Mededeling

Collapse
No announcement yet.

[Full Detail] Porsche Panamera Turbo

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • [Full Detail] Porsche Panamera Turbo

    Dag iedereen!
    Afgelopen weekend stond het slagschip van Porsche in de garage thuis: de Porsche Panamera Turbo!

    De eigenaars hadden deze wagen net 2de hands aangekocht, en besloten hem onmiddellijk door mij grondig onder handen te nemen, en het was nodig ook!

    De wagen heeft een zwarte metallic-kleur maar de kleur was volledig dof geworden, mede door de grote hoeveelheid aan kleine krasjes en er waren ook erg veel diepere krassen aanwezig, veroorzaakt door het licht haperen aan de lak of door het leunen tegen de wagen (rond de tankklep bv.).

    Ook heb ik de conclusie kunnen maken dat de wagen eerder al werd gepolijst, getuige de hologrammen (polijstfouten) die uitgebreid aanwezig waren. Ze zijn niet altijd makkelijk vast te leggen op foto, maar op de foto’s in het zonlicht kan je ze toch zien.
    Een uitgebreide correctie van de lak was dus nodig indien de lak er terug goed moest uit zien.

    Ook op de velgen was er enorm veel teer aanwezig, zowel op de buiten- als binnenkant van de velg. Omwille van de borduurschade op de velgen zullen ze binnenkort nog opnieuw gelakt worden maar om ze toch terug ‘toonbaar’ te maken, heb ik ze toch iets properder gezet.

    Gezien de grootte van de wagen, en de hoeveelheid werk ben ik er niet in geslaagd erg veel foto’s te nemen tijdens de werken, maar ik heb toch m’n best gedaan een aantal foto’s te nemen ‘voor’ & ‘na’ alle werkzaamheden.

    Zoals de wagen aankwam bij mij thuis:



    Al van op afstand kan je zien dat er veel grote krassen in de lak zijn



    Een kras van dichterbij


  • #2
    In dergelijke mate was er dus teer aanwezig op alle velgen



    Deze dan maar verwijderd met een teerverwijderaar



    Na de velgen werd de wagen volledig gewassen met een ontvettende shampoo, ook werd hij volledig behandeld met klei om de lak van alle contaminaties te ontdoen.

    Comment


    • #3
      Na deze fase was de wagen terug volledig proper en konden de lakdefecten in het zonlicht nog beter worden vastgesteld.

      Enkele beelden hiervan:





      Comment


      • #4
        Hier een beeld waarbij de voordeur intensief werd gepolijst, en de achterdeur onbewerkt is.

        Het niet-behandelde oppervlak oogt bijna grijs in vergelijking met de gepolijste voordeur



        Dit is al redelijk zware schade waarbij de krassen erg diep zijn.
        100 % verwijderen was hier niet mogelijk, maar het is toch een heel stuk minder zichtbaar geworden.



        Na correctie blijft dit nog lichtjes zichtbaar:

        Comment


        • #5
          Voor de achterwielen is er een folie aangebracht ter bescherming van de lak, ten gevolge van steenslag e.d.

          Deze was redelijk dof geworden en er waren ook een 2-tal krassen aanwezig:



          Na correctie ziet dit er terug veel zuiverder uit en zijn de krassen verdwenen:

          Comment


          • #6
            Zoals gezegd, omwille van het tijdsgebrek heb ik verder geen foto's genomen tijdens de behandeling, hier enkele foto's van het eindresultaat:





            Comment


            • #7
              Ziet er een stuk beter uit, niet?

              En omdat het altijd moeilijk is om de glans vast te leggen op een foto, heb ik hier ook eens een filmpje gemaakt van de afgewerkte wagen, hierbij komt het toch al beter over vind ik.

              Ps. De wagen werd hier ook afgewerkt met de exclusieve wax van Auto Finesse: de Desire!

              + YouTube Video
              ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.


              Bedankt voor het lezen!

              Olivier

              Comment


              • #8
                ziet er al veel beter uit, precies toch al redelijk wat steenslag aan de voorkant/motorkap. geen stiftje voorhanden?

