Mededeling

Collapse
No announcement yet.

exterieur detail- Volvo V60

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• exterieur detail- Volvo V60

1dag mooi weer, meer was er niet nodig om de wagen bij te werken.

De wagen stond nog in vrije goede staat daar deze correct word onderhouden, hier een daar wat onvermijdbare swirls maar niks wat niet kon bijgewerkt worden.

Zo stond de wagen bij het beginnen.

Eerst werd er gestart met de wagen in te foamen, hiervoor heb ik voor de autofinesse avalanche gekozen.
    Terwijl de snowfoam zijn werk doet kon ik al starten met het reinigen van de velgen. De AF imperial wheel cleaner die 1:4 gemengd werd kon dit werkje wel aan, even inwerken met een detailborstel en afspoelen.
    Naderhand nog even extra reinigen en ijzerdeeltjes laten oplossen met de Gyeon Iron. Ook rond de wielkasten werd er met dit product gewerkt. De banden werden stevig geschrobd met APC.

2013- Volvo V60 D3 R-Design
    2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic

Comment

Nadien werd de wagen grondig gewassen en geclayed, aangezien er nog maar 30k kilometers op de teller staan valt het vuil nog wel mee, mede door de goede bescherming die er steeds aanwezig was.

Aangezien de gebruiksschade nog meeviel en de wagen vooral wat diepe glans miste ging ik proberen in 1 stap te polieren. Met de gloss it evolution Polish heb ik in het verleden al vaker goed resultaat gehaald en dit zou nu ook moeten volstaan.
      Na een testspot op de motorkap bleek dit terug zo te zijn.
      De hele wagen afgelopen te zijn kwam de glans snel terug en nog een pak meer of toen de wagen de showroom buitenreed. Ook voor de zwarte pianolak op de deurstijlen volstond dit product ruimschoots.

Comment

Als cleaner heb ik gekozen voor de sterke reiniging van Swissvax cleaner fluid.

Ook de uitlaten werden onder handen genomen met behulp van Menzerna universal polishing cream.
        Voor de behandeling:

Na de behandeling:

Comment

Exterieur plastic kreeg 2 lagen gloss it TRV, ter vergelijking had ik stukje plakband laten hangen op de dakrail, zo zie je duidelijk wat verschil het krijgt.

Comment

De hele wagen werd beschermd met 2lagen Gloss it Finish en extra afgetopped met een laag Gloss it Concorso gloss.

resultaat na 7uur werk.

Done.

Comment

Mag gezien worden!

Comment

Mooie write up. Knap resultaat!
                Kan er weer tegen voor een tijdje.

.
                2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Heel mooi. 1 tip: alle vinyl rond de uitlaten afplakken tot een 2-4cm ver naar de voorkant van je wagen. Zo voorkom je witte vegen achteraf want sommige polishes willen dat nog wel eens hebben .

Comment

Working...
                  X