Mededeling

Collapse
No announcement yet.

weekendKnack: column

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Oorspronkelijk geplaatst door bobo
    leuk topic
    nou nog een foto van greet opdebeeck
    De column van Meulenare gelezen? Zaaaalig is die... Meulenare rules

    Comment


    • #22
      Oorspronkelijk geplaatst door Pirre
      dat zijn van die theorietjes die je op eender welk merk of type wagen kan doortrekken hé. De ene zal kappen op de SUV rijder, de ander dan weer op de monovolumerijder, dan weer iemand op de BMW, dan komen die gastjes met hun golfkes erbij. Het zijn allemaal van die theorietjes die nergens opslaan, maar die ontstaan door net op een type wagen te letten. Waarschijnlijk geilt de schrijver op BMW's, waardoor hij er steeds op gaat letten en dus ook de BMW-rijder fouten ziet maken, maar door zijn focus op de BMW ziet hij niet dat de vectra naast hem net hetzelfde doet. Kortom dit artikel is een voorbeeld van het maken van een theorie die nergens op slaat.
      Uiteraard. Maar het is waar wat hij vertelt, net zoals dat het waar is dat bepaalde Audi'tjes ook zwaar agressief uit de hoek kunnen komen.

      Treffend is wel dat Mercedes-rijders, met een meer gezapige rijstijl, net door die eigenaars van de besproken merken worden afgeschilderd als "bompa's, oude zakken" ...

      Comment


      • #23
        Oorspronkelijk geplaatst door Mister V
        De column van Meulenare gelezen? Zaaaalig is die... Meulenare rules
        Welke column? zou u die even kunnen posten aub?

        Comment


        • #24
          Oorspronkelijk geplaatst door Rabbit
          Welke column? zou u die even kunnen posten aub?
          Ik denk dat ze de column op de laatste pagina van de Knack bedoelen. Daar praat men altijd een beetje satirisch over de politiekers in ons landje. En het is via die columns dat het bekend geworden is dat Greet Opdebeeck en Patrick Dewael een relatie hebben.

          Comment


          • #25
            Oorspronkelijk geplaatst door Souldriver
            Ik denk dat ze de column op de laatste pagina van de Knack bedoelen. Daar praat men altijd een beetje satirisch over de politiekers in ons landje. En het is via die columns dat het bekend geworden is dat Greet Opdebeeck en Patrick Dewael een relatie hebben.
            Ze ( ) bedoelt inderdaad 'het laatste woord', column op de laatste pagina van de Knack. Héél leuk, maar niet auto-gerelateerd

            Comment


            • #26
              Oorspronkelijk geplaatst door Souldriver
              Ik denk dat ze de column op de laatste pagina van de Knack bedoelen. Daar praat men altijd een beetje satirisch over de politiekers in ons landje. En het is via die columns dat het bekend geworden is dat Greet Opdebeeck en Patrick Dewael een relatie hebben.
              ja, juist! Hoe kon mijn lampje niet gaan branden toen ik opdebeeck las?!

              Comment


              • #27
                Ergens heeft hij wel gelijk.
                Ik vind ook al langer dat BMW met een imagoprobleem zit.
                Maar dat mag ons niet weerhouden om de auto's lief te hebben.
                Imago is één zaak maar het merk is een andere zaak en BMW is en blijft een schitterend merk!
                Het merk heeft gewoon te lijden onder een groot aantal foute klanten. Meestal asocialen en moslims.
                Oude Mercedessen en Golfjes worden op deze manier ook imagogewijs genekt. Spijtig!

                Comment


                • #28
                  Oorspronkelijk geplaatst door Löwe
                  Het merk heeft gewoon te lijden onder een groot aantal foute klanten. Meestal asocialen en moslims.
                  Die zitten er idd voor een groot stuk tussen, maar het zijn niet de enigen hoor. Er zijn genoeg autochtonen die de naam bmw ook oneer aandoen.
                  De lelijkst getunede bmw's zijn meestal van autochtonen ... de lawaaierigste meestal van ...

