(Binnenkort even bijpraten over een druk 2012, weinig tijd voor de forums gehad...maar we zullen het goed maken
)
CUSTOM CAR CLEANING - FERRARI CHALLENGE STRADALE
Voor deze eigenaar was het niet de eerste keer dat hij drie uurtjes moest sturen naar Zuid Limburg. Ach, niet zeuren, er zit een mooie tunnel in de route en vanaf Eindhoven kan de korte broek aan zullen we maar zeggen
Welnu, zijn laatste aanwinst, een Ferrari Challenge Stradale gekleurd in het erg gave Argento Nurburgring, stond na het technische onderhoud bij ons ingepland om deze weer helemaal spik & span in orde te maken. Wat moest er gebeuren? Alles….maak hem zo mooi mogelijk en breng een goede bescherming aan op alle componenten. Kijk, daar kunnen we wat mee!
Toen de auto bij de Ferrari Specialist stond ben ik deze eerst gaan inspecteren om een idee te krijgen van de hoeveelheid werk. Na wat belletjes heen en weer wist ik dat er lokaal een spotrepair gedaan moest worden en de auto had links en rechts wel wat dingen die aandacht vroegen. Een enorme doorn in het oog was het motorcompartiment. “Lekker belangrijk” zul je denken, maar in een auto t.w.v. een leuk optrekje en waar alles goed zichtbaar zit wil je het toch graag in orde hebben en houden. Door het gebrek aan aandacht van de vorige eigenaar waren de eens zo mooie imposante Testa Rossa’s sterk verkleurd en de aanliggende carbondelen waren al helemaal om verdrietig van te worden. Een en ander wordt natuurlijk immens heet en oxidatie incl. kleurfading zijn geen vreemde termen als het niet bijgehouden en beschermd wordt. Dit ging een uitdaging worden…..
Maar bon, genoeg Dr. Phil, tijd voor een foto van de auto bij aankomst:

Tjah, ook al zit er een hoop werk aan en is de auto nog niet behandeld……het blijft een ongelooflijk sexy auto en dit type behoort echt wel tot de persoonlijke favorieten! Nu zijn dit soort auto’s vaak optisch ‘vrij netjes’ , dus ik wil zeggen, het zal nooit zo extreem zijn dat ze hier binnenkomen met de modder tot aan het dak en het mos uit de uitlaat. Voor sommige passanten is het dan ook niet te begrijpen waarom je dan 3 à 4 dagen werk hebt aan zo’n auto. De wasstraat doet het immers in 5 minuten, of laten we zeggen 8 minuten, dan heb je ook hotwax erop …..toch?
Not a change!
Na het ontvetten, infoamen, grondig wassen en drogen, teer verwijderen en fall out verwijdering werd de laklaag nog gereinigd met een clay om zo alle laatste vastzittende verontreiniging te verwijderen. Denk bijv. aan roetstoffen, industriële neerslag, waxrestanten etc wat het lakwerk zelfs na grondig wassen belet om zo glad te zijn als, jawel, baby-billetjes. Aangezien het op dat moment regende zijn er van deze stappen geen foto’s gemaakt en kwam de camera pas weer boven toen de auto lekker in de verwarmde werkplaats stond…
Laten we beginnen met het motorcompartiment aangezien dit ook bij mij knaagde….niet óf het ging lukken (kom nou), maar meer in de mate hoever het me ging lukken om dit op te lossen. Na de reiniging en droogmaken met perslucht kunnen we goed zien wat er aan de hand is.
Voor de gemiddelde persoon zeker goed genoeg, maar de perfectionist ziet wel wat puntjes…

CUSTOM CAR CLEANING - FERRARI CHALLENGE STRADALE
Voor deze eigenaar was het niet de eerste keer dat hij drie uurtjes moest sturen naar Zuid Limburg. Ach, niet zeuren, er zit een mooie tunnel in de route en vanaf Eindhoven kan de korte broek aan zullen we maar zeggen

Toen de auto bij de Ferrari Specialist stond ben ik deze eerst gaan inspecteren om een idee te krijgen van de hoeveelheid werk. Na wat belletjes heen en weer wist ik dat er lokaal een spotrepair gedaan moest worden en de auto had links en rechts wel wat dingen die aandacht vroegen. Een enorme doorn in het oog was het motorcompartiment. “Lekker belangrijk” zul je denken, maar in een auto t.w.v. een leuk optrekje en waar alles goed zichtbaar zit wil je het toch graag in orde hebben en houden. Door het gebrek aan aandacht van de vorige eigenaar waren de eens zo mooie imposante Testa Rossa’s sterk verkleurd en de aanliggende carbondelen waren al helemaal om verdrietig van te worden. Een en ander wordt natuurlijk immens heet en oxidatie incl. kleurfading zijn geen vreemde termen als het niet bijgehouden en beschermd wordt. Dit ging een uitdaging worden…..
Maar bon, genoeg Dr. Phil, tijd voor een foto van de auto bij aankomst:

Tjah, ook al zit er een hoop werk aan en is de auto nog niet behandeld……het blijft een ongelooflijk sexy auto en dit type behoort echt wel tot de persoonlijke favorieten! Nu zijn dit soort auto’s vaak optisch ‘vrij netjes’ , dus ik wil zeggen, het zal nooit zo extreem zijn dat ze hier binnenkomen met de modder tot aan het dak en het mos uit de uitlaat. Voor sommige passanten is het dan ook niet te begrijpen waarom je dan 3 à 4 dagen werk hebt aan zo’n auto. De wasstraat doet het immers in 5 minuten, of laten we zeggen 8 minuten, dan heb je ook hotwax erop …..toch?

Na het ontvetten, infoamen, grondig wassen en drogen, teer verwijderen en fall out verwijdering werd de laklaag nog gereinigd met een clay om zo alle laatste vastzittende verontreiniging te verwijderen. Denk bijv. aan roetstoffen, industriële neerslag, waxrestanten etc wat het lakwerk zelfs na grondig wassen belet om zo glad te zijn als, jawel, baby-billetjes. Aangezien het op dat moment regende zijn er van deze stappen geen foto’s gemaakt en kwam de camera pas weer boven toen de auto lekker in de verwarmde werkplaats stond…
Laten we beginnen met het motorcompartiment aangezien dit ook bij mij knaagde….niet óf het ging lukken (kom nou), maar meer in de mate hoever het me ging lukken om dit op te lossen. Na de reiniging en droogmaken met perslucht kunnen we goed zien wat er aan de hand is.
Voor de gemiddelde persoon zeker goed genoeg, maar de perfectionist ziet wel wat puntjes…

Comment