Mededeling

Collapse
No announcement yet.

[Full Detail] Porsche 997 Carrera Cabrio

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• [Full Detail] Porsche 997 Carrera Cabrio

Dit weekend een Porsche 997 Carrera onder handen genomen voor een volledige behandeling (interieur en exterieur).

De wagen is van 2005, heeft +/- 94 000 km op de klok, en heeft een zwarte uni-lak. Een uni-lak is een niet-metaalkleur en in geval van een donkere kleur is dat dus een moeilijke kleur in onderhoud, het zal lakdefecten namelijk veel meer en sneller blootstellen aan het oog!

Ook werd deze wagen niet gewassen volgens de regels van de kunst, de lak was dus in erg slechte staat met op vele plaatsen erg diepe krassen. Een volledige polierbeurt stond dus op de planning!

Met het vuile weer van afgelopen week, kwam de wagen aan in volgende staat:

Met zeer vuile uitlaten

Last edited by DJ Oli; 20/02/2012, 16:53.

De velgen hadden een zeer vuile binnenkant (met heel wat teerplekken)

En vele hoekjes werden regelmatig overgeslagen tijdens het wassen...

Vuile remklauw

Comment

We beginnen dus met een grondige reiniging van de velgen

Na ze te hebben behandeld met een velgenreiniger, merken we nog heel wat teerplekken op aan de binnenkant van de velg

Deze worden verwijderd met klei en daarna nog behandeld met een cleaner (Werkstät Prime). Dit kwam er vanaf op de klei

Comment

Alvorens we daarna de wagen zullen wassen, eerst het cabriodak gereinigd met een ontvetter om achteraf terug te kunnen beschermen & waterafstotend maken

Daarna werd de wagen volledig gewassen met een ontvettende shampoo om huidige waxresten te verwijderen. Tijdens het wassen was er slechts minieme ingevreten vuil waarneembaar, dus werd de wagen na de wasbeurt gekleid met de lichte groene Gloss-it klei.

Dit kwam er toch nog vanaf

Daarna werd de wagen binnengezet in de garage, onder het licht en zo werden de defecten nog veel beter zichtbaar. Enkele beelden van de lakstaat

Vooral de motorkap had enorm veel last van erg diepe krassen

Comment

Gezien de hoeveelheid aan krassen en diepte van de krassen, is er dus intensief gepolijst geweest. Het polijsten in gebeurd in 3 verschillende stappen. Enkele beelden van de correctie:

Achtervleugel voor:

Na:

Voor:

Na:

Comment

Voor:

Na:

Zo werd de hele wagen rondom gepolijst, dit zorgde voor heel wat stofontwikkeling soms

Ook in alle naden & kieren zat er erg veel stof, dit werd op het einde allemaal zorgvuldig verwijderd.

Comment

Daarna de lak nog behandeld met een cleaner als voorbereiding op de wax.

Gebruikte wax in deze behandeling is de Auto Finesse Desire wax die ik een tijd geleden heb gewonnen bij 'Wax-it'. Na dit proces de wagen buiten gezet, en het resultaat was schitterend. Het verschil voor / na in dit geval was enorm!

Enkele beelden van het resultaat

Comment

Comment

En tot slot een foto van een terug propere, blinkende uitlaat!

Bedankt voor het lezen!

Olivier

Comment

Knap werk, ziet er terug als nieuw uit. =)

Comment

hoe maak je zulke krassen vraag ik me altijd af? Wassen zonder water en zeep?
                      Eindresultaat is wel de moeite, amai niet!
                      www.peugeotforum.be

Comment

Super man! Ziet er echt goed uit

Wel eens investeren in een goede teerverwijderaar denk ik? Spaart je toch wat klei uit
                        2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Eigenaar was wel tevreden vermoed ik
                          Hoe heb je de uitlaat goed gekregen, fijne staalwol?

Comment

Jawadde zeg ... proper werk hoor !!!!!!!!!!!!

Comment

:

Hier heb ik maar 1 woord voor : RESPECT !

Heb je de eigenaar een alternatief stappenplan voorgesteld , of komt ie nu elk jaar gewoon langs ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                                hoe maak je zulke krassen vraag ik me altijd af? Wassen zonder water en zeep?
                                Eindresultaat is wel de moeite, amai niet!
                                Is volgens mij volledig te wijten aan een compleet slechte was- en droogtechniek.
                                Vooraan waren er veel plaatsen te zien waar er telkens hard werd gewreven om een insect weg te krijgen. Dit resulteerde in heel wat locale krassen, het zag er zelfs uit als een doffe plek van op 2m afstand!

Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
                                Super man! Ziet er echt goed uit

Wel eens investeren in een goede teerverwijderaar denk ik? Spaart je toch wat klei uit
                                Teerverwijderaar had hier inderdaad wel nuttig geweest

Bedankt!

Oorspronkelijk geplaatst door Crixus Bekijk Berichten
                                Eigenaar was wel tevreden vermoed ik
                                Hoe heb je de uitlaat goed gekregen, fijne staalwol?
                                Eigenaar komt de wagen morgen pas afhalen (het weer was zondag niet overal zo goed)

Uitlaat werd inderdaad eerst behandeld met fijne staalwol gezien de zware vervuiling, en achteraf nog opgepoetst tot hoogglans met metal polish...

Oorspronkelijk geplaatst door grandscenicman Bekijk Berichten
                                Hier heb ik maar 1 woord voor : RESPECT !

Heb je de eigenaar een alternatief stappenplan voorgesteld , of komt ie nu elk jaar gewoon langs ?
                                Wagen wordt morgen afgehaald, ik geef sowieso altijd het uitgebreide advies mee hoe hem verder te gaan wassen en indien gewenst kan hij ook een washandschoen-droogdoek-shampoo verkrijgen bij mij
                                Last edited by DJ Oli; 20/02/2012, 22:52.

Comment

mooi werk man !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DJ Oli Bekijk Berichten
                                    Gezien de hoeveelheid aan krassen en diepte van de krassen, is er dus intensief gepolijst geweest. Het polijsten in gebeurd in 3 verschillende stappen. Enkele beelden van de correctie:
                                    Welke polijstmiddelen heb je gebruikt ? ..... en welke pads ?

Rotary en afgewerkt met een excenter of ....?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door grandscenicman Bekijk Berichten
                                      Welke polijstmiddelen heb je gebruikt ? ..... en welke pads ?

Rotary en afgewerkt met een excenter of ....?
                                      Polijstmiddelen van Menzerna in combinatie met pads van Lake Country (3 verschillende stappen).

Alles werd gedaan met een excentrische machine, het was werken dus
                                      Als ik dergelijke projectjes heb, overweeg ik soms wel eens een rotary

In principe kan ik een prachtige correctie behalen met m'n excenter, maar met een rotary moet dat toch iets efficiënter werken zijn in gevallen van zware correctie...

Comment

Rotary :

Ik ga sparen om me dit jaar nog een rotary cadeau te doen :

ofwel :

makita
                                        flex
                                        festool
                                        3M

1 van deze zal het waarschijnlijk worden

Ik denk dat je er al wat tijd mee zou uitgespaard hebben , maar alles met excenter : petje af !!

Comment

Working...
                                        X