                  Comment


                  • #29
                    Oorspronkelijk geplaatst door krulle
                    Die zitten er idd voor een groot stuk tussen, maar het zijn niet de enigen hoor. Er zijn genoeg autochtonen die de naam bmw ook oneer aandoen.
                    De lelijkst getunede bmw's zijn meestal van autochtonen ... de lawaaierigste meestal van ...
                    Ja natuurlijk! Het was helemaal mijn bedoeling niet te veralgemenen.
                    Je ziet ook véél meer getjoende BMW's rond rijden dan Audi's of Mercedessen.
                    Echt hatelijk!

                    Comment


                    • #30
                      "Het merk heeft gewoon te lijden onder een groot aantal foute klanten. Meestal asocialen en moslims."

                      Het zijn dat toch asocialen en moslims met een maatpak die een kantoorjob hebben in Brussel.

                      Comment


                      • #31
                        Oorspronkelijk geplaatst door walter
                        "Het merk heeft gewoon te lijden onder een groot aantal foute klanten. Meestal asocialen en moslims."

                        Het zijn dat toch asocialen en moslims met een maatpak die een kantoorjob hebben in Brussel.
                        nu verkondig je een al even belachelijke en kortzichtige theorie als de schrijver van de column in weekendknack...

                        Comment


                        • #32
                          Hij heeft wel een punt vind ik. Ik ben ook niet de grootste BMW fan zoals jullie allicht al weten en de keren dat ik verkeersagressie of irritante momenten heb meegemaakt was ook al vaak met een BMW.
                          Ik moet zeggen dat de column best wel goed geschreven is en tegelijk dekte hij zich al goed in tegen het argument dat hier nogal vaak wordt gebruikt: jaloezie. Ik voel me helemaal niet jaloers als ik met de nieuwe Legacy kan rijden in Duitsland en er een 5-nbestuurder bijna tegen ons rijdt omdat hij onze wagen begaapt.

                          Maar hij gaat meer in de richting van de BMW rijder gaan zoeken. Dat kan mss wel de onderliggende oorzaak zijn. Zonder racistisch te willen klinken kampen ze idd mt een probleem. Maar hier in de streek merk ik net hetzelfde voor VW, hoeveel jonge allochtonen rijden er hier niet rond met een occasie Passat en doen niets anders dan doelloos ronddolen. Als een breed publiek dit opmerkt dan leidt dit wel eens tot zulke uitspraken/columns.

                          Comment


                          • #33
                            Oorspronkelijk geplaatst door walter
                            "Het merk heeft gewoon te lijden onder een groot aantal foute klanten. Meestal asocialen en moslims."

                            Het zijn dat toch asocialen en moslims met een maatpak die een kantoorjob hebben in Brussel.
                            Wat een uitspraken, dit slaat nergens op.

                            Comment


                            • #34
                              "" Ik moet bekennen dat ik nog nooit als passagier in een BMW heb gezeten, laat staan dat ik er zelf een zou hebben bestuurd. Ik ken enkel de buitenkant van het verschijnsel : loerende, gluiperige oogjes die opdoemen in je achteruitkijkspiegel om je vervolgens in de kont te priemen, terwijl je toch al sneller rijdt dan toegelaten is. Ze hebben iets van een haai, een roofvogel. Niet dat ze altijd zo dringend ergens moeten zijn. Ze doen het gewoon voor de sport. "Bent u sportief ?" was niet toevallig de slogan waarmee de recentelijk gelanceerde nieuwe 3-reeks werd gepromoot. Een kilometer borstcrawl, ja, dat vind ik sportief, of per fiets naar Friesland rijden door regen en wind. Maar een gaspedaal indrukken en aan een stuurwieltje draaien ? Het ontgaat mij een beetje. ""

                              Zeer mooi geschreven, vooral van die gluiperige oogjes.
                              Wij rijden thuis ook met een BMW nog maar 2 maand.
                              Mijn moeder voelt dat ze in het verkeer bekeken wordt, zowel bewonderende als misschien afgunstige blikken. Geloof me mijn moeder is geen typische BMW rijder, dus ze zal geen agressie opwekken bij andere automobilisten. Maar toch heb je die blikken...

