Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Porsche 356 Super 1600 - Aikinoodle007

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Porsche 356 Super 1600 - Aikinoodle007

    Beste Af'er,

    het zomerseizoen zit er aan te komen dus mocht ik een tijdje terug deze fantastische Porsche 356 onder handen nemen. Ik geef hier een verkorte versie van het fotomateriaal die ik heb. Gezien al het fotomateriaal kan je het verslag ook HIER nalezen.

    Veel leesplezier!

    Foto's vooraf:


    Last edited by Aikinoodle007; 15/06/2014, 22:13.

  • #2



    Wasbeurt:


    Last edited by Aikinoodle007; 18/06/2014, 19:54.

    Comment


    • #3


      Last edited by Aikinoodle007; 15/06/2014, 22:15.

      Comment


      • #4
        Direct na het wassen werd, ter voorbereiding van de geplande polijstbeurt, de wagen volledig gekleid. Harsvlekjes die niet met het wassen kunnen verwijderd worden werden zo aangepakt. Zo wordt de wagen volledig ‘kaal’ gezet zodat alle correctiewerk nauwkeurig kan worden uitgevoerd. De grondigheid van de kleibeurt is dan ook de basis van een goede detailbeurt.

        Voor kleien:

        Erna:
        Last edited by Aikinoodle007; 15/06/2014, 22:16.

        Comment


        • #5
          Tevens werd ook werk gemaakt van het wegnemen van een sticker. Dit werkje nam meer dan een uur in beslag en werd met alle voorzichtigheid uitgevoerd. Lakken zijn immers niet gemaakt voor het opplakken van stickers en bedrukking, ook al beweert men dat de stickers ‘autovriendelijk’ zijn. De verhalen waarbij lak meekomt tijdens het aftrekken ervan zijn dan ook niet meer op 1 hand te tellen. Enkel met veel geduld en het juiste materiaal en producten kunnen dergelijke stickers op een veilige manier worden verwijderd. De beste manier om dit te voorkomen is dan ook om gewoon geen stickers op de lak te dulden...



          Last edited by Aikinoodle007; 15/06/2014, 22:18.

          Comment


          • #6
            Proficiat. Ik wil een ritje.
            IRIDIUM
            Mercedes W123 - W124 - T203 - W211 - V221 - R231 - S214

            Groeipunt
            Helderzienden

            Comment


            • #7
              Tim, is de mijne niet. Ziet er wel wat anders uit dan deze. Maar ondertussen is die van mij hier wel aangekomen. Douane is reeds in orde gebracht. Nu nog een goede maand wachten en dan naar de keuring aangezien hij in juli 1989 is ingeschreven. Zal ik ook wel eens detailen tot showroomstaat eenmaal de nieuwe garage helemaal af is.

              De polijstbeurt zou een 2-stapspolijstbeurt gaan worden. De opzet bestond er in de wagen weer flink op te frissen en zoveel mogelijk krassen en swirls weg te werken zonder echt zwaar te gaan compounden. Alvorens te polieren werd de lak volledig uitgemeten met een lakdiktemeter en werden zwakke plekken uitgezocht. Zo kwamen we op een plek die 300micron dik was, in tegenstelling tot de rest van de lak die gemiddeld een 800-900micron dik was. Hier besloot ik later niet te gaan op corrigeren maar enkel de glans terug te brengen door lichtjes op te polieren. Verschillende lakdefecten werden duidelijk zichtbaar onder kunstlicht.




              Verschillende lakdefecten:
              Last edited by Aikinoodle007; 15/06/2014, 22:22.

              Comment


              • #8


                Last edited by Aikinoodle007; 15/06/2014, 22:23.

                Comment


                • #9
                  Alles werd netjes opgepolierd. Hier enkele foto's van wat details die het toch echt wel doen op zo'n wagens:

                  Last edited by Aikinoodle007; 15/06/2014, 22:24.

                  Comment


                  • #10


                    Last edited by Aikinoodle007; 15/06/2014, 22:25.

