Dag iedereen.
Ondertussen terug een hele tijd geleden dat ik nog iets van me liet horen op het forum. Afgelopen maanden kreeg ik van een aantal mensen een berichtje met de vraag 'werk je nog steeds aan auto's, Olivier?'
Uiteraard! We hebben zeker en vast niet stil gezeten de afgelopen maanden.
Sinds juli '14 werk ik nu ook met de glascoatings van Gyeon. Een coating is een vorm van bescherming voor de lak/velgen die heel wat duurzamer is dat een klassieke wax/sealant. De coating is een vloeibaar product die wordt aangebracht op de lak, daarna de nodige tijd nodig heeft om uit te harden en zo eigenlijk een glaslaag vorm bovenop het lakwerk. Gevolg is een extreem water-en vuilafstotend oppervlak, bovendien is de lak ook een stuk krasbestendiger. De applicatie is echter een stuk moeilijker in vergelijking met een wax. Wanneer het product niet correct aangebracht wordt of wanneer je te lang wacht met afnemen van het product, kan je blijvende vegen hebben in de lak. Enige manier om de coating te verwijderen is met machinaal polieren. Zelfs met sterke detergenten kan je het niet afwassen.
De laatste maanden heel wat wagens behandeld met de coating, ééntje daarvan was deze schitterende 964 Jubileum in Violet metallic. Ik heb geen foto's genomen van iedere stap, maar toch enkele impressies van de uitgevoerde werken.
Hier enkele beelden van de lak, na het wassen en clayen. Op zich geen extreme zaken, maar toch heel wat waskrasjes en poliersporen van een voorganger van me.
Ondertussen terug een hele tijd geleden dat ik nog iets van me liet horen op het forum. Afgelopen maanden kreeg ik van een aantal mensen een berichtje met de vraag 'werk je nog steeds aan auto's, Olivier?'
Uiteraard! We hebben zeker en vast niet stil gezeten de afgelopen maanden.
Sinds juli '14 werk ik nu ook met de glascoatings van Gyeon. Een coating is een vorm van bescherming voor de lak/velgen die heel wat duurzamer is dat een klassieke wax/sealant. De coating is een vloeibaar product die wordt aangebracht op de lak, daarna de nodige tijd nodig heeft om uit te harden en zo eigenlijk een glaslaag vorm bovenop het lakwerk. Gevolg is een extreem water-en vuilafstotend oppervlak, bovendien is de lak ook een stuk krasbestendiger. De applicatie is echter een stuk moeilijker in vergelijking met een wax. Wanneer het product niet correct aangebracht wordt of wanneer je te lang wacht met afnemen van het product, kan je blijvende vegen hebben in de lak. Enige manier om de coating te verwijderen is met machinaal polieren. Zelfs met sterke detergenten kan je het niet afwassen.
De laatste maanden heel wat wagens behandeld met de coating, ééntje daarvan was deze schitterende 964 Jubileum in Violet metallic. Ik heb geen foto's genomen van iedere stap, maar toch enkele impressies van de uitgevoerde werken.
Hier enkele beelden van de lak, na het wassen en clayen. Op zich geen extreme zaken, maar toch heel wat waskrasjes en poliersporen van een voorganger van me.
Comment