                              Er zullen zeker mensen zijn die een bepaalde "air" hebben als ze in hun BMW stappen. Of die al eens stevig willen gassen en hierbij misschien onveilige verkeerssituaties veroorzaken. En dan heb je natuurlijk de johnny's, tuners, allochtonen doe sowieso al in eender welk automerk een portie onbegrip opwekken. Aan de andere zijde heb je ook mensen die afgunstig zijn op zo'n Beemer. En dan is die kritiek niet veraf.

                              Comment


                              • #35
                                BMW heeft inderdaad bij een niet onaardig gedeelte van de bevolking een minder positief imago. En waar rook is, is vuur. Niemand kan dat ontkennen.

                                Ik vind het dan ook meteen het méést hatelijke aspect aan die wagens (en BMW is één van m'n 5 lievelingsmerken, en deelt de eerste plaats met Alfa Romeo), ook al ligt het niet aan de wagen zelf, maar aan de modale BMW-rijder. Het zou een reden zijn om b.v. géén BMW te kopen, zelfs voor mij ... maar op dit moment is de impact van dat slechte imago op mijn aankoopbeslissingen aan het verminderen, omdat ik zie dat dat imago steeds minder terecht wordt.

                                Ik heb er de laatste dagen 'es op gelet, en ik moet wél zeggen dat de reactie van veel mensen waarschijnlijk is ingegeven door het feit dat je net met een BMW rijdt, en niet door je rijgedrag.
                                • Vandaag nog haalde ik op een autoweg (2 keer 2 rijvakken) een auto in die al begon te remmen omdat 't verder op rood sprong, en ik deed dat dus reglementair (met gebruik van de richtingaanwijzers) op het linker rijvak, en ik was al weer rechts ingevoegd (licht remmend) nog duidelijk voor het linker rijvak een voorsorteerstrook werd aan dat kruispunt.
                                  En toch kreeg ik een mooi lichtconcert van de chauffeur van de Citroën Berlingo, die waarschijnlijk vond dat ik roekeloos reed. Ik reed niet te snel, ik haalde op reglementaire wijze in en deed dat met inachtneming van alle veiligheidsvoorschriften die je je maar kan inbeelden (ruimte tussen laten e.d.).
                                  En ik ben er maar wát zeker van dat ik, mocht ik in een Citroën C3 of een Skoda Superb hebben gereden, ik géén lichtconcert zou hebben gehad. Waar ligt de fout dan ? Ik weet het ook niet. Het zal wel aan mijn auto liggen, zeker ...
                                • Idem op de autostrade. Ik rijd dus nagenoeg constant met licht aan (tenzij overdag bij écht mooi, zonnig weer) ... en als je dan op cruise control aan pakweg 125 geleidelijk dichter bij een voorligger komt die liever op het linker vak blijft plakken "omdat het rechter vak dat voor de camions is", dan krijg je al boze blikken, "want die kerel met z'n felle xenon-lichten in z'n snob-BMW die heeft weer haast". *zucht* Ik rijd niet met m'n lichten op omdat ik denk dat m'n xenon-koplampen mij meer rechten verlenen op de openbare weg, neen, ik rijd met de lichten aan omdat ik ervan overtuigd ben dat, moest iedereen dat doen, dat de algemene veiligheid op de weg zou verhogen. Ik wens alvast gezien te worden, niét omdat ik met een BMW rijd, maar omdat ik wil verhinderen dat iemand mij niét gezien heeft en z'n auto tegen de mijne zet in een manoeuver.




                                Nu, ik rijd een BMW en dat heeft z'n redenen. Ik rijd immers graag, en rijd vooral graag echt sportieve wagens met "fenomenale" motoren (vandaar m'n 3 vorige BMW's met 2,5-liter 6-cilinder). Bovendien vind ik de meeste BMW's ook erg mooi. Dus is m'n keuze snel gemaakt.
                                Toch effe vermelden dat voor m'n huidige wagen geen keuze had, 't was aanvankelijk een company car en de dealer waarvan 'ie komt was integraal klant bij het bedrijf waar ik toen werkte ... ik had liever een Alfa Romeo GT gehad, maar 't moest dus een BMW zijn.
                                En ik kan me levendig inbeelden dat ik op bepaalde momenten met m'n "sportief" (sommigen zullen het roekeloos of geschift noemen) rijgedrag anderen erger. En dan draag ik bij aan het minder goeie imago van de BMW-rijder.

