Mededeling

Collapse
No announcement yet.

[Exterieur Detail] BMW 525d Touring

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Oorspronkelijk geplaatst door JonathanL Bekijk Berichten
    Mooi gedaan Oli!!!! Nogmaals een bewijs dat een DAP in veel gevallen beter/veiliger is dan een Rotary . Denk dat ik zelf ook nog een tijd bij de DAP ga blijven als ik zie wat er hier verkeerd gelopen is door die rotary .

    Nog 2 vraagjes (antwoord mag eventueel in PM): welke klei heb je gebruikt en welke polijstmiddelen/pads?

    Greetz

    Een goed gebruikte DA is idd beter dan een slecht gebruikte rotary. Maar eens je de rotary onder de knie hebt...
    2002 MX-5 NB 1.6

    2011 Honda PCX

    Comment


    • #22
      Uiteraard is er meer mogelijk met een rotary. Maar als je ziet wat er soms passeert aan hologrammen door een rotary dan zou je toch al eens wat langer met een DAP werken

      Comment


      • #23
        dat is omdat ze niet goed afwerken met de rotary. Net als bij de DAP moet je daar in verschillende stappen werken. Doe je dat niet heb je dus hologrammen.
        www.peugeotforum.be

        Comment


        • #24
          Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
          dat is omdat ze niet goed afwerken met de rotary. Net als bij de DAP moet je daar in verschillende stappen werken. Doe je dat niet heb je dus hologrammen.
          Met een rotary hologram vrij afwerken is niet iedereen gegeven. Dat is niet alleen door de stappen maar vooral door de techniek.

          Het grootste probleem is echter dat de meeste met 3M en meguiars enzo werken die bomvol fillers zitten. Ze denken dus dat ze prachtig werk geleverd hebben tot wanneer die filling oil er na 1 of 2 wasbeurten uitkomen. Diegene die dan de wagen gepolierd heeft krijgt dat dan zelf niet meer te zien dus die denk zelf nog steeds dat hij goed bezig was / is ...
          Mochten ze zelf eens met ontvetters werken dan zouden ze snel zien dat ze verkeerd bezig zijn. En dan is het nog maar de vraag of ze gaan weten hoe dat komt en of ze het opgelost krijgen ...

          We zien het hier letterlijk elke dag passeren ...

          Comment


          • #25
            fillers bij 3M? Misschien de laatste twee stappen dan want de groene, zwarte, gele en blauwe dop hebt ge toch nog altijd buffertrails. 3M is goed voor de groffe correctie want daar doen die producten het in mijn ogen veel beter dan de rest van de populaire producten. En met 3M moet ge gewoon goed uw polijstkorrels afbreken, maar da's iets dat wel voor elk product geldt. Maar als ge te rap content zijt, gaat het nooit goed zijn. De paarse dop voor het wegwerken van de buffertrails en hun glaze (rode dop) bevatten fillers... maar ook schuurkorrels. En hier opnieuw niet goed afbreken van de korrel laat enkel de fillers hun werk doen en niet de rest.
            Afwerken doe ik nu ook gewoon met een exenter. 't is gewoon makkelijker dan met een roterend machien.
            www.peugeotforum.be

            Comment


            • #26
              Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
              fillers bij 3M? Misschien de laatste twee stappen dan want de groene, zwarte, gele en blauwe dop hebt ge toch nog altijd buffertrails. 3M is goed voor de groffe correctie want daar doen die producten het in mijn ogen veel beter dan de rest van de populaire producten. En met 3M moet ge gewoon goed uw polijstkorrels afbreken, maar da's iets dat wel voor elk product geldt. Maar als ge te rap content zijt, gaat het nooit goed zijn. De paarse dop voor het wegwerken van de buffertrails en hun glaze (rode dop) bevatten fillers... maar ook schuurkorrels. En hier opnieuw niet goed afbreken van de korrel laat enkel de fillers hun werk doen en niet de rest.
              Afwerken doe ik nu ook gewoon met een exenter. 't is gewoon makkelijker dan met een roterend machien.
              Idd, 3M zelf de groene zit vol fillers

