Hier zijn we nog eens terug met wat in mijn ogen echt een pareltje is. Een fantastisch wagen om aan te werken, een kleur die werkelijk kan schitteren en een eigenaar die carte blanche gegeven geeft.
Lees er alles over op onze website. Of gewoon hier in jullie vertrouwde omgeving.
Fotootjes staan zoals altijd op onze Flickr.
Als er nog vragen, opmerkingen, bemerkingen, bevindingen en reacties zijn horen we ze graag aan!
Veel lees plezier...
Groetjes,
Simon en Bert
_____________________________
BMW Z3M Perfectie
Afgelopen zomer kregen we dit pareltje uit de BMW-stal binnen het atelier. Een BMW klassieker met nog geen 20.000km op de klok die door de jaren heen wel een opfrisbeurt kon gebruiken, een facelift als het ware. Wat alternatieve Botox om alle krasjes glad te strijken en wat aandacht om de felblauwe huid opnieuw strak en glanzend te maken...
De eigenaar had de wagen gekocht als perfecte youngtimer en wil die ook in ere houden. Koste noch moeite mag gespaard worden om de wagen perfect te krijgen. Een full on Swissvax behandeling zonder beperkingen, geen grenzen in tijd noch materiaal. Alles om onze passie (of obsessie?) bot te vieren op deze magnifieke schone!
Voorbereidend werk
Bij de start van een uitgebreide behandeling kan het vele werk overweldigend lijken en is het belangrijk om een logische volgorde te bewaren. Het interieur kan niet (grondig) gereinigd worden wanneer de wagen op de brug staat omwille van veiligheidsredenen; wanneer er leder wordt bijgekleurd moet dit voldoende lang kunnen drogen; wanneer er met een zware compound gewerkt wordt komt er sowieso stof in kieren en openingen waardoor een tweede wasbeurt noodzakelijk wordt,...
Los van dit alles begint alles natuurlijk bij het reinigen van de wagen en de lak. Een klassieke wasbeurt verwijdert al het stof van een al propere wagen, de velgen volgen later wanneer ze gedemonteerd zijn. Hoe net de wagen ook kan zijn, na meer dan 10 jaar is kleien sowieso aan te raden, de Swissvax Paint Rubber verwijderde toch redelijk wat. Dit vuil zorgt ook voor een ondermaatse glans, reflectie en een verkleuring van de felblauwe lak.
Na het reinigen wordt de wagen binnen gereden en droog geblazen. Op die manier worden alle opening met lucht en onder hoge druk (+200km/h) droog geblazen. Dit voorkomt dat tape loskomt door verborgen druppels onder rubbers en plastic, of dat er druppels vrijkomen door trillingen bij het polieren (wat dan op zijn beurt zou zorgen voor spatten en variabele eigenschappen).
Een grondige analyse van de volledige wagen komt nu (opnieuw) aan bod, de lak kan nu puur aanschouwd worden.
Lees er alles over op onze website. Of gewoon hier in jullie vertrouwde omgeving.
Fotootjes staan zoals altijd op onze Flickr.
Als er nog vragen, opmerkingen, bemerkingen, bevindingen en reacties zijn horen we ze graag aan!
Veel lees plezier...
Groetjes,
Simon en Bert
_____________________________
BMW Z3M Perfectie
Afgelopen zomer kregen we dit pareltje uit de BMW-stal binnen het atelier. Een BMW klassieker met nog geen 20.000km op de klok die door de jaren heen wel een opfrisbeurt kon gebruiken, een facelift als het ware. Wat alternatieve Botox om alle krasjes glad te strijken en wat aandacht om de felblauwe huid opnieuw strak en glanzend te maken...
De eigenaar had de wagen gekocht als perfecte youngtimer en wil die ook in ere houden. Koste noch moeite mag gespaard worden om de wagen perfect te krijgen. Een full on Swissvax behandeling zonder beperkingen, geen grenzen in tijd noch materiaal. Alles om onze passie (of obsessie?) bot te vieren op deze magnifieke schone!
Voorbereidend werk
Bij de start van een uitgebreide behandeling kan het vele werk overweldigend lijken en is het belangrijk om een logische volgorde te bewaren. Het interieur kan niet (grondig) gereinigd worden wanneer de wagen op de brug staat omwille van veiligheidsredenen; wanneer er leder wordt bijgekleurd moet dit voldoende lang kunnen drogen; wanneer er met een zware compound gewerkt wordt komt er sowieso stof in kieren en openingen waardoor een tweede wasbeurt noodzakelijk wordt,...
Los van dit alles begint alles natuurlijk bij het reinigen van de wagen en de lak. Een klassieke wasbeurt verwijdert al het stof van een al propere wagen, de velgen volgen later wanneer ze gedemonteerd zijn. Hoe net de wagen ook kan zijn, na meer dan 10 jaar is kleien sowieso aan te raden, de Swissvax Paint Rubber verwijderde toch redelijk wat. Dit vuil zorgt ook voor een ondermaatse glans, reflectie en een verkleuring van de felblauwe lak.
Na het reinigen wordt de wagen binnen gereden en droog geblazen. Op die manier worden alle opening met lucht en onder hoge druk (+200km/h) droog geblazen. Dit voorkomt dat tape loskomt door verborgen druppels onder rubbers en plastic, of dat er druppels vrijkomen door trillingen bij het polieren (wat dan op zijn beurt zou zorgen voor spatten en variabele eigenschappen).
Een grondige analyse van de volledige wagen komt nu (opnieuw) aan bod, de lak kan nu puur aanschouwd worden.
Comment