Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuw autotijdschrift Auto Review

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #41
    Oorspronkelijk geplaatst door Vertigo
    Ik dacht dat Autowereld ook met een Duits blad samenwerkte hoor...
    In het laatste nummer zie ik wel nergens meer vermeld staan, maar als ik eens tijd heb zal ik de eerste nummers eens an onder het stof halen....
    Ik denk dat het Auto Motor und Sport was, ..... of Autozeitung.... of...

    En Autowereld en Autogids zitten sinds kort in hetzelfde gebouw (nl Generaal Dumonceaulaan 56 in Brussel),
    dus daar zullen ze vast ook wel samenwerken....

    Vind dat wel bizar eigenlijk..... is dat nu concurrentie? of proberen ze twee boekskes met dezelfde inhoud te verkopen?.......
    JA, het was AMS, maar ik weet niet of de 'samenwerking' gestopt is of niet.

    Wat AG vs AW betreft: http://www.vtm.be/auto/forum/showthread.php?t=8443

    Comment


    • #42
      Oorspronkelijk geplaatst door Vertigo
      Ik dacht dat Autowereld ook met een Duits blad samenwerkte hoor...
      In het laatste nummer zie ik wel nergens meer vermeld staan, maar als ik eens tijd heb zal ik de eerste nummers eens an onder het stof halen....
      Ik denk dat het Auto Motor und Sport was, ..... of Autozeitung.... of...

      En Autowereld en Autogids zitten sinds kort in hetzelfde gebouw (nl Generaal Dumonceaulaan 56 in Brussel),
      dus daar zullen ze vast ook wel samenwerken....

      Vind dat wel bizar eigenlijk..... is dat nu concurrentie? of proberen ze twee boekskes met dezelfde inhoud te verkopen?.......
      Mja, das wel waar. Soms zie je gewoon ééndezelfde wagens die gebruikt is voor zowel autowereld als autogids. Kijk maar naar de veranderingen van onlangs bij autowereld. Vooral de prijslijst, die lijkt klop hetzelfde als op die van autogids. Autowereld is iets moderner gekleedt maar voor de rest is er weinig verschil

      Comment


      • #43
        Even ter verduidelijking, voor wie er nog vragen over heeft. AutoWereld heeft zijn samenwerking met Auto, Motor und Sport vorig jaar in november stopgezet. En eigenlijk zelfs als vroeger, want in 2004 hebben we nauwelijks nog iets uit dat magazine overgenomen.

        Van AutoGids nemen we NOOIT iets over (of omgekeerd), ook al zitten we nu in hetzelfde gebouw. Er is en blijft een gezonde redactionele concurrentie. Natuurlijk gebruiken we vaak dezelfde wagens voor uitgebreide tests, maar dat was vroeger (toen we nog niet tot dezelfde uitgeverij behoorden) ook al het geval. Belgische invoerders hebben doorgaans maar één (of maximum twee) exemplaar van van elk nieuw model of toch motorisatie in hun perspark, dus kan het ook niet anders of we gebruiken vaak dezelfde auto (zelfde kleur, zelfde nummerplaat). Iedere autojournalist, voor welk medium hij ook werkt, is dan verplicht dezelfde wagens te testen. En dat is in het buitenland meestal niet anders. Zo'n perspark onderhouden, is voor een automerk een dure zaak. Logisch dus dat ze daar geen tientallen verschillende exemplaren van hetzelfde model hebben staan. Maar de artikels zelf blijven (gelukkig) wel verschillend! En we brengen ook niet altijd dezelfde tests, hoop ik...

        Alain
        AutoWereld

        Comment


        • #44
          Wat is eigenlijk de reden geweest dat bij de vijfkamp van een aantal maanden terug (A8 6.0, 760, Phaeton W12, XJ8, S600L) zowel de verkeerde auto werd gebruikt voor de foto's (nl géén S600L), als een wel zeer creatieve wiskunde werd toegepast bij de puntenoptelling ?

          Ik weet het, ik ben traag, maar dit kwam ineens in me op

          Comment


          • #45
            Dat is inderdaad een late reactie, maar met deze toch een snel antwoord... Daar zijn indertijd ook vragen over gekomen, waarop we toen zowat het volgende hebben geantwoord. De test (rij-impressies, metingen...) is wel degelijk met de juiste Mercedes gebeurd, maar tijdens de fotodag was dat specifieke model niet beschikbaar. Vandaar dat we toen eventjes een andere S hebben genomen (enkel voor de foto's!) .

            Bij de layout zijn er enkele foutjes gemaakt met het ingeven van de punten. Maar de totalen en dus ook de einduitslag waren wel juist.

            Alain

            Comment


            • #46
              trouwens in de laatste nieuwe autowereld staat dat de polo iets van 50.000€ kost alsk goe gezien heb en dat men +4000e moet betalen of is dit hier al vermeld

              Comment

              Working...
              X