                                So be it.

                                Maar erger ik ze, of dénken zij dat ? Ik rijd exact hetzelfde of die 45-jarige vrouw in haar bordeaux-rode Peugeot 307 SW daarvoor, maar zij wordt wél met de glimlach aangekeken.








                                ...

                                BMW zit dus ingevolge historische redenen met een roekeloos en egoïstisch johhny-imago. Niks aan te doen.

                                Wat echter een feit is, en iedereen die vaak de baan doet (voornamelijk op drukke dagen) zal dat beamen als 'ie eerlijk is en zich niet laat leiden door merkvoorkeur of -afkeur : de dag van vandaag wordt "een" BMW niet méér gereden door een roekelozer chauffeur dan gelijk welke andere auto die intensief voor 't werk wordt gebruikt. Of anders gezegd : waar BMW vroeger hoger scoorde in de "roekeloze rijders en hun automerk"-hitlijst, is dat nu wel effe anders geworden.

                                Ik vind de Mercedes Sprinter- en Iveco Daily-rijders (de zgn. "snellopers") véél roekelozer en egoïtischer, en als 't op personenwagens aankomt tref je evenveel Opel Vectra Caravan, Toyota Avensis, VW Golf, Audi A4, Mercedes-Benz C-klasse e.a. aan die gereden worden door zo'n typische "BMW-rijder". Wat me trouwens de laatste tijd opvalt is dat vooral Audi (A3 en vooral A4) en Volvo (S40 en vooral V50) méér en méér van die "verachtelijke" chauffeurs in zich krijgen.
                                Maar ... als 't een BMW betreft, heeft de modale weggebruiker het wél sneller gezien, omdat het gewoon nog altijd meer verwacht wordt van een BMW dan van b.v. een Toyota.


                                En als we dat proberen te analyseren, is 't niet moeilijk om tot een conclusie te komen (denk ik) :
                                • Hoe dynamischer de auto (van looks en van rijgedrag), hoe groter het succes bij jongere mensen.
                                • Hoe groter het BCBG-karakter van de auto, hoe groter het succes bij werknemers die 'n company kar mogen kiezen.
                                • En net die twee categorieën chauffeurs vertonen zonder uitzondering het meest sportieve ("zotte" en "egoïstische") rijgedrag.
                                En wil het nou net dat Audi, Alfa Romeo en Volvo de merken zijn die (de één al iets langer dan de andere) aan een ferme opmars bezig zijn wat succes betreft bij de jongere, dynamischer, mode- en trendgevoelige en status in mindere of meerdere mate belangrijk vindende bevolkingsgroep.

                                Conclusie ? Juist ja. Bewijs ? Houd 'es je ogen open op een doordeweekse dag op de autostrade, zónder vooroordelen, en ga 'es tellen.









                                Net daarom vind ik het enorm kortzichtig van de auteur van dat stukje "artikel", om net één merk zo te hekelen. Als 'ie zich een béétje een open ingesteldheid had aangemeten, en was 'ie eerlijk geweest, dan had 'ie ook die duizenden VW Passats en Alfa's 156 en Audi's A4 en Volvo's V50 moeten vermelden.

                                Maar neen, ondanks het feit dat het slechte BMW-imago steeds meer een vooroordeel wordt, blijft het uiteraard makkelijker om het meest voor zich sprekende slachtoffer nog 'es aan te pakken.
                                Daarom, en niet omdat BMW wordt gehekeld want er zit zeer zeker waarheid in zijn tekst, maar omdat die auteur een nog véél grotere kortzichtigheid aan de dag legt dan die hatelijke BMW-rijder die 'ie zo leuk probeert te hekelen, veracht ik die auteur : 't wordt tijd dat 'ie 'es de hand in eigen boezem steekt.

                                Of toch niet ?













                                Néén, want dit is een column !! Zoals b.v. Herman Brusselmans ook schrijft over sommige gekende Vlaamse coryfeeën, en ze soms zwaar aanpakt (onterecht) ! En lachen we daar niet mee ?

