Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Custom Car Cleaning - 2005 BMW M3

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Custom Car Cleaning - 2005 BMW M3

    Le Traitement de Beauté


    De eigenaar van onderstaande 2005 BMW M3 contacteerde ons eind vorig jaar omdat hij z’n oog had laten vallen op de Le Traitement de Beauté: een complete detailbeurt voor binnen en buiten inclusief meerdere lagen afwerking. Dit klonk perfect om zijn redelijk recent aangekochte M3 eens goed mee onder handen te nemen zodat de basis wederom perfect was. Zo kon hij in volle glorie gaan genieten van zijn sportwagen, plus het eigen onderhoud zou veel makkelijker gaan en de wagen zou sowieso vanuit alle invalshoeken meer waard worden.



  • #2
    We zien een Mystic Blue uitgevoerde M3 met OEM 19 inch CSL velgen. Een plaatje! Maar als de eerste zonnestralen de lak raken krijgen we toch een heel ander beeld. Qau lakwerk zien we in eerste opzicht voornamelijk:

    SWIRLS (wasstraatkringen)

    Comment


    • #3




      HOLOGRAMMEN / BUFFERTRAILS (fouten uit eerder polijstwerk)

      Comment


      • #4
        De echte traktatie volgde pas toen de auto goed gewassen en geclayed was. Gezien het slechte weer zijn van deze handelingen niet zo gek veel foto’s gemaakt. Het wassen bestond uit een goede foambeurt en wassen met een dubbele dosis Chemical Guys Citrus Wah & Gloss om de lak goed te reinigen c.q. te ontvetten. De onderste delen werden ingespoten met een teerverwijderaar en de velgen, buiten de reiniging om, met Wolfs De-Ironizer. Twee foto’s van het clayen:


        Comment


        • #5
          Voordat er verder gegaan werd met het lakwerk werd eerst het interieur gereinigd. Dit was echt niet in een superslechte staat, zo te zien werd het ook regelmatig bijgehouden, maar het leder droeg toch een vettige waas en dito glans. Absoluut geen porum. Leder moet een gematteerde uitstraling hebben en mag natuurlijk ook nooit glad zijn:

          Comment


          • #6


            Comment


            • #7
              Het interieur werd eerst heel goed gestofzuigd om er zeker van te zijn dat geen scherpe deeltjes (zand bijvoorbeeld) schade konden veroorzaken tijdens het reinigingsproces. Het leder werd gereinigd en gescrubbed met de PCW Leder Cleaner en de Gloss It Interior Sponge. Goh, die laatste is toch echt een item geworden wat ik niet meer kan missen tijdens het reinigen van een leder interieur. Wat een genot om mee te werken en wat een resultaat!



              Comment


              • #8

                Comment


                • #9
                  Op de laatste foto zien we goed wat voor een vuil er toch nog vanaf kwam. Vaak is men wel bewust dat leder goed bijgehouden moet worden zodat de verflaag niet kan barstten, maar gaat met men de verkeerde middelen aan de slag. Na het scrubben met de PCW Leder Reiniger wordt het interieur afgenomen met een vochtige microvezeldoek. Het mooie van deze reiniger is dat het compleet strak opdroogd en meteen klaar is om naderhand gevoed te worden met de PCW Leder Crème:




                  Straks foto’s van het eindresultaat bij de afters!

                  Comment


                  • #10
                    Laten we snel verder kijken naar de lak, maar dit maal onder de daglicht lampen die alle defecten mooi uitlichten.

                    Ingebrande vogelpoep


                    Comment


                    • #11
                      Vogelpoep / hars wat zo te zien op de verkeerde manier is geprobeerd weg te halen...




                      Dieper gelegen krassen in de blanke laklaag (RDS)

                      Comment


                      • #12


                        Comment


                        • #13




                          Overduidelijk een auto die in het verleden toch veel de wasstraat heeft gezien. Op de liggende delen zijn duidelijk de rechte krassen waarneembaar van de borstel. Onder de stootstrips was de lak ook erg gematteerd door het krassenpatroon. De correctie nam dan ook veel tijd in beslag. Bedoeling was om de lak opnieuw te doen herleven qua kleur, glans, diepte, reflectie en algehele uitstraling. Om dat te bereiken werd er meerdere malen gepolijst met een wollen pad en diverse compounds. Dit verder via cuttingpad, polijstpad, finishingpad en ultrafinishingpad afgebouwd naar een strak resultaat. De kleur ondervond gewoon een diepe metamorfose, van grauw blauw naar een fonkelende blauw / paarse gloed. Prachtig!

                          Swirl monster, you can run but you can’t hide………CCC is gonna get you !!

                          Comment


                          • #14
                            Een slordige 50 / 50 waar het achterste gedeelte van de lak gecompound is tot aan het dakraam:




                            Verschillen tijdens de grove lakcorrectie. De verfijning en afwerking moeten dus nog gebeuren. De nog aanwezige vlekjes en stofresiduen behoren daarbij natuurlijk tot de verleden tijd.


                            Comment


                            • #15
                              Stukje spuitnevel…

                              Comment


                              • #16
                                Aangezien er nieuwe logo’s geplaatst gingen worden gaf dit meer vrijheid en ruimte qua correctie. De nieuwe logo’s zouden echt de punt op de i gaan zetten!


                                Comment


                                • #17




                                  Onbereikbare stukjes werden met veel elbow grease handmatig zo goed als mogelijk gecorrigeerd:

                                  Comment


                                  • #18
                                    Wat random foto’s na correctie:



                                    Comment


                                    • #19
                                      Aansluitend werden machinaal twee laagjes Gloss It Gloss Finish aangebracht met daarover één laag Gloss It Concorso Gloss. Dit de tijd gegeven om met elkaar te laten binden en afgenomen met Gloss It Gloss Enhancer. Al die “Gloss” zorgde ook voor een prachtige glans!




                                      …..toch kon ik het niet laten om nog een extra laag PCW Mirror Wax te leggen voor net dat beetje meer extra glans en gladheid

                                      Comment


                                      • #20
                                        In de tussentijd kon er gewerkt worden aan het motorcompartiment. Na het reinigen, ontvetten en drogen werden de kunststoffen behandeld met Aerospace 303 Protectant en de rubbers met Gloss It TRV. De aluminium delen werden mooi gepolijst met Blue B Gone:





                                        De uitlaten werden geschuurd en gepolijst en afgewerkt met PCW Wheel Cream Wax. De velgen kregen ook twee lagen van dit magische goedje terwijl de banden mochten genieten van een laag Gloss It TRV en twee lagen Gloss It Signature Gloss.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X