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk Berichten
                  ziet er al veel beter uit, precies toch al redelijk wat steenslag aan de voorkant/motorkap. geen stiftje voorhanden?
                  Inderdaad, redelijk wat steenslag.

                  Er is nog wat schade doorheen de laklaag op de voorbumper, wellicht wordt dit nog herspoten.

                  En met een stiftje is het toch ook al redelijk moeilijk om tot een goed resultaat te komen, vind ik.

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door DJ Oli Bekijk Berichten
                    Inderdaad, redelijk wat steenslag.

                    Er is nog wat schade doorheen de laklaag op de voorbumper, wellicht wordt dit nog herspoten.

                    En met een stiftje is het toch ook al redelijk moeilijk om tot een goed resultaat te komen, vind ik.
                    klopt maar is goedkoper dan herspuiten

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk Berichten
                      klopt maar is goedkoper dan herspuiten
                      Akkoord maar het resultaat kan je dan ook niet vergelijken hé

                      Als het slechts 1 putje is in de lak, zou ik dat inderdaad herstellen met een lakstiftje, maar wanneer het zo talrijk aanwezig is, zoals bij deze wagen, kan je beter volledig herspuiten ofwel afblijven, vind ik.

                      Wanneer je op zoveel verschillende plaatsen gaat bijwerken met een stiftje, valt dat ook redelijk hard op, vandaar.

                      Comment


                      • #12
                        Mooi resultaat. Je vraagt je af hoe de vorige eigenaar er toe gekomen is om zo'n wagen zo te krijgen. Gewassen met een schuursponsje ofzo?

                        Comment


                        • #13
                          Een deel van de schade die je ziet op die achterdeur komt door het clayen denk ik. Toch echt eens investeren in een teerverwijderaar Oli


                          Voor de rest weeral zeer knap werk!
                          2002 MX-5 NB 1.6

                          2011 Honda PCX

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
                            Een deel van de schade die je ziet op die achterdeur komt door het clayen denk ik. Toch echt eens investeren in een teerverwijderaar Oli


                            Voor de rest weeral zeer knap werk!
                            Merci, een teerverwijderaar heb ik gebruikt hoor nu bij de velgen, anders was het onmogelijk om die teer te verwijderen.

                            Comment


                            • #15
                              Chapeau ... knap werk !!!

                              Comment


                              • #16
                                Oorspronkelijk geplaatst door DJ Oli Bekijk Berichten
                                Merci, een teerverwijderaar heb ik gebruikt hoor nu bij de velgen, anders was het onmogelijk om die teer te verwijderen.

                                Ik had het eigenlijk op deze foto

                                Oorspronkelijk geplaatst door DJ Oli Bekijk Berichten


                                Wat op deze klei hangt is eigenlijk puur teer. Als je eerst even de onderkant van de auto behandelt met een teerverwijderaar werkt dat makkelijker vind ik. En het spaart ook je klei wat
                                Ik wil niet betweterig doen, gewoon mijn persoonlijke ervaring.
                                2002 MX-5 NB 1.6

                                2011 Honda PCX

                                Comment


                                • #17
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
                                  Ik had het eigenlijk op deze foto





                                  Wat op deze klei hangt is eigenlijk puur teer. Als je eerst even de onderkant van de auto behandelt met een teerverwijderaar werkt dat makkelijker vind ik. En het spaart ook je klei wat
                                  Ik wil niet betweterig doen, gewoon mijn persoonlijke ervaring.
                                  Je hebt gelijk, ik heb de teerverwijderaar ook gebruikt op de lak (achter de wielen) maar blijkbaar heeft dit niet alles verwijderd en werd er nog teer opgenomen in de klei.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Prachtige detail ! maar dat had ik je al gezegd hé


                                    Ivm de teerverwijderaar moet ik Jochen bijtreden, het helpt sterk.
                                    Probeer eens de Auto Finesse Oblitarate ! Belachelijk goed !

                                    Comment


                                    • #19
                                      Knap werk Olli .
                                      Je vraagt je echt af waarom iemand zo een dure wagen zo behandeld.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Mooi werk! En altijd leuk om na foto's in volle zon te zien

                                        Comment

                                        Working...
                                        X