Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welk autoblad is leuker?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door jeanbosco Bekijk Berichten
    Ik ben sinds kort geaboneerd op TOP GEAR. Ik vind het egt een aanrader. Omdat het soms egt grappig is. En het is zeker 3 keer dikker als een autowereld.

Zeker een leuk blad, maar informatief is het ietsje minder dan De Autogids.
    Het is trouwens "echt", niet "egt".
    120d Hatch Edition Sport

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk Berichten
      Het is trouwens "echt", niet "egt".
      blijven proberen

Comment

Ik lees meestal autowereld, maar soms ook autogids en onlangs Carros.
        Autowereld en Carros zijn steviger dan autogids, liever autowereld dan autogids, maar als er een betere test een de een of de andere staat dan overweeg ik wel eens om autogids te kopen.

Comment

Bon, nu wet van dat juk af zijn ...

Ik heb me altijd ingehouden, vroeger, ha ja respect voor de broodheer en zo, hè.

Maar euhm ... nu kan ik 't kwijt.

Wat een zeikblad is AutoWereld, zeg! Da's gewoon een vertaalbureau, die doen precies niks zelf!

Neenee, j/k (of toch een beetje), 'k vind gewoon de echte Duitse AMS en AutoGids pakken beter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten

Ik heb me altijd ingehouden, vroeger, ha ja respect voor de broodheer en zo, hè.

Wat een zeikblad is AutoWereld, zeg! Da's gewoon een vertaalbureau, die doen precies niks zelf!

Neenee, j/k (of toch een beetje), 'k vind gewoon de echte Duitse AMS en AutoGids pakken beter.
            En ze maken nog fouten met het vertalen dan...

Comment

Autogids is voor het overgrote deel ook een vertaalbureau.

Comment

Ik lees veel magazines.. Zo veel dat ik het niet kan onthouden.

Ben geabonneerd op Autowereld & op Auto&Tuning (eveneens Nederlands, vroeger bekend als GTI Tuning&design. Veel beter dan de belgische tuningboekjes, want er staan vaak wagens in die motorisch extreem getuned zijn).

Deze twee bladen lees ik dus heel graag. Beiden zijn ook lekker luchtig.

Autogids zal ik zelden kopen. Mensen die dit beter vinden dan pakweg Autowereld, hebben volgens mij zin om alles te weten te komen van een auto. Het is voor mij veel te technisch. Ik zal het enkel kopen als er een wagen instaat waarvan ik echt alles wil weten. Zo'n twee keer per jaar, denk ik.

Ik koop ook bijna elke uitgave van Carros en GTO. Carros vind ik iets minder dan GTO, Soms kom je helemaal niets te weten over de wagen in kwestie. Maar de foto's en kwaliteit zijn/is enorm goed.

Topgear zou ik eigenlijk niet kopen (véél zever, vind ik), maar 't is dat mijn pa die boekjes koopt, zodat ik ze meestal ook lees (en verzamel). Leuk als tussendoortje, dat wel.

Occassioneel komt daar es een Autovisie, Autoweek of Autoreview tussen. Kan gebeuren, niet veel echter, als ik alle voorgaande boekjes verslonden heb en de nieuwe edities zijn nog niet uit.

EVO vind ik schitterend, een v/d beste magazines, maar ik vind ze hier nergens te koop (iemand?). Ik heb enkele exemplaren, maar zou er best meer willen.

Iets wat ik hier nog niet gezien heb (en je moet wel wat moeite doen om eraan te komen), is het Amerikaanse automagazine Car&Driver (www.caranddriver.com). Dit vind ik een fantastisch magazine. Toch qua artikels.

1) ze zijn helemaal niet chauvinistisch, een mustang eindigt meestal laatste tegen andere concurrenten, de enige wagen die ze blijven de hemel inprijzen die Amerikaans is is de Corvette C6 Z06. Ze hebben heel veel lof voor de BMW3 en sommige Hyundais en Suzuki's. Lekker objectief magazine dus
                2) Er komen wagens aan bod die hier in Europa niet te koop zijn, en waar je waarschijnlijk nog nooit van gehoord hebt.
                3) Exclusieve reportages over Amerikaanse takken v/d autosport.
                4) Exclusieve artikels. (Politie gebruikt Chesna's voor verkeerscontrole, politieschool volgen, Route 66 afrijden, door Canada om te leveren aan oliebronnen over meren en ijswegen, ...
                5) Ze hebben een enorm budget, dus ook leuke comparo's. (Ferrari 430 vs Corvette Z06 vs Porsche GT3 vs... is daar maandelijkse kost
                6) na aanvraag via de krantenwinkel kan je dit laten overkomen (en iedere krantenwinkel kan dit doen, hoor) komt het op 5.70 per exemplaar.

Minpuntje is dat de kwaliteit van het papier wat achteruitblijft. En er staat veel reclame in, maar dat wordt gecompenseerd door de dikte. (175% van een Autowereld ongeveer).

