Mededeling

Collapse
No announcement yet.

klein verslagje Focus ST

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• klein verslagje Focus ST

Eerste keer dat ik een auto ging polieren vandaag. Mijn auto had weinig tot geen krassen alleen wat swirls. Gisteravond met terugkomen van het werk de auto gewassen en gekleid..De klei had ik al eens gebruikt.
    De Dodo Juice - Supernatural Medium Grade Clay..werkt goed naar mijn ervaring. Heb de wagen in november pas een kleibeurt gegeven dus er hing niet echt veel vuiligheid aan de klei en de lak was ook nog niet echt ruw geworden omdat hij nog was beschermd door de sealant van toen.

Dan lekker warm opgeborgen om zaterdag verder te doen.

half 8 Smorgens weer poetsen voor de zekerheid van evt stof snachts

Met de kenotek shampoo trouwens ook super tevreden van !

Moeilijk op foto te nemen met de scherpe ochtendzon maar ze zitte wel redelijk wat swirls op:

Alles afplakken

Dan polieren met een krauss machine van op mijn werk
    Met volgende spullen van bij autodetailing:
    Hex Logic 6.5 inch Light Cutting Pad
    CGC 1 Ultra Light Compound

Tussendoor geen foto's gemaakt..was te druk bezig
    Nadat alles klaar was Dodo Juice - Supernatural wax opgezet
    Wax zet zijn eigen heel goed een gaat superlang mee..na 2 lagen zie je amper dat het potje is gebruikt.

Het resultaat..wel ik vind het "tegenvallen" maar dit ligt puur aan mij omdat het de eerste keer was dat ik het deed..
    Aan de producten of nog maar te zwijgen over de super uitleg van de manne van autodetailing.be zal het absoluut niet liggen.

De auto blinkt als een spiegel..maar met het juiste (foute? :mrgreen: ) zonlicht toch nog wel wat lichte swirls op sommige plaatsen maar denk dat ik alles wat te snel heb gedaan oftwel een te lichte compound genomen..dat nemen we weer mee voor de volgende keer he

Paar fotokes:

Op bovenstaande foto ook Poorboys Bold N Bright Tire Dressing, ook super productje !

Voila..zo zal hij deze zomer blijven..ga er niet opnieuw aan beginnen das voor de volgende keer

Gr Ben
    Last edited by ; 16/03/2014, 20:01.

Knappe Focus! Geen topicje hiervan?

Comment

Ik zie die je een cutting pad hebt gebruikt samen met een compound, heb je daarna geen andere stappen meer gedaan om af te bouwen?
      Resultaat ziet er wel proper uit, maar ik zou na zo'n 'grove' correctie misschien nog een lichtere afwerking kiezen.

Bv met een polishing pad en een finishing polish.

Die kraus machine is dat een echt roterende poliermachine of een excenter?
      Mocht het eerste geval zijn dan kunnen die lichte krasjes die je nu ziet eventueel zijn van idd te snelle passes te doen waardoor het product niet mooi is afgebroken en daardoor die lichte krasjes veroorzaakt. In dit geval kun je best nog een pas doen met zoals ik vermelde met een finishing polish

Comment

Ik denk dat Wouter gelijk heeft.
        De laatste swirls kun je ook gaan maskeren met een glaze, zoals een Poorboys White Diamond (de tegenhanger van Blackhole, voor de lichter gekleurde wagens)
        2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Mooie focus! Die eerste foto is echt zalig!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wout_RS Bekijk Berichten
            Ik zie die je een cutting pad hebt gebruikt samen met een compound, heb je daarna geen andere stappen meer gedaan om af te bouwen?
            Resultaat ziet er wel proper uit, maar ik zou na zo'n 'grove' correctie misschien nog een lichtere afwerking kiezen.

Bv met een polishing pad en een finishing polish.

Die kraus machine is dat een echt roterende poliermachine of een excenter?
            Mocht het eerste geval zijn dan kunnen die lichte krasjes die je nu ziet eventueel zijn van idd te snelle passes te doen waardoor het product niet mooi is afgebroken en daardoor die lichte krasjes veroorzaakt. In dit geval kun je best nog een pas doen met zoals ik vermelde met een finishing polish
            Ik kan maar bevestigen wat hier staat.

Volgens mij heb je niet echt het juiste advies gekregen voor jouw noden.

Eerst en vooral de CGC 1, die heeft gewoon geen correctiekracht en is enkel gemaakt om lichte oxidatie en hologrammen te verwijderen. Bovendien komt het product uit een productlijn die sterk verouderd is en niet meer werkt op jouw moderne hardere lak. Zelf met de agressievere korrels uit die reeks zou je moeite hebben om een degelijke correctie te halen op jouw lak. Dus als jouw vraag was "hoe krijg ik mijn lak gecorrigeerd" dan was het advies volgens mij helemaal fout.

Daarnaast heb je een groene heavy polishing pad, in combinatie met de CGC 1 is de kans groot dat je hiermee een pak marring (microkrassjes) hebt veroorzaakt waardoor je een dof resultaat krijgt, in de zon kan je dat mooi zien door een soort "ruwe" structuur ipv scherpe reflectie van het licht.

In combinatie met een lichte polish moet je ook een finishing pad gebruiken. Wil je meer correctie moet je gewoon een grovere polish + pad combinatie gebruiken. (er zijn uitzonderingen, maar die zijn op deze auto totaal niet aan de orde)

Op uw vraag "hoe krijg ik de lak van mijn focus gecorrigeerd" zou ik persoonlijk dus een compleet ander advies gegeven hebben

Comment

Topic van de ST heb ik hier nog niet aangemaakt, zal ik binnekort is doen.

Ja ik heb de producten gebruikt die de shop waar ik het van kocht me aangeraden heeft. Zoals je kan lezen was het voor mij de eerste keer polieren..heb niet veel ervaring qua detailing.
              De auto blinkt pak feller als ervoor en van doffe plekken ofzo heb ik geen last. Hij ziet er veel beter uit als ervoor, absoluut..hij is gewoon niet perfect.
              Dat zou dan mss wel t geval geweest zijn met hierboven vermelde finishing pad. Weten we weer voor volgende keer

Bedankt voor de tips en extra uitleg allesinds !

Comment

Knap!

Comment

Working...
                X