Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
wanneer kom je je wagen geven?? Bij bepaalde niet verder genoemde bedrijven zal je idd aan dat bedrag uitkomen. Gelukkig bestaat de kleine zelfstandige ook nog...
Was gewoon om je uit je kot te lokken, hé
Is inderdaad heel proper gedaan en zal wellicht meer dan 1000 euro meerwaarde geven aan een dergelijke wagen
Is inderdaad heel proper gedaan en zal wellicht meer dan 1000 euro meerwaarde geven aan een dergelijke wagen
weet ik wel, nu let op er bestaan details van 1500 en meer, ook bij mij, maar dan gaat het echt over behandelingen die dagen in beslag nemen met keramische coatings en dergelijke. Nu let op detailing is niet goedkoop, maar het geeft zoals je zegt zeker een meerwaarde aan je wagen. De investering die gemaakt worden om te laten detailen, haal je er zeker uit bij een eventuele doorverkoop. nu soit back on topic
De investering die gemaakt worden om te laten detailen, haal je er zeker uit bij een eventuele doorverkoop. nu soit back on topic
Dat zal vooral afhangen van de leeftijd van de auto
Als de auto er heel slecht uit ziet en ge krijgt dat gelijk nieuw, zal dat zeker iets uitmaken. Maar ik ben er zeker van als ik mijne auto bij verkoop zeer goed kuis en gij hem voor €1500 onder handen neemt, dat ik die meerprijs er nooit of te nimmer meer uit krijg.
Het zal vooral verschil maken bij de wagens die zeer slecht onderhouden zijn zoals op uw foto's.
Gij lacht ermee, maar waarom €1500 uitgeven om meer te krijgen, als ge met een busje van €10 ook meer krijgt?
Ik ben nu niet bepaald de persoon die elke week zijn wagens kuist. Max 4 à 5 x per jaar door de wasstraat, ff stofzuigen en met natte doekjes (uit de delhaize) alles eens binnenin afkuisen. Was is enkel uit de wasstraat en nooit polieren, detailen,... . Telkens mijn nieuwe geleverd is, wil ik hem nog eens goed kuisen, maar krijg ik op het werk te horen dat het niet nodig is. Ze steken die dan voor €26 binnen bij van die pakistanen of iets dergelijks en die auto's komen mooi gepoetst terug en zijn meestal binnen de 3 à 4 weken verkocht. Lak is nog meestal tip top in orde. Altijd al een gevoel gehad hoe minder ge kuist, hoe beter de lak blijft
Maar moest ik auto's van mijn eigen hebben, zou ik dat mss ook wel eens om de x aantal jaar laten doen, maar dan wel een light versie, want zulke bedragen geef ik daar niet aan.
Dat zal vooral afhangen van de leeftijd van de auto
Als de auto er heel slecht uit ziet en ge krijgt dat gelijk nieuw, zal dat zeker iets uitmaken. Maar ik ben er zeker van als ik mijne auto bij verkoop zeer goed kuis en gij hem voor €1500 onder handen neemt, dat ik die meerprijs er nooit of te nimmer meer uit krijg.
Het zal vooral verschil maken bij de wagens die zeer slecht onderhouden zijn zoals op uw foto's.
Hangt er ook vanaf welke categorie wagen, hé. Een 5 jaar oude Dacia zal inderdaad nooit 1500 euro extra opleveren.
Voor genre BMW 5 of hoger zal het verschil wel degelijk substantieel zijn
In je 2 vorige topics lees ik dat je Rupes polijstmiddel gebruikt hebt, maar op deze heb je Menzerna gebruikt. Hoe beslis je welk merk je op welke auto of in welke situatie gebruikt ?
In je 2 vorige topics lees ik dat je Rupes polijstmiddel gebruikt hebt, maar op deze heb je Menzerna gebruikt. Hoe beslis je welk merk je op welke auto of in welke situatie gebruikt ?
bepaalde producten werken beter op bepaalde laksoorten. sommige producten verwerken ook sneller op bepaalde laksoorten, dit maakt een win-win voor zowel mij als voor de klant. minder werk=minder €, en minder werk maakt dat ik sneller met een volgende wagen aan de slag kan. Dus beide kanten hebben er profijt bij.
Ik wil zeker geen afbreuk doen aan uw werk en kennis, maar ik ben toch vrij zeker dat de foto's na het clayen vooral krassen tonen die veroorzaakt zijn van het clayen zelf en niet zozeer waskrassen van de eigenaar.
Als ik een donkere wagen clay dan zie ik steeds hetzelfde als ik vergelijk na het gewoon wassen en dan na het wassen en clayen. Na het clayen moet je toch polieren dus maakt het eigenlijk niet uit, maar het is wel een vertekend beeld van de staat van het voertuig. Je moet foto's maken van na het wassen en drogen en voor het clayen om een betere indruk te geven van de echte staat van de lak.
Ik wil zeker geen afbreuk doen aan uw werk en kennis, maar ik ben toch vrij zeker dat de foto's na het clayen vooral krassen tonen die veroorzaakt zijn van het clayen zelf en niet zozeer waskrassen van de eigenaar.
Als ik een donkere wagen clay dan zie ik steeds hetzelfde als ik vergelijk na het gewoon wassen en dan na het wassen en clayen. Na het clayen moet je toch polieren dus maakt het eigenlijk niet uit, maar het is wel een vertekend beeld van de staat van het voertuig. Je moet foto's maken van na het wassen en drogen en voor het clayen om een betere indruk te geven van de echte staat van de lak.
spoiler alert!
neen van sommige "rechte" sporen zijn idd claysporen. Maar hologrammen en swirls blijven ook na het clayen en wassenholgrammen en swirls. Die paar vegen van het claywerk geven naar mijn bescheiden mening nu niet zo'n verschil. Nu soit... snap niet echt waar je op probeert te doelen of waar je met deze post naar toe wil...
Snap het ook niet echt, je clayt toch "recht" en niet in kringen? Alé ik toch niet.
De Gyeon clay is trouwens vrij mild, dus veel krassen ga je daar niet van krijgen.
Snap het ook niet echt, je clayt toch "recht" en niet in kringen? Alé ik toch niet.
De Gyeon clay is trouwens vrij mild, dus veel krassen ga je daar niet van krijgen.
i second that... nu soit gn probleem hoor. ik weet hoe de lak eruitzag als hij toekwam en hoe hij weg is gegaan en vooral de reactie vd klant. Voor mij genoeg
Comment