Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Autogids & socres gedetailleerde tests

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Autogids & socres gedetailleerde tests

Autogids geeft iedere wagen punten op 1000. Leuk idee als dat consistent zou gebeuren.
    Vandaag even één en ander zitten uitpluizen en twee tests met mekaar vergeleken. Test Audi A4 Avant en Citroën C5.

Enkele voorbeelden van incoherenties....
    Audi A4 Avant krijgt 5 sterren voor rijbereik (20 punten), Citroën C5 4 sterren (16 punten). Wel eigenaardig als volgens die zelfde autogids het rijbereik van de A4 Avant 800 km is, en voor de C5 950 km. Ik dacht dat een groot rijbereik een pluspunt was

Audi A4 Avant scoort ook beter op prijs/uitrusting. Eigenaardig voor een wagen die een pak duurder is en zeker niet beter uitgerust is...

Er zijn nog andere vergelijkbare fouten... ga ze niet allemaal opsommen, maar eigenlijk best wel storende foutjes...
    BMW 420dA : >>>

Bij ams werken ze een standaard programma af om elke wagen te beoordelen.(remafstand, verbruik, enz....) De quotering gebeurt dan aan de hand van die parameters. Eigenlijk niet meer dan logisch. Bij autogids doet men dit niet en zal elke testrijder uitmaken wat voor hem belangrijk is. Dat heeft natuurlijk te maken met budget en de tijdsdruk waaronder men moet werken. Wat ik wel een groot voordeel van autogids vind is de objectiviteit bij vergelijkende testen. Waar Duitse, Britse en Franse (enz) autobladen een zeker voorkeur hebben voor de landelijke merken maakt dat hier niets uit. Ze staren zich niet blind op merkprestige en geven toch wel een eerlijke mening over de wagens. Denk maar niet dat bijv. de Subaru Legacy een vergelijkende test gewonnen had tegen de BMW 318d in Duitsland. Ik zou zeggen : doe zo voort Tony. Zeker het voorwoord is steeds heerlijk om te lezen. Hoe die de politieke misstanden en wanbeleid aan de kaak stelt is toch altijd wel kostelijk leesvoer.

Comment

Dat Autogids eigenlijk niet bepaald objectief is weet iedereen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rabbit Bekijk Berichten
        Dat Autogids eigenlijk niet bepaald objectief is weet iedereen
        Geen enkel magazine; wat zeg ik? Geen enkel persoon

@ topicopener: ik vind die scores nutteloos, ik kijk er niet naar. Een auto kan je niet karakteriseren in cijfers, of je moet meetlat en chronometer bovenhalen. Lees de tekst, of nog beter, ga zelf eens rijden met wat je interesseert
        Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
        Bestelt
        1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SUpermasj Bekijk Berichten
          Autogids geeft iedere wagen punten op 1000. Leuk idee als dat consistent zou gebeuren.
          Vandaag even één en ander zitten uitpluizen en twee tests met mekaar vergeleken. Test Audi A4 Avant en Citroën C5.

Enkele voorbeelden van incoherenties....
          Audi A4 Avant krijgt 5 sterren voor rijbereik (20 punten), Citroën C5 4 sterren (16 punten). Wel eigenaardig als volgens die zelfde autogids het rijbereik van de A4 Avant 800 km is, en voor de C5 950 km. Ik dacht dat een groot rijbereik een pluspunt was

Audi A4 Avant scoort ook beter op prijs/uitrusting. Eigenaardig voor een wagen die een pak duurder is en zeker niet beter uitgerust is...

Er zijn nog andere vergelijkbare fouten... ga ze niet allemaal opsommen, maar eigenlijk best wel storende foutjes...
          Misschien bedoelen ze rijberijk in functie van de tankinhoud?
          2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
            Misschien bedoelen ze rijberijk in functie van de tankinhoud?
            Verbruik dus eigenlijk

Comment

Working...
            X