              Gebruik eens een goeie ontvetter of IPA en je zal verschieten van de "extra" schade die tevoorschijn komt. Als je dan zoals je zegt niet goed afbreekt mag je nog doen wat je wil, de schade uit de eerste stap komt er niet meer uit en je zit met hologrammen en lichte marring

              Comment


              • #27
                allé, al goed dat ik de korrel dan wel goed afbreek omdat ik tot hiertoe (en da's al bijna 10 jaar nu) die 'schade' niet heb zien opduiken bij de auto's die ik ermee gedaan heb. SSR reeks van poorboys vind ik dan weer de grootste rommel. Als ge dat vergelijkt met het werkingsgemak van een monello bijvoorbeeld, zit je met dit laatste toch wel op een veel hoger niveau.
                www.peugeotforum.be

                Comment


                • #28
                  Flappy, heb je toevallig vergelijkende ervaring tussen Monello en Festool/Menzerna (=zelfde als Monello?). Ben nog op zoek naar wat meningen daaromtrent, vandaar de vraag. Sorry voor het off-topic Oli

                  Comment


                  • #29
                    Oorspronkelijk geplaatst door JonathanL Bekijk Berichten
                    Flappy, heb je toevallig vergelijkende ervaring tussen Monello en Festool/Menzerna (=zelfde als Monello?). Ben nog op zoek naar wat meningen daaromtrent, vandaar de vraag. Sorry voor het off-topic Oli
                    Geen probleem, daar dienen deze topics voor

                    Menzerna is idd hetzelfde als Monello dacht ik.

                    Ik kan je zeker de producten van Menzerna aanraden, werken goed op alle type's lak. Met Festool geen ervaring.

                    Comment


                    • #30
                      dat verwerkt zeer makkelijk. Maar ook hier weer: de korrel altijd goed laten afbreken. Als ge ziet wat schade een SSR3 trekt in vergelijking met de monello is mijn keuze snel gemaakt. De monello doet gewoon zijn werk beter (betere en snellere correctie) waardoor ge minder correctie moet doorvoeren bij de volgende stap.
                      En als ge spreekt over festool: die hebben zowel roterend als excentrisch. Maar met festool koopt al zowieso geen brol... integendeel. Ik ben voor het roterend toestel indertijd gegaan voor een Makita van 1200 watt gegaan. Die is nu al een dikke 6 jaar oud en werkt nog altijd zoals de eerste keer. Die kan zowel voor polijstwerk als voor schuurwerk gebruikt worden. De 1200 watt was dus ook voor de grote polijstpads te kunnen gebruiken. Een toestel met minder wattage gaat te snel warm worden en zijn motor opbranden in combinatie met grote polijstpads.
                      Voor de excenter gebruik ik nu nog een simpele dap, wel de 900watt versie. Maar ik ga in de zeer nabije toekomst overschakelen naar een toestel dat meer power heeft om meer roterende kracht te krijgen. De dap doet zijn werk wel goed, maar mist toch correctiekracht als ge echt met bekraste lak zit. Dan vind ik de excenter beweging op zich onvoldoende en wil ik ook wat meer draaibeweging.
                      www.peugeotforum.be

                      Comment


                      • #31
                        Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                        allé, al goed dat ik de korrel dan wel goed afbreek omdat ik tot hiertoe (en da's al bijna 10 jaar nu) die 'schade' niet heb zien opduiken bij de auto's die ik ermee gedaan heb. SSR reeks van poorboys vind ik dan weer de grootste rommel. Als ge dat vergelijkt met het werkingsgemak van een monello bijvoorbeeld, zit je met dit laatste toch wel op een veel hoger niveau.
                        Idd. Op zich zijn dat zeker geen slechte producten hé, in tegendeel (we hebben hier zelf ook 3M staan ) Maar voor zij die niet weten waar ze mee bezig zijn is dat geen geschenk want je leert er niet uit

                        SSR werkt idd helemaal anders dan een menzerna / festool. Het materiaal waaruit de korrel is opgebouw is veel minder hard en daardoor breekt die heel snel af.
                        Perfect op erg zachte lakken of voor beginners omdat ze niet het risico lopen de korrel niet volledig af te breken. Maar zij die meer ervaring hebben gaan snel andere producten gebruiken

                        Comment


                        • #32
                          en dat van festool blijkbaar verkeerd geïnterpreteerd...ahum, excuses daarvoor
                          www.peugeotforum.be

                          Comment


                          • #33
                            Oorspronkelijk geplaatst door DJ Oli Bekijk Berichten
                            Wat ook opvallend was bij deze wagen, is dat de voorbumper erg mat stond, zelfs na het kleien!



