, om over de mooie diepe glansversterking nog maar te zwijgen. Geen een velgenwax kan voorkomen dat wielen niet meer vuil worden, maar het vuil zal minder snel hechten waardoor het makkelijker wordt om deze te reinigen.
Comment
-
De uitlaten moeten bij een sportauto mooi schoon en glimmend zijn. Deze worden waar nodig opgeschuurd en naderhand gepolijst. Op de foto wordt het oxidatie randje weg gewerkt met #000 steelwol en metalpolish. Erna wordt het hele eindstuk gepolijst en vervolgens behandelen we ook deze met de PCW Wheel Cream Wax.
Comment
-
De een na laatste stap is het mooi verzorgen en waterstotend maken van de ramen. PCW levert een schuimreiniger en een glass sealant die zorgt voor een langdurige bescherming en pareling van het water. Het voordeel van de schuimreiniger, in tegenstelling tot een spray, is dat er nooit onbedoeld product wordt verneveld op de lak of de omliggende raamrubbers. Heel eenvoudigweg aanbrengen en droog wrijven met een waffle wave doek. Erna de doek omdraaien zodat je met een schone kant werkt en nogmaals nawrijven. That’s it. Uiteraard kun je met de reiniger ook de binnenkant van de ramen mooi behandelen. De sealant is enkel voor de buitenkant bedoelt.
Comment
-
Al dit werk mag toch zeker beloond worden met een mooi zonnetje om de auto optimaal te bewonderen. Dat leek een probleem te worden op de dag van aflevering. De hele dag guur en regen. Totdat het ongeveer een uurtje voordat we klaar waren opeens ophield met regenen en warempel zelfs de zon naar buiten kwam! Dit zorgde er voor dat de straat mooi opdroogde en de wagen buiten gereden kon worden. Na de fotosessie de wagen weer naar binnen gerold en even daarna begon de ellende weer. There is a God, no doubt!
Onderstaande foto’s zeggen misschien meer dan de hele lap tekst hierboven. Zie hier het resultaat van een mooie detailbeurt uitgevoerd met de producten van Professional Car Wellness:
Comment
-
Hopelijk is een en ander duidelijk geworden over de producten en de verwerking ervan. Het resultaat moge duidelijk zijn. Meer info over elk product kunnen jullie vinden in onze webshop (makkelijkst producten op merk -> PCW) of live in onze shop.Ter kennismaking wordt er voor jullie, zolang de voorraad strekt, nog een leuke attentie bij gegeven wat in de wintermaanden zeer zeker van pas zal komen
Hartelijk dank voor jullie aandacht en bij vragen of opmerkingen……….just shoot!
Groeten,
Bart Philippens
Custom Car Cleaning
Comment
Comment