Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welk autoblad is leuker?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Ik persoonlijk "lees" het liefst de Autowereld, Auto motor und sport en Autobild, vooral die Duitse boekskens hebben veel intersessante dingen vind ik.
    Autogids vind ik supersaai meestal en ik heb het gevoel dat het soms te letterlijk vertaald is.
    Autoreview ook te letterlijk en meestal ook wat saai.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door newadrie Bekijk Berichten
      weet iemand waar je autovisie kan kopen?
      Het is een Nederlands blad, dus ginder zowat overal.

Ik heb er in Belgie een abonnement op en dat wordt altijd keurig naar Belgie opgestuurd. Tof blad dat vlot leest en toffe reisreportages heeft.

Ik ben ook geabonneerd op de autogids voor de volledigheid,want deze leest een stuk minder vlot maar bevat wel veel meer informatie over een auto.

Comment

Ik lees graag auto week

Comment

Ik lees al sinds eind vorig jaar TopGear en de komende twee jaar blijf ik daarbij, want ik heb begin juli een abonnement voor twee jaar genomen. Technisch kan je het tijdschrift bezwaarlijk noemen, maar het leest erg vlot en ik ken toch niet veel van autotechniek, dus wat maakt het uit. De schrijfstijl van het blad is bepaald ludiek en je komt wel te weten hoe de auto's rijden. Binnen twee jaar ben ik het mss alweer beu, en neem ik mss een abonnement op AutoGids, maar voorlopig ben ik zeer tevreden.
          120d Hatch Edition Sport

Comment

Ik heb reeds 3 jaar een abonnement op Autogids, na 10 jaar abonnement op Autoweek. Soms is het redelijk saai, afhankelijk van de auto's die in de gedetailleerde wegtesten voorgesteld worden. Maar als BMW-liefhebber, wordt er regelmatig een BMW getest. Mijn lezersbrief is ook al 2 maal gepubliceerd

Af en toe koop ik Auto, Motor und Sport. Misschien wel het beste autoblad op dit moment. Als je daarin leest, lijkt het
            alsof je 5 jaar verder zit

Comment

Ben al ettelijke jaren trouwe lezer van Autobild (koop ik zelf wekelijks) en Autogids (vader heeft abo). Autobild steeds sneller met info.

Comment

Geen enkel autoblad durft vandaag nog te schrijven waarmee ze eigenlijk gestart zijn, puur omdat het aanbod autobladen zo groot geworden is.

Om te verkopen moet je kunnen uitpakken met blitse covers en bling-bling karren.
                Om objectief te schrijven moet je nu en dan is zwaar uitpakken naar 'n model of merk.

En die 2 dingen gaan niet samen. Als je zwaar durft uitpakken naar 'n model of merk gaat dat merk met z'n primeurs in 't vervolg gewoon naar de concurentie en daar gaan je blitse covers. Simpel.

Comment

ik koop regelmatig eens een ander boekje, puur op basis van de karren die getest worden
                  bijna altijd koop ik zo'n veramelboek waarin alle testen van een bepaald jaar worden gebundeld (genre: "alle tests van 2006 verzameld")
                  als ik echt moet kiezen: autogids (jawel )

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
                    Geen enkel autoblad durft vandaag nog te schrijven waarmee ze eigenlijk gestart zijn, puur omdat het aanbod autobladen zo groot geworden is.

Om te verkopen moet je kunnen uitpakken met blitse covers en bling-bling karren.
                    Om objectief te schrijven moet je nu en dan is zwaar uitpakken naar 'n model of merk.

En die 2 dingen gaan niet samen. Als je zwaar durft uitpakken naar 'n model of merk gaat dat merk met z'n primeurs in 't vervolg gewoon naar de concurentie en daar gaan je blitse covers. Simpel.
                    Klopt voor de meeste magazines, maar sommigen hebben een zodanig groot aantal lezers dat ze zich wat meer onafhankelijkheid kunnen permiteren. Ik denk daarbij vooral aan EVO, waar ze in het verleden nogal wat auto's serieus hebben afgekraakt (zoals de DB9, ....) en aan Jeremy Clarkson, die zich evenmin zal inhouden. Verschillende fabrikanten weigeren zelfs nog auto's aan hem uit te lenen

Natuurlijk, Clarkson's meningen kunnen bezwaarlijk 'objectief' genoemd worden.

Comment

Ik koop een beetje vanalles, maar eigenlijk het liefst autogids of Auto motor und sport

Autowereld vind ik eigenlijk maar niks; vind het iets te amateuristisch

Naar het schijnt is ook carmagazine een aanrader, maar dat heb ik zelf nooit gelezen..

