Zoals gewoonlijk kan je alles mooi bekijken op onze website.
Of je kan gewoon plaatjes kijken op onze Flickr pagina
Of je kan op de hoogte blijven van onze laatste nieuwe zaken op Facebook of Twitter!
of lees alles gewoon hier op jullie geliefde forum
Geniet er van, en vergeet niet dat alle vragen en opmerkingen meer dan welkom zijn!
____________________________
Het was al eventjes stil van onze kant maar de lente brengt een gezonde drukte met zich mee! Vorig jaar kregen we deze - regelmatig gebruikte - klassieke Porsche over de vloer. Een knappe oldtimer waarop we onze kennis en techniek mochten botvieren, alles om de wagen terug tip-top te krijgen. De auto had deelgenomen aan lokale oldtimerritten, rally's en bolletje-pijltje en kon dus wat liefde gebruiken.
Een unigrijze lak is normaal een leuke lak om als detailer het verschil op te maken. De kleur op zich verbergt niets door speciale metallic-partikels of andere moderne technieken. Het polieren van een dergelijke oude uni lak is rechttoe rechtaan. De lak was echter niet optimaal hersteld en was heel variabel in kwaliteit, elk paneel had dus een compleet andere aanpak nodig! Dit belooft...
De wagen kwam relatief proper bij ons toe en kon via een waterless-wash met quick detailer vlug proper gemaakt worden, klaar om volledig bestudeerd te worden. Dat de lak niet optimaal was, is onder alle type licht eenvoudig waar te nemen. De lak had duidelijk heel wat schade, diepe krassen, waskrassen, vegen, doffe vlekken, lijmresten...
Kleien is de volgende stap, een stap die altijd uitgevoerd wordt om niets aan het lot over te laten. Enerzijds wordt zo zeker alle vuil (teer,hars,...) verwijderd maar ben je ook zeker dat er geen ongekende substanties het werk kunnen verstoren. Een silicone-houdende beschermlaag door een vorige gebruiker kan rare gevolgen hebben!
Bij het kleien werd een vreemde film verwijderd en de auto veranderde bovendien wat in kleur.











Of je kan gewoon plaatjes kijken op onze Flickr pagina
Of je kan op de hoogte blijven van onze laatste nieuwe zaken op Facebook of Twitter!
of lees alles gewoon hier op jullie geliefde forum

Geniet er van, en vergeet niet dat alle vragen en opmerkingen meer dan welkom zijn!
____________________________
Het was al eventjes stil van onze kant maar de lente brengt een gezonde drukte met zich mee! Vorig jaar kregen we deze - regelmatig gebruikte - klassieke Porsche over de vloer. Een knappe oldtimer waarop we onze kennis en techniek mochten botvieren, alles om de wagen terug tip-top te krijgen. De auto had deelgenomen aan lokale oldtimerritten, rally's en bolletje-pijltje en kon dus wat liefde gebruiken.
Een unigrijze lak is normaal een leuke lak om als detailer het verschil op te maken. De kleur op zich verbergt niets door speciale metallic-partikels of andere moderne technieken. Het polieren van een dergelijke oude uni lak is rechttoe rechtaan. De lak was echter niet optimaal hersteld en was heel variabel in kwaliteit, elk paneel had dus een compleet andere aanpak nodig! Dit belooft...
De wagen kwam relatief proper bij ons toe en kon via een waterless-wash met quick detailer vlug proper gemaakt worden, klaar om volledig bestudeerd te worden. Dat de lak niet optimaal was, is onder alle type licht eenvoudig waar te nemen. De lak had duidelijk heel wat schade, diepe krassen, waskrassen, vegen, doffe vlekken, lijmresten...
Kleien is de volgende stap, een stap die altijd uitgevoerd wordt om niets aan het lot over te laten. Enerzijds wordt zo zeker alle vuil (teer,hars,...) verwijderd maar ben je ook zeker dat er geen ongekende substanties het werk kunnen verstoren. Een silicone-houdende beschermlaag door een vorige gebruiker kan rare gevolgen hebben!
Bij het kleien werd een vreemde film verwijderd en de auto veranderde bovendien wat in kleur.












Comment