                            Na correctie zorgt dit voor volgend resultaat:

                            Was het niet mogelijk om de nummerplaat vooraan te verwijderen ??
                            - Mazda CX-5 2.0 Skyactiv-G Premium Edition - Sonic silver - 2016
                            - VW Golf Variant 1.6 TDI Highline - Tungsten silver - 2014

                            Comment


                            • #34
                              Oorspronkelijk geplaatst door Dane Bekijk Berichten
                              Was het niet mogelijk om de nummerplaat vooraan te verwijderen ??
                              Je bedoelt de nummerplaathouder?

                              Geen idee of je die makkelijk kan afnemen, heb het eigenlijk niet bekeken bij deze.

                              Comment


                              • #35
                                Geen commentaar op deze , want ik krijg mijn voorste nummerplaat er ook niet af zonder schade ...
                                - Mazda CX-5 2.0 Skyactiv-G Premium Edition - Sonic silver - 2016
                                - VW Golf Variant 1.6 TDI Highline - Tungsten silver - 2014

                                Comment


                                • #36
                                  voorbumpers zijn nooit dankbaar vooral als die volstaan met steenslag en putjes in de vernis. Het enigste wat ge dan nog blinkend krijgt is de vernis tussen die schade. En ik zie bij deze toch al aardig wat steenslagschade.
                                  www.peugeotforum.be

                                  Comment


                                  • #37
                                    Nu we het toch over nummerplaten hebben: die witte nopjes die je ziet, zijn dat beschermkapjes of zijn dat de 'bouten' zelf die de houder aan de body houden?

                                    Comment


                                    • #38
                                      Dat zijn plastic kapjes bovenop de vijzen.

                                      Comment


                                      • #39
                                        Weeral een prachtig staaltje van vakmanschap Olivier !

                                        Die velgen heb je idd zeer mooi gekregen en gelijk de juiste bescherming gegeven ? (sorry , heb hier misschien over gezien met al die verschillende posts...)

                                        Afwerken met een rotary is idd niet makkelijk , de meesten denken dat ze het onder de knie hebben tot ze in de zon komen met de auto....

                                        Zaak is vooral de druk te beperken en niet te hoge toeren , dan is het perfect mogelijk.

                                        Veel "profs" werken immers ook af met een excenter, dan zijn ze zeker dat ze die holo's niet hebben en is de klant tevreden . Het is zeker geen schande om met een excenter af te werken.

                                        Mooie foto's ook !

                                        Comment


                                        • #40
                                          Oorspronkelijk geplaatst door grandscenicman Bekijk Berichten
                                          Weeral een prachtig staaltje van vakmanschap Olivier !

                                          Die velgen heb je idd zeer mooi gekregen en gelijk de juiste bescherming gegeven ? (sorry , heb hier misschien over gezien met al die verschillende posts...)

                                          Afwerken met een rotary is idd niet makkelijk , de meesten denken dat ze het onder de knie hebben tot ze in de zon komen met de auto....

                                          Zaak is vooral de druk te beperken en niet te hoge toeren , dan is het perfect mogelijk.

                                          Veel "profs" werken immers ook af met een excenter, dan zijn ze zeker dat ze die holo's niet hebben en is de klant tevreden . Het is zeker geen schande om met een excenter af te werken.

                                          Mooie foto's ook !
                                          Bedankt voor de complimenten

                                          Velgen hebben inderdaad een bescherming gekregen achteraf, eerst behandeld met Werkstät Prime, dit laat ook al enige bescherming na, daarna nog behandeld met Poorboys Wheel Sealant.

                                          Daarna is dat een droom hé om te wassen

                                          Comment

                                          Working...
                                          X