Mededeling

Collapse
No announcement yet.

[WAX-IT] Porsche 356sc Concoursbehandeling

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • [WAX-IT] Porsche 356sc Concoursbehandeling

    Zoals gewoonlijk kan je alles mooi bekijken op onze website.


    Of je kan gewoon plaatjes kijken op onze Flickr pagina


    Of je kan op de hoogte blijven van onze laatste nieuwe zaken op Facebook of Twitter!


    of lees alles gewoon hier op jullie geliefde forum


    Geniet er van, en vergeet niet dat alle vragen en opmerkingen meer dan welkom zijn!



    ____________________________




    Het was al eventjes stil van onze kant maar de lente brengt een gezonde drukte met zich mee! Vorig jaar kregen we deze - regelmatig gebruikte - klassieke Porsche over de vloer. Een knappe oldtimer waarop we onze kennis en techniek mochten botvieren, alles om de wagen terug tip-top te krijgen. De auto had deelgenomen aan lokale oldtimerritten, rally's en bolletje-pijltje en kon dus wat liefde gebruiken.


    Een unigrijze lak is normaal een leuke lak om als detailer het verschil op te maken. De kleur op zich verbergt niets door speciale metallic-partikels of andere moderne technieken. Het polieren van een dergelijke oude uni lak is rechttoe rechtaan. De lak was echter niet optimaal hersteld en was heel variabel in kwaliteit, elk paneel had dus een compleet andere aanpak nodig! Dit belooft...






    De wagen kwam relatief proper bij ons toe en kon via een waterless-wash met quick detailer vlug proper gemaakt worden, klaar om volledig bestudeerd te worden. Dat de lak niet optimaal was, is onder alle type licht eenvoudig waar te nemen. De lak had duidelijk heel wat schade, diepe krassen, waskrassen, vegen, doffe vlekken, lijmresten...


    Kleien is de volgende stap, een stap die altijd uitgevoerd wordt om niets aan het lot over te laten. Enerzijds wordt zo zeker alle vuil (teer,hars,...) verwijderd maar ben je ook zeker dat er geen ongekende substanties het werk kunnen verstoren. Een silicone-houdende beschermlaag door een vorige gebruiker kan rare gevolgen hebben!


    Bij het kleien werd een vreemde film verwijderd en de auto veranderde bovendien wat in kleur.
















































  • #2
    Naast het polieren van lak hebben band en velg zowat de grootste invloed op het eindresultaat. Wat extra werk aan/in de wielkast zorgt voor de kers op de taart. De banden en wielkast werden met een klassieke alles-reiniger proper gemaakt. Zo wordt alle vuil snel losgeweekt en los gewerkt. De wagen wordt goed gebruikt zoals op de foto's te zien is! Wanneer band en wielkast daarna nog voorzien worden van een laagje bandenzwart is het resultaat onovertroffen!


    De niet gelakte verchroomde velgen en wieldoppen hadden een doffe waas en verschillende olievlekken. Een combinatie van Swissvax Metal Polish en ontvetter zorgde ervoor dat die terug schitteren in hun eenvoud.
































    Het prachtige sobere interieur zag er relatief vettig uit door het vuil dat gedurende vele jaren opgestapeld was. Verschillende passages met Swissvax Leather Cleaner nam de glanzende film van de lederen stoeltjes. Ook de achterbank was duidelijk vuil.












    Comment


    • #3
      Nu de wielen en het interieur al een ongelooflijke metamorfose doorgaan zijn kan de lak onder handen genomen worden. Na verschillende tests bleek dat enkel de wollen pad via rotary een verschil kon maken en voldoende krachtig was om alles uit de lak te verwijderen. De dikke lak, zonder blanke laklaag gaf ons een aanvaardbare hoeveelheid lak waarop kan gewerkt worden. Bij gerestaureerde en herspoten wagens blijft het altijd uitkijken voor variabele lakdiktes. Ook plamuur onder de lak kan voor problemen zorgen, niet elke lakdiktemeter kan hier mee overweg. Bovendien is de hitte dissipatie op plamuur compleet anders dan het metalen paneel!


