Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Autogids

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Tigraboy1999
    Ik heb er thuis nog liggen van 1979
    M'n pa is aan z'n verzameling begonnen vanaf nummer 1. En ondertussen zijn we nog altijd abonnee. De oudste abonnees dus op AutoGids (samen met hoogst waarschijnlijk nog een aantal anderen). Redelijk wat exemplaren hebben we ook dubbel.

't Zaligste is zo 't lezen van die tests van die écht ouwe bakken. Zo de volledig megalomane BMW 745i (6-cilinder turbo), of de tweekamp BMW E34 M5 3.5 vs. Mercedes-Benz 500E, of die geinige dingen zoals de Alfa Romeo 75 V6 America of de Renault 5 turbo. Vind ik de max om 'es te herlezen.

En de blauwe katern was vroeger inderdaad vollédig compleet, nu krimpen ze steeds meer in (wat te begrijpen is, alles staat in PDF op 't net te vinden). Wel handig dat je zo nog 'es kan zien wat er toendertijd aan opties te krijgen waren.

Xenon-koplampen ten bedrage van 110.000 BEF (op een BMW '7 van 1.350.000 BEF), klimaatregeling van 170.000 BEF, "turbo look" op de 911 voor de luttele optieprijs van zo'n 400.000 BEF, ABS tegen de ronde som van 80.000 BEF, de eerste optionele airbags op de grote BMW's en Mercedessen tegen zotte prijzen van wel 60.000 BEF ... ongelofelijk. Of de eerste CD-spelers : 65.000 BEF voor een Bavaria CD-radio met sound-systeem in een BMW, dat was evenveel als een mooie nieuwe grote kleuren-TV toen inclusief stereo-installatie.

Comment

't is inderdaad zalig lezen in die oude autogidsen Soms zou ik de klok willen terugdraaien, en het budget hebben dat ik nu heb. Ik zou kopen alsof m'n leven er vanaf hangt

Comment

Autogids is het eerste automagazine dat ik gelezen heb. Mijne nonk had daar een abonnement van en ik keek altijd uit naar den donderdag om het nieuwe nummer te kunnen lezen

Autogids is toch wel de referentie op het vlak van autobladen in Belgie. En tis nu ni omda ik hier op dees forum zit dat ik mijn mening ga veranderen. ik constateer alleen maar

Comment

Wie herinnert zich dit nog? http://www.autodata.be.tf

Comment

die cd-rom kunt ge niet meer krijgen zeker ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tdi130
              Wie herinnert zich dit nog? http://www.autodata.be.tf
              Ik had veel spijt toen ik door had dat die cd-rom slechts voor een beperkte tijd beschikbaar was.
              Heeft iemand toevallig een exemplaar te koop?
              En anders maar hopen dat ze ooit een nieuwe versie uitbrengen.

BTW, ik merk nu pas dat ik m'n nieuwe AG exemplaar nog niet in de bus heb gekregen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door a123456789b
                waar is de tijd naartoe dat de boekjes nog maar 55Fr kostte?
                Bewaar da maar goed
                de starion
                die rotte auto die jeremy toen had gekozen in topgear.
                heerlijke tijd 1979....

Comment

als ik dat hier lees is autogids wel een leuke magazine.
                  ik blijf bij autowereld, kweet niet waarom, zolang ze mij boekskes blijven sturen is het goed he (ma betaald)
                  nu autowereld ook retrotest doet en hun stamvader reeks is het toch wal verbeter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Löwe
                    Ik ben op zoek naar de Autogids waar de Golf I GTi voor het eerst uitgebreid gestest wordt.
                    Wie o wie heeft dit boekje en wil mij dit voor een lichtelijk royale vergoeding verpatsen?
                    Dat zal je niet terugvinden in een Autogids maar wel in Le Moniteur Automobile nr. 638 van 11 mei 1978.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Don Q
                      Ik had veel spijt toen ik door had dat die cd-rom slechts voor een beperkte tijd beschikbaar was.
                      Heeft iemand toevallig een exemplaar te koop?
                      En anders maar hopen dat ze ooit een nieuwe versie uitbrengen.

