Mededeling

Collapse
No announcement yet.

[Exterieur Detail] Ford Focus Francorchamps

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• [Exterieur Detail] Ford Focus Francorchamps

Dag iedereen!

Onlangs nog een Focus onder handen genomen met wat schade waar ik wat foto's van genomen heb.

Algemeen gezien was de lak in een redelijk goede staat, toch waren er een aantal zaken die wat aandacht vereisten en voor verbetering vatbaar waren.

De velgen hadden wat ingebakken remstof, hier en daar was er wel een diepere kras aanwezig, rond de deurklinken was er ook relatief veel schade....

Hier wat foto's van de behandeling.

Eerst een grondige wasbeurt met een ontvettende shampoo om alle waxresten te verwijderen.

Daarna moet de wagen worden gekleid om de lak van alle onzuiverheden te ontdoen. Dit is noodzakelijk om daarna te kunnen polieren op een zuiver oppervlak. Tevens kunnen later producten beter hechten aan de lak! Een voorbeeld van een teerplek aan de wagen:

We beginnen met een proper stuk klei.

Dit komt er vanaf na 1 stuk te hebben gekleid!:

Na de velgen grondig gewassen te hebben, hebben we deze ook eens grondig bekeken en konden we constateren dat er redelijk veel remstof was ingebakken. Ook was er veel teer aanwezig.

Deze worden gekleid met een iets zwaardere klei om zwaardere vervuiling te kunnen verwijderen. Dit kwam van de klei:

Na het kleien zagen die er al veel zuiverder uit!

Achteraf zijn deze nog behandeld met een cleaner en tot slot zijn ze beschermd met een velgenwax.
    Dit zorgt voor een schitterende glans in de velg, de metallicdeeltjes springen eruit!

Comment

Daarna werd de wagen in de garage geplaatst onder het licht om alle defecten goed te kunnen analyseren.

Een aantal foto's van het krasherstel.

Boven het achterwiel was er een redelijk grote kras aanwezig, die is voor 90 % weggewerkt!

Na correctie:

Krasje in de achterdeur:

Na correctie (geen 100% correctie wegens te diep):

Comment

Hier nog een voorbeeld van een diepe kras. Deze kunnen nooit 100% worden verwijderd, maar ze worden wel véél minder zichtbaar!

Na:

Hier ook 2 diepere krassen rond de deurklink, en nog wat kleinere krasjes rondom:

Na correctie geeft dit volgend resultaat:

Comment

Een foto van de voorbumper voor de correctie:

Na de correctie geeft dit volgend beeld. Je kan hier mooi zien dat de metallic-deeltjes in de lak mooi terug naar boven komen!

Comment

Voor op de motorkap:

Na op de motorkap. Je kan zien dat er op deze plaats een herstelling is gebeurd door de vorige eigenaar met een lakstift. De verf was veel de dik aangebracht, dan krijgt je als het ware een 'bobbel' in de lak. Met het polieren die 'bobbel' iets kunnen verminderen. Wat je ziet rechts van het licht, is een reflectie van een ketting aan het plafond

Comment

Schade rond deurklinken:

Na:

Daarna nog wat details afgewerkt, het interieur had wat vetplekjes, ook de rubbers rond de ramen waren erg uitgedroogd, die werden terug gevoed.

Droge rubbers:

Na behandeling:

Comment

Daarna de volledig nog behandeld met een voedende polish (olieën) en enkele laagjes duurzame wax aangebracht.
                Dan de wagen buitengereden en genieten van een schitterende glans
                Enkel jammer dat de zon niet aanwezig was voor de foto's, want hij was werkelijk prachtig!

Zo, dit waren alle foto's.

Bedankt voor het lezen!

Olivier

Comment

Nice job!
                  2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Mooi werk geleverd

Comment

Knap hoor! Je spreekt van correctie, welke producten heb je dan specifiek gebruikt?
                      2009 BMW E91 320d
                      2002 BMW E46 M3
                      2013 ALPINA F11 D5 Biturbo Touring
                      2010 MINI R56 Cooper S Mayfair

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door B3noît Bekijk Berichten
                        Knap hoor! Je spreekt van correctie, welke producten heb je dan specifiek gebruikt?
                        Gebruikte polishes om tot correctie te komen zijn van Menzerna.

Comment

Mooie detail,
                          Als je op de zon moest wachten was de wagen alweer vuil denk ik zo

Comment

Mooi resultaat!

Comment

Erg mooie detail !

Je hebt ook een mooie correctie behaald !

Het is een moeilijke kleur om een WOW effect mee te verkrijgen, maar je bent er toch in geslaagd !

Comment

Knap werk!

Hoe heb je de deurklinken gedaan? En bij het kleien van die velgen, gebruik je dan ook quick detailer ofeuh?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dimi Bekijk Berichten
                                  Knap werk!

Hoe heb je de deurklinken gedaan? En bij het kleien van die velgen, gebruik je dan ook quick detailer ofeuh?
                                  Je wil zeggen onder de deurklinken?
                                  Mijn kleine pad kon mooi onder de handgreep, dus dat ging wel zonder dat de klink moet worden afgenomen.

Bij het kleien van velgen gebruik ik altijd veel water, lukt ook perfect...

En bedankt voor alle complimenten

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DJ Oli Bekijk Berichten
                                    Je wil zeggen onder de deurklinken?
                                    Mijn kleine pad kon mooi onder de handgreep, dus dat ging wel zonder dat de klink moet worden afgenomen.

Bij het kleien van velgen gebruik ik altijd veel water, lukt ook perfect...

En bedankt voor alle complimenten
                                    Machinaal of handmatig?

Ik heb het bij mij handmatig gedaan, en ik kreeg niet alles weg.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dimi Bekijk Berichten
                                      Machinaal of handmatig?

Ik heb het bij mij handmatig gedaan, en ik kreeg niet alles weg.
                                      Uiteraad machinaal.

Als je met de hand gaat werken, bekom je slechts een tijdelijk resultaat. Je verwerkt dan een product die de krassen gaan opvullen.

Met de machine verwerk je een korrel om ze zo permanent te verwijderen.

Comment

hoe doe je eig die deurgrepen ? alez, achter de deurgreep :p

Comment

Working...
                                        X