      Alle mogelijke onderdelen worden gedemonteerd zodat elke vierkante centimeter kan behandeld worden. Zo krijgen we een volledige egale glans zonder compromissen op de moeilijk bereikbare stukjes. Bij het verwijderen van de lampjes is ook duidelijk waarom we dit doen, het vuil aan die randen is anders onmogelijk perfect proper te krijgen. Bovendien maakt dit het polieren een stuk eenvoudiger.





















      Comment


      • #4
        Tijdens het verwijderen en terugplaatsen van de lichten worden ook alle rubberen dichtingen gevoed om ze langer soepel en diepzwart te houden. Opgepast bij oude wagens voor de tere metalen omhulsels en draden! De verchroomde kapjes werden met Swissvax Metal Polish aangepakt.






























        Een gigantisch verschil in glans, diepte reflectie en de kers op de taart bij dergelijke behandelingen!


        De roosters die de lucht doorlaten om de luchtgekoelde motor te laten ademen worden ook zorgvuldig verwijderd om het vuil uit alle hoeken en gaten te verwijderen. Auto Finesse Citrus Power en enkele andere ontvetters kregen al snel alle aangekoekte vet en vuil los.


        Een afwerking met een eenvoudig aan te brengen wax die ook daar de nodige bescherming biedt tegen vet en warmte is vanzelfsprekend.





















        Comment


        • #5
          Na de vele uren die in allerhande specifieke details verloren gaan is het tijd om onze aandacht terug op de lak te vestigen. We werken de lak altijd volledig machinaal af vóór we dergelijke details verzorgen. Na alle werk wordt de lak nog een allerlaatste maal machinaal gepolierd om de lak nog net dat beetje meer te geven, zo zijn we zeker van het gewenste resultaat. Dit zorgt ook voor een optimale hechting van de wax met de lak.


          Bij dergelijke wagen kiezen we natuurlijk voor Swissvax, de 356 wax is de meest voor de handliggende en enige goeie keuze! En wat een super resultaat levert dit op, de licht unigrijze lak komt tot leven en ziet er glanzend nat uit!


















































          Comment


          • #6
            Prachtige wagen en al zeker na de behandeling.

            Comment


            • #7
              Weeral superb werk. Enig idee wat de "vreemde film" was?

              Comment


              • #8
                Of ze nu gebruikt worden of niet, daarom mogen ze niet minder mooi zijn hé

                Ook bij oldtimers van een zeker niveau merk je ook dat het onderhoud op cosmetisch vlak veelal te wensen overlaat. Stuur die mens dus maar snel door!

                Comment


                • #9
                  ga maar eens naar oldtimermeetings: huilen met de pet op...
                  www.peugeotforum.be

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                    ga maar eens naar oldtimermeetings: huilen met de pet op...

                    Naar het schijnt is het zelfs niet beter in bepaalde automusea....

                    Btw wax-it : knap werk geleverd !!

                    Heb hier misschien overgelezen , maar is de lak volledig gepolijst en afgewerkt met een rotary ? , of is er ook een DA gebruikt ?

                    Comment


                    • #11
                      We proberen altijd volledig rotary af te werken, daarna volgt er wel een laatste stap excentrisch..

                      Comment


                      • #12
                        Wauw, echt een perfect resultaat! Ik wist niet dat jullie zo ver in de 'details' gingen met het schoonmaken.
                        '00 Honda S2000 GT Silverstone/Red | Hardtop, 18" BBS LM, AEM V2, KW V3, Greddy Spectrum Elite V2

                        Comment


                        • #13
                          F*cking hell! Wat een zalig ding! Je ziet ze niet veel meer.
                          Goed werk geleverd.

                          Comment

                          Working...
                          X