Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Corsa D verzorgd (zwart + erge motorkap swirls)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Corsa D verzorgd (zwart + erge motorkap swirls)

Gisteren heb ik de auto, een Corsa D uit 2008, van kennissen van me mogen wassen (Wanneer gebruik je hier trouwens, cleanen/detailen e.d??).. Ze gaan de Corsa weg doen en wilde dat hij er daarom netjes bij stond en daarnaast zaten er her en der wat krassen op die eruit gepoetst moesten worden.

Nu doe ik (nog) alles handmatig dus dat ging best een uitdaging worden, zeker aangezien de motorkap ooit eens door een paar buurt kinderen met een schuurspons/zandspons "gewassen" was. Ik denk dat ik nog nooit zoveel krassen/swirls op 1 deel heb gezien.

Daarnaast zat er rechts achter nog een schade van een muurtje wat ooit geraakt was en ook de bekende krasjes bij de handgrepen waren volop aanwezig.

De staat van de auto was verder erg goed, ze zijn er toch redelijk zuinig op en dat was zeker te zien aan het interieur, daar hoefde ik dan ook niets aan te doen. Helaas gaan ze vaak met de Corsa door de wasstraat. (Wat had ik nu graag een DAP gehad!)

's Ochtends ben ik rond 10u begonnen met het woestijn-zand eraf te spuiten in de plaatselijke wasbox. Daarna heb ik de volgende stappen behandeld.

- Banden en wieldoppen ingespoten met APC 1:5 Daarna met een spons schoongemaakt
    - Wieldoppen ingespoten met IronX en even in laten werken, daarna met een borstel schoongemaakt en afgespoeld met water.
    - Nogmaals de auto afgespoeld met de tuinslang
    - 2 emmer systeem gewassen met Meguiars NXT
    - Gekleid met de gele Mothers clay
    - Diverse panelen handmatig met Meguiars ScratchX behandeld
    - Deur en kofferklep scharnieren en sponingen met APC 1:10 schoongemaakt
    - 2 emmer systeem gewassen met Meguiars NXT
    - Afgedroogd
    - PB EXP ingepoetst (30min laten curen, daarna uitgepoets met meerdere Monello Verde)
    - Ruiten behandeld met RainX
    - Banden/Parafaan met Meguiars Endurance Gloss

Last but not least! De foto's

Na het afspuiten in de wasbox:

De kras op het rechter achterscherm:

Watervlekken? Bovenaan op de rechter achterdeur:

De motorkap 8-()) :

De banden en wieldoppen schoonmaken:

De clay na 1 paneel:

Glans na het wassen:

Motorkap na ScratchX ('t best haalbare resultaat voor mij):

Last edited by ; 01/07/2012, 16:31.

Het resultaat:

Wat erover bleef van de kras:

Nog even een leuk reflectie shot w^^w

Weer bedankt voor het kijken allen!

Comment

Ziet er mooi uit! Enkel spijtig van al die krassen! Plannen om een DAP te kopen?

Grtz Nick

Comment

Ja die plannen zijn er zeker. 7July is er een meeting bij Carclean en dan is de DAP900 flink goedkoper...

Comment

Working...
        X