Comment

CAR is wel goed, heb enkele boekjes waaronder hun '40 years supercars'

Comment

Ik heb nu alle autowerelds sinds 115 ergens denk ik. tussen door heb ik ook nog 2 keer autoweek gekocht. Niet slecht maar het papier is niet zo aangenaam en de cover is ook van papier, daar heeft AW wel een goed pluspunt. Al mijn AW's zijn nog in goede staat terwijl die 2 autoweekjes al rommel zijn geworden.
                          Dan koop ik ook GTO elke 2 maand sinds nummer 6 en daar ben ik ook heel content van. Soms denk ik ook dat AW iets te positief is tov sommige wagens en sommige merken minder aan bod laat komen maar het leest prettig en ik ben weer op de hoogte van allerhande wagens. de detailtests zijn redelijk beknopt maar dat vind ik niet zo erg.

Comment

Ik ben zelf nu voor 't tweede jaar op rij geabonneerd op autogids.
                            Ik vind 't niet erg dat 't papier wat dunner is. Als ze zo kosten kunnen uitsparen... 't Valt altijd op tijd in mijn bus in een plastiekske, dus dat blijft proper.
                            't Feit dat ze niet de eerste zijn om met bepaald nieuws te komen, is volgens hen omdat ze eerst de bronnen checken om te zien of de info wel klopt. Dat is natuurlijk een mooie argument... Maar wat heb je aan info die iets vroeger wordt aangereikt? Als je een auto wil kopen doe je dat niet in 1-2-3, denk ik.

Anyway, het is zo dat autogids nogal technisch is, maar dikwijls staat er ook in uitgelegd wat de bepaalde begrippen zijn. Zo zijn er steeds rubrieken met techniek, recht enzovoorts die ik erg interessant vind. Ook de retrotest zijn heel leuk. Qua taalfouten moet ik zeggen dat ze me nog niet vaak zijn opgevallen. Nochtans is dat iets dat me in boeken (ben nogal ne lezer) heel erg kan storen en bijgevolg haal ik ze er over het algemeen snel uit!
                            De wagens die de revue passeren zijn zowel kleine handige stadsautootjes als de meeste decadente luxebakken die je je kan inbeelden.
                            Autogids is inderdaad misschien een beetje zakelijk geschreven, maar liever dat dan een hoop gezever en helemaal geen cijfers. Als ik entertainment wil zoek ik (zoals nog andere mensen hier al geopperd hebben) op internet mooie autofoto's of kijk ik gewoon naar Topgear! :-)
                            groetjes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Luke Bekijk Berichten
                              Qua taalfouten moet ik zeggen dat ze me nog niet vaak zijn opgevallen.
                              Use the force, Luke, use the force.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door xit2050 Bekijk Berichten
                                Use the force, Luke, use the force.

Xit is Yoda

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Reno Bekijk Berichten
                                  Klopt voor de meeste magazines, maar sommigen hebben een zodanig groot aantal lezers dat ze zich wat meer onafhankelijkheid kunnen permiteren. Ik denk daarbij vooral aan EVO, waar ze in het verleden nogal wat auto's serieus hebben afgekraakt (zoals de DB9, ....) en aan Jeremy Clarkson, die zich evenmin zal inhouden. Verschillende fabrikanten weigeren zelfs nog auto's aan hem uit te lenen

Natuurlijk, Clarkson's meningen kunnen bezwaarlijk 'objectief' genoemd worden.

Jeremy schreef recent nog in een column dat hij destijds een Ferrari Mondial had getest voor de TV, en dat hij de wagen de hemel in prees omdat het een Ferrari was, maar dat hij het in werkelijkheid een zeer slechte wagen vond.
                                  Nu zal hij wel meer zijn gal spuien, maar ik vond het toch een leuke anecdote.
                                  120d Hatch Edition Sport

Comment

Zelf lees ik liever de Auto Week, maar dat is natuurlijk wel persoonlijk..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk Berichten
                                      Jeremy schreef recent nog in een column dat hij destijds een Ferrari Mondial had getest voor de TV, en dat hij de wagen de hemel in prees omdat het een Ferrari was, maar dat hij het in werkelijkheid een zeer slechte wagen vond.
                                      Nu zal hij wel meer zijn gal spuien, maar ik vond het toch een leuke anecdote.
                                      Isn't 'anecdote' written with a K, master Yoda?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Luke Bekijk Berichten
                                        Isn't 'anecdote' written with a K, master Yoda?

Indeed it is.
                                        You have used the power wisely, Luke.

Comment

• Comment

Working...
                                          X