Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Shiningcar - Ford Fiesta

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Shiningcar - Ford Fiesta

Onlangs kreeg ik telefoon voor een Ford Fiesta onder handen te nemen. Deze was vroeger op een verkeerde manier gewassen en zat vol met swirls en krassen. De eigenaar was echt benieuwd wel resultaat we konden behalen.
    Als hij de wagen kwam afhalen kon hij zijn ogen niet geloven. Het leek wel of hij herspoten is was zijn eerste reactie. Daarom doen we het natuurlijk.

Ik heb de wagen op de volgenden manier onder handen genomen:
    De auto gewassen met dodo juice btbm met allerlei doeken en borstels. De velgen zijn gewassen met wheel brightener van meguiars. Daarna hebben we heel de wagen behandeld met Iron X. De wagen is nadien gekleid met last touch en de supernatural clay. Daarna hebben we heel de wagen gepolierd met m105 en de m205 van Meguairs. Al de rubbers en kunstof delen hebben we behandeld met smart gel. De wagen hebben we afgewerkt met rainforest rub, daarna hebben de velgen nog een laagje rimwax meegekregen.

Genoeg gepraat hier zijn de foto's:

Comment

Comment

Comment

Bedankt voor het lezen.
          Shiningcar

Comment

Weer een mooi resultaat behaald Stein

Comment

Knappe correctie! Leuk om op te werken die fordlak hè, zo zacht als boter
              2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Was inderdaad hele fijne lak om op te werken. Met een mooie correctie als resultaat.

Comment

Daarna hebben we heel de wagen behandeld met Iron X.
                  ik ben ook nog niet zo lang bezig met detailen,en steek nog bijna dagelijks wat op hier , maar iron x is dat geen velgenreiniger ??
                  wat is hiervan het nut ??wat doet dit met rubbers en kunststof bumpers ??
                  greetz
                  ferre

Comment

Iron-x is geen velgenreiniger maar wordt inderdaad wel veel gebruikt op velgen. Het is eigenlijk een product dat ijzerdeeltjes snel en effectief verwijdert. Dus ingevreten remstof, vliegroest, remstof dat zich vasthecht aan de lak achter de voorwielen enz...

Ik gebruik nu TriX (nieuwe versie van Iron-X = met teerverwijderaar) en dat is toch een goed product om in huis te hebben. Alvorens het kleien gebruik ik het op de onderste panelen om het kleien makkelijker te maken.
                    2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

bedankt voor de tip .weeral iets bijgeleerd
                      greetz
                      ferre

Comment

Working...
                      X