Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Hangt sterk af van de grootte van de wagen (een Mini of een A7 schelen zowat de helft in oppervlakte), de graad van vervuiling/lakschade (soms volstaat 1 polierstap om een net resultaat te bekomen, hier waren er hoofdzakelijk 2 nodig), hoeveel beschermlagen er moeten komen, of het motorcompartiment moet gereinigd worden, etc... Is moeilijk exact van op voorhand te zeggen.
Is gewoon een fijne hobby waarbij ik hier zowel het interieur als het motorcompartiment surplus heb bijgenomen. Vooral alles wat onder de motorkap ligt heb ik graag tiptop, noem het maar m'n stokpaardje
Na jou mooie resultaten op die Audi gezien te hebben vroeg ik me het volgende af; Wat kost zo'n lakdikte meter ? Ik heb namelijk een DAP900 in men bezit. Compound / pads zijn onderweg . Klein misschien 'domme' vraag, maar moet je niet overal eens overgegaan zijn met een pad voordat je mooi resultaat hebt ? ik wil bedoelen; niet 1 deur polieren want anders krijg je toch kleurverschillen ?
Dus bv 1 deur volledig zwaar polieren, en de rest (waar geen krassen maar swirls) zijn medium polieren.. en waar 'geen krasjes of swirls' zijn gewoon polieren met het lichtste poliercombinatie ? daarna allemaal afwerken met de finish compound en klaar ?
Moet je van licht naar zwaar & terug van zwaar naar licht om dan finish te doen ?
een lakdiktemeter kost zo'n 140-300eu. Afhankelijk van welk model je neemt en waar je hem koopt.
Volgorde van polieren: eerst moet je een 'testspot doen'. Je neemt een willekeurig paneel en kijkt of je met je lichtste combo een correctie kan bekomen. Je gaat upscalen tot je de gewenste hoeveelheid correctie verkrijgt en dan doe je heel de wagen met die bepaalde combo. Je gaat dus na die combo altijd naar de lichtste combo toe (afwerken of jeweling).
Je kan dus perfect 1 deur polieren met een zware compound en de andere deuren met een mezzo, zolang je alle stappen gaat verfijnen. Dan kom je uiteindelijk op hetzelfde resultaat aangezien je eindigt met een finishing polish. Je zwaarste compound maakt naar afwerking toe niks uit.
“If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”
De datum is vast gelegd. Beestje gaat binnen voor een volledige kuur. Binnenzijde + buitenzijde + motorcompartiment. Ik zie er al naar uit...
“If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”
Comment