- Op onze website: KLIK
- In een fotoreeks: KLIK
Of gewoon hier natuurlijk
Meer informatie over deze 550 Spyder in dit filmpje. Het is echt een unicum. :cool:
ENJOY!
__________________________________________
Zaterdagmorgen kregen we een telefoontje, of ie 's middags mocht langskomen om z'n oldtimer even te tonen en indien mogelijk ook al achter te laten. In de vroege namiddag hoorden we plots een luid gebrom, een motorgeluid zoals we nog nooit gehoord hadden. Voor we goed en wel beseften wat het was, reed er iets laag, plat en magnifiek binnen in het atelier.
Daar stonden we dan, sprakeloos en overdonderd door wat er net voor ons neus tot stilstand gekomen was. Een echte Porsche 550 Spyder, niet zo maar een Spyder, maar de allereerste ooit verkocht, de 550 die model stond voor magazines en fotoshoots, de wagen die door James Dean legendarisch werd - en omgekeerd,...
We kregen al regelmatig uitzonderlijke oldtimers over de vloer en hebben er ook al redelijk wat op verplaatsing behandeld. Een wagen van dit kaliber blijft echter hoogst uitzonderlijk en een voorrecht om er aan te werken, het vertrouwen van de klant om op zijn juweel aan de slag te mogen gaan.
Eén van de vele verschillen tussen professionele detailers en de neef van de bakker om de hoek die ook uw wagen 'simoniseert' zit hem in vele zaken, waaronder de verzekering. Om de klant op alle vlakken te beschermen hebben we een heel specifieke verzekering met zeer snelle uitbreidingsmogelijkheid, zorgt ervoor dat we in alle veiligheid dergelijke wagens kunnen behandelen en tijdelijk onderdak bieden. Zo kan ook u de onbetaalbare oldtimer met een gerust hart achterlaten in onze bekwame handen.
Ervaring
Vele mensen gaan er van uit dat er met het goede product makkelijk een deftig resultaat behaald wordt. Dit is enkel een stap in de goede richting, die stap wordt gigantisch versterkt door ervaring en kennis van het product. Daar stopt het niet, er is nog de kennis van de lak, de ondergrond, de lakdikte en zoveel meer. Het is de bedoeling dat enkel de schade wordt verwijderd, dat de lak enkel wordt gepolierd tot het niveau waar geen krassen meer zijn. Elk paneel, elke vierkante decimeter krijgt dus een andere specifieke aanpak om toch de perfectie te bekomen.
Een klassieker maakt ons werk nog net dat beetje specialer, ongekende vormen, lijnen, andere uitdagingen, (echt) chroom, complexe motoren, uitzonderlijke materialen en afwerking,...
Hieronder volgt een overzicht van alle details die geoptimaliseerd worden in onze behandeling, om van een prachtige wagen een concours(-waardige) wagen te maken.
Concoursbehandeling
De wagen kwam vrij proper binnen dus kon deze via een waterless-wash of quick detailer vlug proper gemaakt worden, klaar om volledig bestudeerd te worden. De duidelijk doffe lak was zelfs op de witte kleur zichtbaar, ook het interieur zag er wat verweerd uit met vegen en vlekken op lak en zetels.
- In een fotoreeks: KLIK
Of gewoon hier natuurlijk
Meer informatie over deze 550 Spyder in dit filmpje. Het is echt een unicum. :cool:
+ YouTube Video | |
ENJOY!
__________________________________________
Zaterdagmorgen kregen we een telefoontje, of ie 's middags mocht langskomen om z'n oldtimer even te tonen en indien mogelijk ook al achter te laten. In de vroege namiddag hoorden we plots een luid gebrom, een motorgeluid zoals we nog nooit gehoord hadden. Voor we goed en wel beseften wat het was, reed er iets laag, plat en magnifiek binnen in het atelier.
Daar stonden we dan, sprakeloos en overdonderd door wat er net voor ons neus tot stilstand gekomen was. Een echte Porsche 550 Spyder, niet zo maar een Spyder, maar de allereerste ooit verkocht, de 550 die model stond voor magazines en fotoshoots, de wagen die door James Dean legendarisch werd - en omgekeerd,...
We kregen al regelmatig uitzonderlijke oldtimers over de vloer en hebben er ook al redelijk wat op verplaatsing behandeld. Een wagen van dit kaliber blijft echter hoogst uitzonderlijk en een voorrecht om er aan te werken, het vertrouwen van de klant om op zijn juweel aan de slag te mogen gaan.
Eén van de vele verschillen tussen professionele detailers en de neef van de bakker om de hoek die ook uw wagen 'simoniseert' zit hem in vele zaken, waaronder de verzekering. Om de klant op alle vlakken te beschermen hebben we een heel specifieke verzekering met zeer snelle uitbreidingsmogelijkheid, zorgt ervoor dat we in alle veiligheid dergelijke wagens kunnen behandelen en tijdelijk onderdak bieden. Zo kan ook u de onbetaalbare oldtimer met een gerust hart achterlaten in onze bekwame handen.
Ervaring
Vele mensen gaan er van uit dat er met het goede product makkelijk een deftig resultaat behaald wordt. Dit is enkel een stap in de goede richting, die stap wordt gigantisch versterkt door ervaring en kennis van het product. Daar stopt het niet, er is nog de kennis van de lak, de ondergrond, de lakdikte en zoveel meer. Het is de bedoeling dat enkel de schade wordt verwijderd, dat de lak enkel wordt gepolierd tot het niveau waar geen krassen meer zijn. Elk paneel, elke vierkante decimeter krijgt dus een andere specifieke aanpak om toch de perfectie te bekomen.
Een klassieker maakt ons werk nog net dat beetje specialer, ongekende vormen, lijnen, andere uitdagingen, (echt) chroom, complexe motoren, uitzonderlijke materialen en afwerking,...
Hieronder volgt een overzicht van alle details die geoptimaliseerd worden in onze behandeling, om van een prachtige wagen een concours(-waardige) wagen te maken.
Concoursbehandeling
De wagen kwam vrij proper binnen dus kon deze via een waterless-wash of quick detailer vlug proper gemaakt worden, klaar om volledig bestudeerd te worden. De duidelijk doffe lak was zelfs op de witte kleur zichtbaar, ook het interieur zag er wat verweerd uit met vegen en vlekken op lak en zetels.
Comment