Mededeling

Collapse
No announcement yet.

[Exterieur Detail] BMW 525d Touring

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• [Exterieur Detail] BMW 525d Touring

Dag iedereen!
    De eigenaar van deze wagen contacteerde me een tijdje geleden voor een volledige behandeling van zijn wagen. De wagen in kwestie werd eerder al eens gepolijst met een roterende machine, waarbij er dus helemaal niet goed afgewerkt werd en de lak vol stond met hologrammen. Het wegwerken van deze hologrammen was dan ook het hoofddoel in deze behandeling.

Een ander groot aandachtspunt in deze behandeling waren de velgen. De wagen kwam bij mij aan op wintervelgen en de zomervelgen waren ook meegekomen in de koffer. De bedoeling was van beide sets een grondige reiniging en bescherming te geven en ze ook onmiddellijk te verwisselen op de wagen. Wetende dat originele BMW-remblokken heel wat remstof afgeven die snel gaat invreten indien er geen beschermlaag aanwezig is, wist ik dus al op voorhand dat daar best wat tijd ging inkruipen! Maar ik had de wagen zo’n 2.5 dagen ter beschikking dus dat moest wel goed komen

Enkele beelden van de lakstaat:

Ik ben gestart met het behandelen van de zomervelgen. Enkele foto’s van de aanwezige vervuiling op de velgen:

Comment

Eerst heb ik de volledige velg gewassen met een gewone water-shampoo oplossing. Uiteraard was dit in dit geval absoluut niet voldoende om voldoende vuil te verwijderen , maar op die manier zal de velgenreiniger efficiënter werken wanneer de velg al van een eerste hoeveelheid vuil ontdaan is. Dit was het resultaat na 1x te wassen met een shampoo:

Dat zag er absoluut niet zo goed uit, maar we gaan verder met een eerste reiniging met een velgenreiniger, dit zorgde voor volgend resultaat:

Er kwam nog heel wat vuil vanaf dus dan nog maar een 2e keer behandeld met de velgenreiniger om tot dit te komen:

Comment

Veel meer vervuiling kwam er toen niet meer af met het gebruik van een gewone klassieke velgenreiniger. Gelukkig zijn er nog andere producten voorhanden om dit soort gevallen toch grondig te kunnen aanpakken. In dit geval werd Iron-X gebruikt om alle ingevreten remstof te gaan verwijderen. Het product moet eventjes inwerken, op die manier kan het alle ingevreten vuil van de velg verwijderen.

Na dit proces zo’n 3x te hebben herhaald kwam ik tot volgend prachtig resultaat (ongelooflijk dat ik die nog zo zuiver heb gekregen!)

Achteraf zijn ze nog behandeld met een cleaner (Jeffs Werkstät Prime) en een laagje Poorboys Wheelsealant om een langdurige bescherming te kunnen bieden. Op die manier zal het wekelijks reinigen ook veel makkelijker verlopen.

Comment

De volgende dag gestart met een grondige wasbeurt van de wagen, inclusief een behandeling met klei. Gezien de hoeveelheid ingebakken vuil die er toch nog vanaf kwam, kon ik concluderen dat de wagen bij de vorige polijstbeurt niet werd gekleid.

Na de volledige behandeling met klei ben ik maar gestart met de correctie. Enkele beelden hiervan:

Voor:

Na:

Comment

Wat ook opvallend was bij deze wagen, is dat de voorbumper erg mat stond, zelfs na het kleien!

Na correctie zorgt dit voor volgend resultaat:

Comment

Zo werd de hele wagen gepolijst, nog enkele na-foto's:

Comment

Prachtige foto vind ik zelf:

Comment

Grote broer

En de laatste:

Bedankt voor het lezen

Groeten
                  Olivier

Comment

Zeer knap gedaan Oli! Ongelooflijk hoe hij eruit zag na die eerste "polierbeurt". Zulke mensen zouden ze hun rotary moeten laten opeten... Was dat in en garage gedaan ofzo?
                    2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
                      Zeer knap gedaan Oli! Ongelooflijk hoe hij eruit zag na die eerste "polierbeurt". Zulke mensen zouden ze hun rotary moeten laten opeten... Was dat in en garage gedaan ofzo?
                      Nee, door de eigenaar zelf

Uiteraard beschikt hij niet over de nodige kennis en materiaal om dit zelf goed te doen, achteraf had hij dan ook spijt dat hij er zelf was aan begonnen.

Comment

:facepalm: En die heft zo de hele wagen gedaan?

Die zal wel blij geweest zijn met jouw resultaat dan!
                        2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

prachtig gedaan!!
                          www.peugeotforum.be

Comment

Zeer mooi!

Ik zie dat je van W-Vl bent, vanwaar juist? :-p

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tibs Bekijk Berichten
                              Zeer mooi!

Ik zie dat je van W-Vl bent, vanwaar juist? :-p
                              Oostrozebeke

Comment

top job !

Comment

Mooi gedaan Oli!!!! Nogmaals een bewijs dat een DAP in veel gevallen beter/veiliger is dan een Rotary . Denk dat ik zelf ook nog een tijd bij de DAP ga blijven als ik zie wat er hier verkeerd gelopen is door die rotary .

Nog 2 vraagjes (antwoord mag eventueel in PM): welke klei heb je gebruikt en welke polijstmiddelen/pads?

Greetz

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JonathanL Bekijk Berichten
                                    Mooi gedaan Oli!!!! Nogmaals een bewijs dat een DAP in veel gevallen beter/veiliger is dan een Rotary . Denk dat ik zelf ook nog een tijd bij de DAP ga blijven als ik zie wat er hier verkeerd gelopen is door die rotary .

Nog 2 vraagjes (antwoord mag eventueel in PM): welke klei heb je gebruikt en welke polijstmiddelen/pads?

Greetz
                                    Bedankt, klei is van Gloss-it, polijstmiddelen zijn van Menzerna en de pads van Lake Country.

Ieder paneel vergde wel een andere aanpak. Echt diepe waskrassen waren er gelukkig niet aanwezig, dus de meeste stukken konden gepolijst worden met een lichte combinatie (zwarte of witte pad).
                                    Enkel de motorkap had hier en daar een dieper krasje, daarbij werd gebruik gemaakt van een oranje pad.

Comment

Thx voor de info. Zou je die klei eerder als hard omschrijven of als zacht (op een BMW-lak maakt het op zich niet veel uit aangezien die wel tegen wat kunnen maar gewoon informatief dus)

Comment

Deze klei is zeer zacht vind ik en dus niet geschikt voor zware vervuiling.

Eigenlijk werk ik het liefst met de klei van Poorboys, deze is iets harder en werkt dus veel beter op sterk vervuilde stukken.

Comment

Working...
                                        X