Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BD Custom Car Care - Audi A4 2015 misanorood

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• BD Custom Car Care - Audi A4 2015 misanorood

hierzo, mijn eerste post op dit forum. Ik kreeg de eer in ons nieuw opgestart bedrijfje, BD Custom Car Care, de auto van bomexx hier actief op dit forum, een detailbeurt te geven.
    Het is al een tijd geleden dat deze detail gebeurd is.

gebruikte producten:

avalanche foam met foamgun
    Q2mohs shampoo
    iron out
    autofinesse medium claybar
    autofinesse glide
    rupes medium pad
    rupes finishing pad
    autofinesse rejuvinate
    autofinesse glaze
    autofinesse power seal
    autofinesse tyre gel
    autofinesse mint rims
    rain x
    autofinesse finale
    autofinesse dressle

Deze auto werd en wordt wekelijks goed onderhouden door de eigenaar. Dus niet zo'n uitdaging om hem heel mooi te zetten.

werking van iron out, toch redelijk wat vuil op een wagen die wekelijks goed onderhouden wordt door de eigenaar.
    Last edited by bdcustomcarcare; 21/09/2016, 15:35.
    www.bdcustomcarcare.be

het clayen werd voor de zekerheid gedaan omdat we toch van plan waren om een kleine polierstap te ondernemen. weinig vuil merkbaar op deze milde klei.
    www.bdcustomcarcare.be

Comment

we hechten enorm veel belang aan het goed afplakken van delen die beter niet met de excentermachine in aanraking komen. onze geprefereerde excenter is die van rupes. op deze wagen werd de lhr 15 gebruikt.
      www.bdcustomcarcare.be

Comment

na de uitvoerige kuistechnieken gingen we aan de slag met de polijstmachine, op volgende afbeelding kan je mooi de vorderingen volgen. De lak was op plaatsen toch al redelijk dof geworden, maar wat een prachtig kleur is dat misanorood toch
        www.bdcustomcarcare.be

Comment

auto werd achtereenvolgens behandeld met autofinesse rejuvinate, glaze en sealant.
          www.bdcustomcarcare.be

Comment

finaal resultaat, helaas beslist de pc erover dat er geen geldige bestanden zijn. Ik kijk later om ze up te loaden.
            Last edited by bdcustomcarcare; 28/09/2016, 13:59.
            www.bdcustomcarcare.be

Comment

de
              Last edited by bdcustomcarcare; 28/09/2016, 14:08.
              www.bdcustomcarcare.be

Comment

interieurwerken

www.bdcustomcarcare.be

Comment

Als je dan toch zoveel tijd er in steekt waarom geen coating ?

Comment

als ge lakschade hebt wens ik u veel succes bij de carrossie
                    www.peugeotforum.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                      als ge lakschade hebt wens ik u veel succes bij de carrossie

Is idd een rot kleur om geen kleurverschil te hebben.

Comment

Proper gedaan, maar ligt dat nu aan mij of is dat kleur zo flets op die foto's?
                        Namaz, gij hebt toch ook Misano hé? Bij u lijkt dat veel dieper rood.

Comment

kleur toont op foto in de zon idd zeer flets, maar in IRL is het prachtig. ivm met de coating, er ligt een powerseal op van autofinesse. Deze sealant heeft toch ook een standtijd van 6 maand, dus kan ik ergens de klant wel verstaan. Klant koos er niet voor om Q2 mohs of C-quartz niet aan te brengen dat wij in ons assortiment hebben. klant was nog nooit in carrosserie moeten zijn, maar ik vermoed inderdaad dat deze lakkleur een nachtmerrie is voor hen. nu niettemin ben ik wel ongelooflijk fan van deze lakkleur, je ziet er na veel werk een prachtig resultaat op.
                          www.bdcustomcarcare.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                            Is idd een rot kleur om geen kleurverschil te hebben.
                            da's niet daarom dat ik het zeg, da's omwille van het zwarte paard. Coatings geven problemen bij de carrossier als die een herstelling moet uitvoeren. Spotrepairs kunt ge al vergeten want de coating moet er eerst af en dat kan niet via een ontvetter. Bij mij komt het nooit op de auto.
                            www.peugeotforum.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                              da's niet daarom dat ik het zeg, da's omwille van het zwarte paard. Coatings geven problemen bij de carrossier als die een herstelling moet uitvoeren. Spotrepairs kunt ge al vergeten want de coating moet er eerst af en dat kan niet via een ontvetter. Bij mij komt het nooit op de auto.
                              ja dat klopt idd, de gemiddelde jan modaal onder de carrossiers weet wss niet wat een coating is... laat staan hoe ze hem plaatselijk kunnen wegnemen...
                              www.bdcustomcarcare.be

Comment

ik heb de vraag nog al gesteld, maar toen van wax-it geen antwoord gekregen. Hoe krijgt ge die dan weg? En vooral wanneer weet ge dat ge alles weg hebt. Geen enkel visueel teken dat de coating helemaal weg is. Stel je hebt een kleine put in de lak waar de coating in zit. Die krijg je daar nooit meer uit tenzij ge de put gaat wegschuren. Lijkt me dus moeilijk om 100% zeker te zijn.
                                www.peugeotforum.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Prancing Moose Bekijk Berichten
                                  Proper gedaan, maar ligt dat nu aan mij of is dat kleur zo flets op die foto's?
                                  Namaz, gij hebt toch ook Misano hé? Bij u lijkt dat veel dieper rood.

Neen, ik heb granaatrood, totaal anders.

Comment

Misano

Granaat

Comment

Just!
                                      Vind granaat eigenlijk knapper.

Comment

de gustibus et coloribus non est disputandum, beide kleuren zijn top ;-)
                                        Over de vraag wanneer een coating nu echt weg is... als je dan toch overgaat tot herspuiten zou ik een kleine zone rondom afplakken en helemaal opschuren en de spotrepair uitvoeren. denk nu ook niet dat je met een lakdiktemeter heel specifiek dit kan uitmeten. Het betere nattevingerwerk lijkt me hier ook niet aangewezen. Als het een grotere zone zou betreffen zou je met het beste nattevingerwerk mss nog de hydrofobisch gehalte kunnen bekijken als blijft dit ook een instabiele parameter. Laten we er van uitgaan dat er nooit geen spotrepairs meer nodig zullen zijn :-D
                                        www.bdcustomcarcare.be

Comment

Working...
                                        X