Mededeling

Collapse
No announcement yet.

VW Golf VI GTI 35 // BB-Carcare

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• VW Golf VI GTI 35 // BB-Carcare

De Vw Golf VI in de volgende review is een collectors item, een 35jaar editie van de GTI.
    De Golf werd door de klant aangekocht en de klant wilde een goede bescherming hebben vanaf dag 1. Doordat de klant het zelf clayen, waxen enz niet zag zitten besloten we de wagen te voorzien van een C-Quartz coating.
    De wagen was nog niet gewassen door de klant omwille van het feit dat het er gewoon niet aan durfde beginnen. Er zat al redelijk wat vervuiling op van de tijd dat de klant met de wagen gereden had.

Ik begon zoals altijd met de wagen te foamen, dit maal met de Citrus snow foam van Autobrite.

Comment

Na het wassen IronX op de wagen gesprayed en er zat behoorlijk al wat vliegroest op de wagen, waarschijnlijk vooral van het transport vanuit de fabriek.

Comment

De wagen werd opnieuw afgespoeld en gedroogd en binnen gereden voor inspectie, slechts hier en daar een minieme swirl te vinden, gewoonweg niet op foto te krijgen door de witte kleur.
        Hiervoor werd de wagen met de dual action gedaan met een groene pad en de M205 van Meguiars.

Na het polishen werden alle overgebleven restanten verwijderd door de Eraser van Carpro, hierdoor maakten we de laklaag ook anti statisch en zo is deze klaar voor het aanbrengen van de C-Quartz.

Na de C-Quartz kreeg de wagen nog een laag Reload om zo de C-Quartz te beschermen om verder uit te gaan harden. De bandjes kregen een laagje Smartgel en de wielen Rimwax.

Het eindresultaat,

Comment

Comment

Comment

Bedankt voor het lezen
              Bjorn
              www.bb-carcare.be

Comment

Filmpje van gemaakt

+ YouTube Video
                ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Comment

Mooi resultaat op een zeer mooie wagen.
                  Wat moet ik me precies bij het C-quartz product voorstellen?
                  Zijn er grote verschillen t.o.v. frequent waxen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BelgianR26 Bekijk Berichten
                    Mooi resultaat op een zeer mooie wagen.
                    Wat moet ik me precies bij het C-quartz product voorstellen?
                    Zijn er grote verschillen t.o.v. frequent waxen?
                    Mijn excuses dat ik hier nu pas reageer...
                    Shame on me.

C-Quartz is een lakverzegeling met een standtijd van een 2tal jaar, nu over de standtijd kan ik nog geen antwoord geven omdat ik het product nog niet zolang gebruik, Denk zelfs dat het nog geen 2 jaar op de markt is.
                    C-quartz heeft dan wel het voordeel dat het de krasbestendigheid van de lak verbeterd.

Comment

Mooi resultaat !

Zijn de ramen ook met iets behandeld ? (wat ? ) .

Als ik het goed lees , kan je de c-quarts dus ook "toppen" met een wax ?

Comment

De ramen zijn grondig gereinigd geweest met Meguiars Glass cleaner concentrate uit de Detailer lijn.
                        Nadien zijn deze ook gereinigd met Carpro Eraser om deze anti statisch te maken en te zorgen voor een zuivere ondergrond voor het aanbrengen van de C-quartz.

Enkel de voorruit is niet gedaan met C-quartz

Comment

Working...
                        X