                    Comment


                    • #11
                      Motorcompartiment VOOR:


                      Motorcompartiment NA:
                      Last edited by Aikinoodle007; 15/06/2014, 22:26.

                      Comment


                      • #12
                        Voor polieren:


                        Na polieren (na de eerste stap):
                        Last edited by Aikinoodle007; 15/06/2014, 22:27.

                        Comment


                        • #13
                          De velgen werden apart behandeld en opgepolierd. De rest van de wagen werd met een carnaubawax optimaal beschermd en cosmetisch geoptimaliseerd:


                          Last edited by Aikinoodle007; 15/06/2014, 22:28.

                          Comment


                          • #14


                            Last edited by Aikinoodle007; 15/06/2014, 22:29.

                            Comment


                            • #15


                              Last edited by Aikinoodle007; 15/06/2014, 22:33.

                              Comment


                              • #16
                                Het was ook bij deze wagen een eer om deze te mogen 'prepareren' voor de oldtimer rally's die er zitten aan te komen. Ondertussen al een rally samengereden met deze Super 1600. Kan fotograaf en helpende hand van dienst Wout_RS hier misschien voor wat foto's zorgen? .

                                De volgende zal nog een stapje extremer zijn: Mercedes 300SL Roadster. Afgelopen weekend deze gaan shooten met Mike en Mathias. Geen platte fotoshoots maar gewoon strakke foto's. Alvast wat teasers...
                                Eentje van Mathias (de heli is er voor alle duidelijkheid NIET bijgeshopped):


                                En eentje van Mike:


                                En zeggen dat de jeugd van tegenwoordig een 'verloren generatie is'... Iedereen heeft alvast sterk z'n best gedaan moet ik zeggen. The best is yet to come.

                                Vragen of opmerkingen: SHOOT!

                                Mvg,

                                Jonathan aka Aikinoodle007

                                Comment


                                • #17
                                  dat zal een tevreden eigenaar geweest zijn
                                  www.peugeotforum.be

                                  Comment


                                  • #18
                                    prachtig werk.
                                    Zilver is een ambetante kleur om te detailen: een zwarte kan je doen glimmen als een malle, maar om dat effect te krijgen op een zilveren... klakske af.

                                    Zoals je zelf al aanhaalt: het zit hem in de details die het verschil maken tussen een 'propere auto' en 'concours-klaar'.
                                    Goed dat je dit demonstreert op je foto's met het chroomwerk. De achterkant van de spiegel spiegelt al evenveel als het spiegelglas.
                                    2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

                                    Comment


                                    • #19
                                      Knap werk.. hoe krijg je de spiegels ed. terug krasvrij? En behandel je die nadien ook met was of met chromepolish?

                                      Comment


                                      • #20
                                        @ Flappy, dat was ze zeker. Met nog wat mooie details in de toekomst als gevolg . Maar kruipt toch immens veel tijd in als je het allemaal optelt. Deze meer dan 38u aan gewerkt... Is telkens een werk van lange adem maar de details die op een dag geklaard worden zijn dan weer minder mijn ding

                                        @A160: volledig gelijk! Ikzelf doe liever een donkere kleur, zoals je zegt heb je een veel extremer resultaat. Laat niet weg dat er aan een dergelijke wagen enorm veel chroom hangt waar ook enorm veel tijd in kruipt. Deze doe ik dan ook liever dan moderne wagens, meestal is dat toch maar nepchroom (jammergenoeg). De truck is ook om veel los te maken maar dat kost dan ook weer tijd... Met een full-time job moet je rekenen dat die wagen hier toch een eind gestaan heeft .

                                        @RedFive: zoals hierboven: zoveel mogelijk losmaken en rustig oppolieren. Daarna is alles beschermd ja . Zo voorkom je roest en die speciale aanslag. Chroom is keihard maar blijkbaar wel heel teer aan zwak onderhoud.

                                        groeten,
                                        Jonathan

                                        Comment

                                        Working...
                                        X