BTW, ik merk nu pas dat ik m'n nieuwe AG exemplaar nog niet in de bus heb gekregen.
                      Zo speciaal is die cd-rom niet. Het valt zelfs een beetje tegen. Er staan alleen wat gegevens op van alle auto's die getest zijn tussen 1976 en 2001 met 2 kleine foto's... Niets van testverslagen of prijslijsten of ... Gewoon 2 foto's en een klein beetje gegevens ...

Comment

Ik heb gisteren 74 oude Autogidsen op de kop kunnen tikken

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tigraboy1999
                          Ik heb gisteren 74 oude Autogidsen op de kop kunnen tikken
                          Welke nummers? En nu allemaal inscannen en doorsturen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tdi130
                            Welke nummers? En nu allemaal inscannen en doorsturen
                            Nummers ga ik niet allemaal typen, maar het zijn nummers tussen de jaren 1985 tot 1995 Maar een scanner heb ik nog altijd niet

Comment

Ik heb hier ook nog een meter of twee liggen aan auto, motor en computertijdschriften. Als daar iemand in geinteresseerd is?

autogids, autowereld, motorwereld, superbike...... alles van heden tot een eindje in't verleden.

Comment

:o, en ik ging juist een topic openen over verzamelen van oude tijschriften en brochures

motoren interesseren me wat minder, maar toch wel een beetje, maar als je oude boekjes over auto's en computers hebt, ben ik zeker geinteresseerd (en motoren ook)

je moet maar es pm'en hoe, waar en wanneer je ze wilt verpatsen

in ieder geval kan je gerust zijn dat ze in goeie handen zijn

Comment

nog altijd geen reactie gekregen

ik vraag me af of je ze wel weg wilt

Comment

Ik heb onlangs iets zalig op de kop geslagen. ik was in de bib Tienen, en daar lagen 4 autogidsen gebundeld van 1998, te koop voor een halve euro, die ik uiteraard daaraan heb gegeven.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door benjamin
                                      aha! er zijn dan toch redelijk veel lezers van AG. ik heb thuis nog een AG liggen van 1999. waar dan de nieuwe S8 in wordt voorgesteld. of het prototype van de SL. het fijne ervan is dan ook al die prijzen van die wagens toen. in die tijd bestond er nog de Porsche GT1 straat versie (580pk!!!!). kei zalig gewoon. maar ik zou wel niet goed weten kiezen. de prijzen en de opties van de wagens staan er wel uitgebreider in enzov....
                                      Ik heb er thuis 1 liggen van 1997 (Ag) ze stelden daar een Ferrari 360 Modena voor voor 2001 (Eigenlijk geen 360 maar een Enzo). Zo zie je dat ze ook nog missen in prototypen.

Ik heb al archieven liggen van Autowereld van 1999-2000. Ikkeek naar de Scoops en vergeleek met de boeken van 2003 -2004. Een heel verschil. BMW 2, komt 'ie eraan of niet (AW 2000) Nee, de BMW 2 komt er wel maqar onder een andere naam, we veronderstellen BMW 1 (AW 2004) . Zo zieje.
                                      Ps: De zogezegde 2 zag eruit als een kleine 'mislukte ' bereak van de 3 series.

Herrinner je nog het album met de centen en de 'goedkope' Lada op de cover.

Comment

Heeft iemand hem gelezen deze week !!!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door erikje
                                          Heeft iemand hem gelezen deze week !!!!
                                          Ja, hij is weer stukken beter dan de aw. Die test's van de Ariel Atom en de Sniper zijn wel goed. Het 2kamp tussen de 3-reeks en de Alfa 159 is ook goed.

Comment

Working...
                                          X