Mededeling

Collapse
No announcement yet.

[Interieur Detail] - Aikinoodle007 - Audi A4 Avant

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• [Interieur Detail] - Aikinoodle007 - Audi A4 Avant

Beste Autoforummer!

Bij deze zet ik nog een klein verslagje online die ik nog staan had en die ik zonet op mijn hobbysite gezet heb.

Deze wagen kwam binnen voor een volledige interieurdetail. Het interieur was er nog vrij goed aan toe, met uitzondering van enkele plaatsen. Na overleg werd er geopteerd om niet te krachtig te gaan in reinigingsmiddelen om de relatief nieuwe vezels van deze wagen zoveel mogelijk te sparen. Het zou overbodig geweest zijn overal sterk te gaan reinigen zonder dat hier echte nood aan was. Wat beeldmateriaal zorgt voor een algemene indruk van de staat van de binnenkant van deze wagen.

Last edited by Aikinoodle007; 20/11/2013, 17:29.

Comment

Last edited by Aikinoodle007; 20/11/2013, 17:30.

Comment

Zoals bij elke interieurreiniging werd er van start gegaan met een grondige stofzuigbeurt. De matjes werden uitgenomen, naden en kieren werden met een borstel en krachtige stofzuigerkop netjes gereinigd. Dit gevolgd door een volledige extractiebeurt van alle bekleding evenals de stoffen zetels. Ondanks het feit dat deze wagen relatief nieuw is werd duidelijk dat ook op korte termijn vrij veel vuil in de zetels aanwezig was, getuige het residu in de extractie emmer. De eigenaar getuigde ook dat de muffe geur uit de wagen verdwenen was, mogelijks afkomstig van vuil en bacteriën in de zetels. De extractiebeurt had hier dus echt een ‘nieuwgeur’ bereikt zodat de wagen weer een frisse indruk gaf.

Last edited by Aikinoodle007; 20/11/2013, 17:32.

Comment

Er waren plaatsen die specifieke aandacht zouden gaan eisen. Zo werd er kauwgom weggewerkt op een vinylen voetsteun. De pedalen werden ook netjes gereinigd, echter niet voorzien van een dressing zodat de pedalen hun anti-slip functie niet verliezen. In de kofferruimte werden er tevens enkele olievlekken gereinigd met een allesreiniger.

Last edited by Aikinoodle007; 20/11/2013, 17:33.

Comment

Last edited by Aikinoodle007; 20/11/2013, 17:34.

Comment

Alle vinylonderdelen werden van een dressing voorzien die heel dun werd aangebracht, zo werd de diepzwarte look weer teruggebracht. De afwerkende stap zat erop met volgend resultaat:

Last edited by Aikinoodle007; 20/11/2013, 17:35.

Comment

Last edited by Aikinoodle007; 20/11/2013, 17:37.

Comment

Last edited by Aikinoodle007; 20/11/2013, 17:37.

Comment

Nog even vermelden dat de wagen in vrij goede conditie was bij aankomst. We kunnen concluderen dat de makkelijkste opdrachten deze zijn die helemaal vervuild toekomen, een (bijna) nieuwe wagen nog nieuwer maken daarentegen... Maar het was desalniettemin een heel interessante detail waarbij elke stap grondig afgewogen werd naar gebruik van producten toe, we wilden niet te zot gaan doen. Was ook helemaal niet nodig gezien de algemene staat van de wagen.

Gebruikte merken:
                    Doeken van Monello
                    Meguiars (diverse)
                    Borstels van Mothers
                    Extractor van Karcher
                    Autoglym

Met dank aan Wout_Rs voor de helpende hand en de foto's. Zie ook zeker DIT topic en DIT topic over deze wagen!

Groeten,

Jonathan
                    Last edited by Aikinoodle007; 21/11/2013, 21:42.

Comment

Zelfs met 3 kids die amper een paar of maar 1 uur/week in de auto meerijden zou je ervan verschieten wat je allemaal vind na een maandje........
                      Mooi resultaat !
                      ( al zou ik die doeken van Monello niet voor de pedalen gebruiken........eerder een dweil , of ligt die doek er onder voor het opvangen van water ed ? )
                      Bevalt die extractor van Kärcher een beetje ? ( had wel een mooi "snoetje" , handig maw )
                      Ik ben op zoek naar een super-promo-koopje en dan wil ik me ook wel een extractor aanschaffen , hoewel ik maar een mailtje moet doen om er 1tje te gebruiken....

Comment

Is inderdaad om het water op te vangen aangezien we de tapijten al gereinigd hadden. Achteraf gezien hadden we dat andersom moeten doen maar we zijn er met veel enthousiasme opgevlogen, je kent het wel .

Wat de extractor betreft: is van de Puzzi reeks van Kärcher. Zeker z'n geld waard geweest maar wel prijzig... De kop is heel handig maar is wel een 'optie'. Deze komt standaard met een brede kop die onbruikbaar is voor autointerieurs... Is eerder om je tapijten thuis te gaan behandelen maar met zo'n fijne zuigkop krijg je een enorm krachtige extractor .
                        Ik zou niet op 100eu kijken als ik jou was.

Comment

Ook credits aan Frédéric! Hij houdt z'n wagen echt in topstaat!

Zo'n proper interieur gewijs kom je zelden tegen!

Aan de hand van de milde reiniging, extractie en aanbrengen van een dressing
                          zijn we er in geslaagd om het interieur naar een iets hoger niveau te tillen

Bedankt aan Jonathan om me weer enkele dingen bij te leren!

Comment

Zie nu pas dit topic. Super hoe alles is gedaan.

Nog eens bedankt mannen.
                            Golf V GTI Edition 30 ---> Verkocht
                            2012 Audi A4 Avant ---> Verkocht
                            2014 Golf 7 R ---> Verkocht
                            2008 BMW E91 335i --> Verkocht
                            2015 Golf 7 GTD

Comment

Working...
                            X