Vanaf volgende maand heb ik trouwens maandelijks een Japans automagazine (engelse vertaling) met allerlei koddige tests van Japanse matchboxkes enzo die hier niet te koop/bekend zijn.
                '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

Dubbeltje, mijn excuses.
                  '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                  '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                  '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                  '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                  '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                  '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                  '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                  '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                  '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

haha ²

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door xit2050 Bekijk Berichten
                      Autogids is voor het overgrote deel ook een vertaalbureau.
                      Toch niet, da's één redactie, Franstaligen en Nederlandstaligen samen. En ze doen hun eigen tests. Ik ken iemand die daar vertaalwerk doet.

Comment

Ikzelf zou eigenlijk heel graag een magazine zien verschijnen waarin er échte lijvige tests komen te staan. De 'Gedetailleerde Wegtests' van AG zijn niet slecht, maar naar mijn mening nog altijd te kort en niet diepgaand genoeg. En zelfs AG laat zich af en toe verleiden tot 't schrijven van een tekst die o zo duidelijk "naar de mond van de importeur" is geschreven, en zo'n dingen haat ik! De autopers staat BOL van de tests waarbij alle auto's steengoed zijn, "en misschien is dat ietsje minder". Ik wil diepgaande dingen lezen, met background, technische uitleg, en dies meer.

Helaas.

Comment

Toch niet, da's één redactie, Franstaligen en Nederlandstaligen samen. En ze doen hun eigen tests. Ik ken iemand die daar vertaalwerk doet.
                          Zeg hem/haar dan eens met mijn groeten dat er soms serieuse vertaalfouten in staan.

Trouwens de Franstalige versie bestaat al véél langer dan de Nederlandstalige en het Franse moederblad nog langer.

Comment

PFC
                            Performanche French Cars
                            Is wel specifiek, maar voor andere merken zijn er ook zo tijdschriften.
                            BMW scene, Ford scene enz....
                            Best leuk zo een specifiek tijdschrift.

Autogids is ook goed

Comment

Ik lees iedere maand AutoItalia. Fantastisch boekje voor iedereen die van Italiaanse auto's houdt. In de tests halen ze vooral het positieve naar boven, maar de mindere kanten worden toch ook vermeld. Erg interessant voor de oudere wagens, met veel geschiedkundige achtergrond bij wagens die ik zelfs niet (goed) kende.

Comment

Octane!

Comment

Ikzelf zou eigenlijk heel graag een magazine zien verschijnen waarin er échte lijvige tests komen te staan. De 'Gedetailleerde Wegtests' van AG zijn niet slecht, maar naar mijn mening nog altijd te kort en niet diepgaand genoeg. En zelfs AG laat zich af en toe verleiden tot 't schrijven van een tekst die o zo duidelijk "naar de mond van de importeur" is geschreven, en zo'n dingen haat ik! De autopers staat BOL van de tests waarbij alle auto's steengoed zijn, "en misschien is dat ietsje minder". Ik wil diepgaande dingen lezen, met background, technische uitleg, en dies meer.

Helaas.
                                  Waarom slaan we de handen niet elkaar met sommige mensen hier ?

Ik droom daar al jaren van...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door CSL Bekijk Berichten
                                    Waarom slaan we de handen niet elkaar met sommige mensen hier ?

Ik droom daar al jaren van...
                                    Nog één erbij? Denk je dat de nederlandstalige markt nog een magazine kan dragen? Realistischer zou mss zijn dat we een online magazine of iets dergelijks uit de grond stampen. Tis persoonlijk ook wel één van mijn jeugddromen, maar goed de naiviteit gaat eruit als je wat ouder wordt Het zal wel niet voor dit leven zijn

Niettemin, die van mannen van pakweg EVO moeten toch een prachtjob hebben (ook al zien we er maar het schoonste van)

Comment

weet iemand waar je autovisie kan kopen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Reno Bekijk Berichten
                                        Nog één erbij? Denk je dat de nederlandstalige markt nog een magazine kan dragen? Realistischer zou mss zijn dat we een online magazine of iets dergelijks uit de grond stampen. Tis persoonlijk ook wel één van mijn jeugddromen, maar goed de naiviteit gaat eruit als je wat ouder wordt Het zal wel niet voor dit leven zijn

Niettemin, die van mannen van pakweg EVO moeten toch een prachtjob hebben (ook al zien we er maar het schoonste van)
                                        Toen ik daarnet in de auto zat, was ik ook aan het denken welke meerwaarde een nieuw automagazine in dit land nog kan brengen. Er is zeker een verzadiging. Je moet al iets speciaals brengen om de gevestigde waarden te verdringen.

Misschien inderdaad iets online zoals jij voorstelt. Geen afdruk-kosten en logistieke problemen. Maar een goedkoop online magazine (bijvoorbeeld niet meer dan 1 Euro per nummer) met een databank en filmpjes van de wegtesten.

Een droom hoeft niet altijd een droom te blijven, soms moet je er eens voor gaan

Klein beginnen...

Comment

SportAuto !

Comment

Working...
                                          X