Mededeling

Collapse
No announcement yet.

[Full Detail] Porsche 993 C4 Cabrio

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• [Full Detail] Porsche 993 C4 Cabrio

Dag iedereen!

Een tijdje geleden heb ik een Porsche 993 onder handen genomen.

De eigenaar had de wagen zelf al eens gewaxt, maar stoorde zich aan het feit dat hij nooit die diepe glans kon verkrijgen. Dit lag natuurlijk aan het feit dat de lak extreem bekrast was, met een dergelijke basis kan je namelijk nooit een mooie glans verkrijgen.

Voor mij stond een uitgebreide polierbeurt dus op de planning.

Aankomst van de Porsche: een extreem vervuilde wagen waarvan de lak compleet dof was.

Extreme vervuiling op vele plaatsen, deze wagen wordt ook bijna dagelijks gebruikt.

Een doffe lak met zeer weinig reflectie.

Op sommige plaatsen waren er ook teer- en harsplekken aanwezig op de lak. Op lange termijn kan dit zeer schadelijk zijn voor de lak!

De velgen hadden ook eens wat liefde nodig

Comment

We starten alvast met een goede reiniging van het cabriodak, dit als voorbereiding om het stoffen dak achteraf te gaan impregneren.

Daarna worden de velgen grondig onder handen genomen.

En de wielkassen & banden krijgen ook een beurt om alle vuil grondig te verwijderen.

Comment

De kieren rond de deuren hadden duidelijk nog niet zoveel aandacht gekregen.

Met een ontvettend product (APC) kan dit vuil losgeweekt worden van de lak.

Na de wasbeurt gaan we de wagen gaan kleien om de lak van het vastgehecht vuil te ontdoen.

Comment

Deze vervuiling komt van de laklaag (onscherpe foto)

Een aantal beelden van de defecten in de lak.

Een diepere kras die perfect kon worden weggepolijst.

Comment

De motorkap van de wagen was er het slechtst aan toe.

Er waren ook wat diepe krassen in de steenslagfolie.

Hierbij werd een test gemaakt naar correctie van de lak. Alle diepe krassen in het linkerstuk zijn volledig verdwenen, maar de lak moet nog worden verfijnd om hem perfect te maken.

Comment

Na het nog verder polijsten en verfijnen van de lak is dit het bekomen resultaat: een perfecte lak!

Comment

Na het polijsten was de glans al fenomenaal terug tot leven gekomen.

Daarna moet uiteraard de lak ook nog beschermd worden. Eerst werd een pré-wax aangebracht. Dit gaat de lak voeden en het maakt de lak ook extreem glad, wat het achteraf aanbrengen van de wax makkelijk maakt.

Na het aanbrengen van de wax: de ultieme glans

Achteraf worden ook de wielen nog afgewerkt. Enkele teerplekjes worden nog verwijderd met een teerverwijderaar, daarna worden ze nog behandeld met een chemische cleaner en worden ze beschermd met een velgenwax.

Comment

Daarna de wagen buiten geplaatst om het eindresultaat te kunnen bewonderen. De zon was jammergenoeg niet van de partij maar ook in de schaduw kon je zien dat de glans enorm veel was toegenomen.

Zo, dit waren alle foto's. Hopelijk hebben jullie opnieuw genoten van deze reportage.

Ik was alvast trots op het behaalde resultaat, al zeg ik het zelf

Bedankt voor het kijken.

Olivier
                  Last edited by DJ Oli; 05/08/2012, 13:51.

Comment

Zeer knap Olivier, mooie correctie! De eigenaar zal wel onder de indruk geweest zijn!
                    2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Zeer knap resultaat! Knappe wagen trouwens! Welke verzegeling heb je gebruikt?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Comment

Zeer goed gedaan, een hele verandering.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BelgianR26 Bekijk Berichten
                          Zeer knap resultaat! Knappe wagen trouwens! Welke verzegeling heb je gebruikt?

Sent from my iPhone using Tapatalk
                          Gebruikte wax is Auto Finesse Desire.

Comment

Prachtig resultaat !
                            All hail the Ovlov

Comment

Knap man!!

Comment

En de krassen eruit gekregen zonder een rotary , ik lees elders dat dat NIET mogelijk is hoor .

Prachtig gedaan Olivier . Volgens mij heeft de auto er af-fabriek nooit zo goed uitgezien !

Comment

Inderdaad prachtig gedaan. Hebben Porsches harde lak? Ik veronderstel van wel.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door grandscenicman Bekijk Berichten
                                    En de krassen eruit gekregen zonder een rotary , ik lees elders dat dat NIET mogelijk is hoor .

Prachtig gedaan Olivier . Volgens mij heeft de auto er af-fabriek nooit zo goed uitgezien !
                                    Tuurlijk is het mogelijk, dat weet jij ook wel hé

Na het polijsten de lak altijd ontvetten om de lak van de resterende olieën te ontdoen, om zeker te zijn van de perfecte correctie.

Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                                    Inderdaad prachtig gedaan. Hebben Porsches harde lak? Ik veronderstel van wel.
                                    Heb al enkele 997's gedaan, de lak is redelijk hard maar niet extreem hard. Hier was dat redelijk gelijkaardig vind ik.

Over het algemeen behoren de Duitse lakken tot 'hard' maar persoonlijk vind ik enkel BMW en Audi knetterhard.

Verder bedankt aan iedereen voor de complimenten

Comment

Audi is inderdaad belachelijk hard, precies alsof ze er een laag diamant hebben opgedaan, heb ik zelf al ondervonden.

Toch sterk dat je dit kan zonder rotary, hoe lang ben je eraan bezig geweest?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                                        Audi is inderdaad belachelijk hard, precies alsof ze er een laag diamant hebben opgedaan, heb ik zelf al ondervonden.

Toch sterk dat je dit kan zonder rotary, hoe lang ben je eraan bezig geweest?
                                        Alles in totaal 2.5 dagen (+/- 20 uren denk ik), inclusief het interieur en het leder die ook behandeld werd.

Comment

Working...
                                        X