Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Shiningcar - Subaru Impreza WRX

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Shiningcar - Subaru Impreza WRX

Een tijdje geleden kreeg ik een mail of ik deze wagen eens onderhanden zou kunnen nemen. Er waren her en der toch vrij veel krassen in. Ik keek wel uit naar deze detail omdat dit toch wel een droomwagen is. Zaterdag was het dan eindelijk zover.

Toen de wagen aankwam hebben we deze eerst gewassen met Born to be mild. Daarna hebben we de volledige wagen behandeld met Iron X, het clayen hebben we gedaan met supernatural clay en last touch. Daarna even gaan inspecteren wat we gingen gebruiken, na een testspot te maken hebben we gekozen voor de m105 en af te werken met de m205. Het was de eerste keer dat ik deze producten ging gebruiken om te polijsten en was toch wel even wennen. Daarna hebben we de wagen nogmaals gewassen en afgewerkt met cleaner fluid en daarna met de shield wax van Swissvax. De banden hebben we afgewerkt met pneu van Swissvax. Ook alle kunstof delen hebben we behandeld met Smartgel.

Comment

Comment

Comment

Bedankt voor het lezen.

Comment

Die ziet er weer uit zoals het moet. Nice job

Trouwens, met welke producten polijst je normaal en hoe viel #105 en #205 mee?
            2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Thanks.

Ik gebruikte meestal de Monello producten welke me wel bevielen maar ik wou toch de 105 en 205 proberen omdat je daar zeer veel goeds van leest.

Ik vond ze in het begin moeilijk te verwerken en zeker de 105. Zeer veel polijststof stuiteren (ik heb de cuttingpad van meguiars gebruikt) maar daarna eens geprobeerd met de pad te primen ging het beter. Nu kan het stuiteren ook wel aan de lak liggen natuurlijk. Maar was toch wennen aan deze producten. Als ik met de monello reeks werk heb ik bijna geen polijststof.

Wat zijn jouw ervaringen hiermee?

Comment

Ik werk enkel met Menzerna (is hetzelfde als Monello dacht ik?). Goede ervaring mee, weinig stof en redelijke cut. Zeer mooie afwerking zelfs met de 3.02 85RD.
                Soms wil ik eens een andere polish proberen maar ik zie eigenlijk niet in waarom...
                2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

De menzerna producten zou ik ook nog graag eens testen.

Comment

Working...
                  X