Mededeling

Collapse
No announcement yet.

tester worden?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• tester worden?

hoi allemaal!

ik vroeg me af of er mensen op dit forum zijn die werkzaam zijn als autotester voor een blog of magazine en zoja, wat betaalt het?, hoe ziet een standaard werkweek eruit? en last but not least... hoe geraak je aan die (voor mij ) droomjob?

grtz Marco

ben je een schrijftalent?
    misschien dat de mensen van Driver hier meer uitleg kunnen over geven.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke Bekijk Berichten
      ben je een schrijftalent?
      misschien dat de mensen van Driver hier meer uitleg kunnen over geven.
      Of ik een schrijftalent ben weet ik niet, maar ik heb een hart voor auto's. Dat merk ik aan het feit dat ik 's avonds ipv voor de tv zit naar autos aan het surfen ben en reviews zit te bekijken op youtube etc, van elke auto die passeert op straat weet ik meestal wel wat. Als ik dan tv kijk hou ik van programma's die te maken hebben met auto's , het is echt passie
      Nu heb ik wel een heel goeie job maar als ik ooit zou veranderen zou ik zeker in de autowereld gaan...

alvast bedankt voor de feedback
      Last edited by ; 03/07/2013, 23:23.

Comment

Ik 'schrijf' wel graag.

E30SHOP.be
        - Alles voor uw BMW E30.
        Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
        En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

Comment

Hoe ver is u kennis over wagens en circuit rij ervaring. Ik persoonlijk lees éérder een review geschreven door iemand die
          1) Kennis van wagens en mechaniek heeft.
          2) Iemand die actief is of een circuit verleden heeft op zijn CV zoals iemand die mee heeft gedaan aan races zoals belcar , lemans , ex F1 , formule renault , formule ford ....

Zulke mannen weten waarover ze babbelen.
          Last edited by ; 04/07/2013, 02:00.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
            Hoe ver is u kennis over wagens en circuit rij ervaring. Ik persoonlijk lees éérder een review geschreven door iemand die
            2) Iemand die actief is of een circuit verleden heeft op zijn CV zoals iemand die mee heeft gedaan aan races zoals belcar , lemans , ex F1 , formule renault , formule ford ....

+ 1

(Oppervlakkige) kennis van wagens heeft de helft op het forum wel, aangezien de meeste ook liefhebbers zijn.
            Ik kan ook wel over elke wagen iets zeggen, lees ook veel reviews en steek soms meer tijd in alles wat met auto's te maken heeft ipv m'n vriendin (hoewel dat ook weer bij de helft van het forum hier zal zijn ) maar dat maakt mij misschien nog altijd geen goeie tester
            Geschiedenis vind ik ook belangrijk, niet enkel kennis hebben over de hedendaagse wagens.
            Verder zoals BlackHorse al aanhaalt, is kennis van techniek ook belangrijk. Zoiets moet je natuurlijk ook opbouwen.
            Ivm de verloning, daar zou ik me geen illusies bij maken, zal wel niet meer verdienen als een doorsnee job denk ik.
            Vooral dat schrijven zal nog het belangrijkste zijn. Informatie over de wagens die je gaat testen is wel genoeg te vinden, je moet het in één mooi geheel kunnen gieten zodat het mensen aanspreekt in verder blijven lezen.

Comment

zou je gewoon niet bij het begin beginnen en journalistiek volgen? Is maar een tip hé.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door NVA Bekijk Berichten
                zou je gewoon niet bij het begin beginnen en journalistiek volgen? Is maar een tip hé.
                Jups. Eerste voorwaarde is kunnen schrijven (lees journalist zijn). Daarna volgt de rest wel. De meesten komen ook in die wereld terecht via hun stage.
                Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                Motoren & Tjeurisme

Comment

ik heb de kennis, maar kan niet goed schrijven. heb eigenlijk iemand nodig die de technische uitleg kan vertalen naar boekjestaal.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten

kan ik me wel bij vinden, ik lees - kijk ook veel liever pro reviews, maar in alle eerlijkheid... ik denk nu niet dat de ' random magazine autotester' ofwel een ex autopiloot is of een gediplomeerd journalist?
                    Soms denk ik dat zulke jobs enkel weggelegd zijn voor mensen die 'iemand kennen ' in de business...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MarcoDT Bekijk Berichten
                      kan ik me wel bij vinden, ik lees - kijk ook veel liever pro reviews, maar in alle eerlijkheid... ik denk nu niet dat de ' random magazine autotester' ofwel een ex autopiloot is of een gediplomeerd journalist?
                      Soms denk ik dat zulke jobs enkel weggelegd zijn voor mensen die 'iemand kennen ' in de business...
                      9/10 zijn effectief wel gediplomeerde journalisten hoor!
                      Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                      Motoren & Tjeurisme

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichten
                        ik heb de kennis, maar kan niet goed schrijven. heb eigenlijk iemand nodig die de technische uitleg kan vertalen naar boekjestaal.
                        die profielen gaan ze natuurlijk pas zoeken wanneer alle diegenen 'met kennis EN die goed kunnen schrijven' uitgeput zijn, en dat lijkt me niet zo snel te gebeuren.

Comment

Misschien beginnen met een blog bij te houden en zo verschillende testverslagen alvast neer te pennen, gewoon als hobby.
                          Als je zo ervaring kunt opbouwen en merkt dat je aanhang groeit, kom je wellicht ook een flinke stap verder.

Comment

Ik heb destijds het geluk gehad dat ik als vaste medewerker een voorstel deed voor een nieuwe rubriek in Streettuner en die rubriek voor mij was. Zo kon ik wagens aanvragen en werd ik betaald per reportage. Stel je daar niet veel bij voor, het was een 35 EUR per bladzijde freelance. Ik deed dat schrijven ook als zelfstandige in bijberoep. Nadat het magazine failliet ging, heb ik de site zelf kunnen voortzetten en teer ik wat op de contacten die ik destijds heb kunnen leggen. Door mijn werk voor Streettuner heb ik ook een dossier kunnen indienen en ben ik aanvaard als lid van de Vereniging voor Journalisten van de Periodieke Pers, waarvan ik een perskaart krijg die jaarlijks toch wel wat deuren opent die anders dicht blijven. Veel verder dan dat ga ik niet geraken, maar dat hoeft ook niet voor mij. De plaatsen voor fulltime autojournalisten zijn erg beperkt, ik zou er dus niet teveel van dromen...
                            Last edited by Streamline; 10/07/2013, 19:45.
                            sigpic

http://www.streamlinecarcare.be

lakbehandelingen voor voertuigen

MyGarage: '16 Renault Megane RS Cup - '05 Renault Clio V6 mk2

Comment

Working...
                            X