                                Wil het nou net dat deze column over auto's gaat, en we zitten hier allemaal als autoliefhebbers samen op een autoforum. We voelen ons dus aangesproken.
                                Secundo, omdat BMW zo fenomenaal goed scoort bij jonge, dynamische, op sportiviteit en rijplezier staande mensen (en breder zelfs dan dat, BMW staat nog altijd onbetwist op nummer 1 bij de jaarlijkse grote polls van grote Duitse tijdschriften, wanneer de vraag luidt "Welk merk spreekt u algemeen gezien 't meeste aan ?" ... en dan betreft het een poll die breed genoeg is om niét meer enkel over zotte jeugd te kunnen spreken), en ons forum hier dus per definitie (dat is op nagenoeg alle andere merkenvrije fora ook zo) een "BMW-forum" is omdat er vooral veel jongeren op zitten ... valt 't zo fel in de verkeerde aarde.

                                Niet dus ! Dit is puur entertainment, en iedereen moet 't vroeg of laat wel 'es ontgelden.

                                Immers ...
                                • Mercedes-Benz wordt gereden door oude mensen die geen besef hebben van techniek of stijl, niet kunnen rijden en denken dat ze door het hebben van een Mercedes-Benz, plots meer status in de maatschappij zullen krijgen.
                                • Volvo wordt gereden door bange saaie kwezels (doorgaans schoolmeester of werkluie ambtenaar) die eigenlijk geen kaas gegeten hebben van vlot verkeer, en die geloven in de fabels van de zoveel grotere veilgheid in die lelijke vierkante bakken, en zich daarin verschuilen.
                                • Alfa Romeo zijn auto's die elke 5 km stuk gaan, en worden gereden door vrouwen, pooiers of café-bazen.
                                • Volkswagen spreekt enkel mensen aan die wars zijn van alles wat mooi is, stijl heeft en individualiteit uitstraalt ; het zijn auto's voor de grijze muis, de saaie mens die z'n ganse leven werkt om z'n huisje te betalen en aan z'n 76e een eenzame en zielige dood sterft omdat 'ie niet heeft geleefd.
                                • Porsche maakt enkel auto's die aanslaan bij statuszieke posers die die hun salon hebben verkocht om toch maar met een Porsche te kunnen rijden, en die auto trouwens ook een groot deel betalen door belastingen te ontduiken, waardoor wij allemaal dus in die auto mee betalen.
                                • Citroën-rijders zijn duffe dikbuikige onverzorgde mensen die zich voor de keuze voor die sullige, lelijke en slecht rijdende maar goedkope auto's schuilen achter die zogenaamde superieure ophanging ... terwijl ze zich igenlijk geen betere auto kunnen veroorloven.
                                • ...
                                Al die "veralgemeningen" hebben een grond van waarheid die nu nog altijd te bespeuren is (je moet 't alleen willen zien) ... maar ze zijn even onwaar als wat er geschreven wordt in die column over die crimineel die 't aandurft met een BMW te gaan rijden.

                                We moeten het dus relativeren. Zowel de BMW-aanhanger die zich in z'n kruis getast voelt, als de BMW-tegenhanger die in dit stukje tekst bevestiging denkt te vinden voor z'n aversie jegens het Beierse merk.









                                Als BMW-"tegenhanger" zal je uiteraard vinden dat ik onzin uitkraam (ik hoor de "Het is omdat 'ie zelf met BMW rijdt dat 'ie 't zo verwoordt" al aankomen). Wel neem dan nog éven de tijd en lees nog 'es de volgende vergelijking.
                                Vroeger stalen (bij wijze van spreken) enkel de kinderen van minder begoede gezinnen snoep uit de supermarkt, de kinderen met een rijkere thuis deden dat niet. En de statistieken tonen ook aan dat er onder de "nieuwe Belgen" een hoger percentage criminaliteit heerst dan onder de "blanke Belgen".
                                Nu echter leven we in een maatschappij waarin alle kinderen het aandurven om snoep te stelen uit de supermarkt, immers de heersende moraal bij die leeftijdscategorie schrijft voor dat dat zelfs "cool" is om dat te doen.

                                Stel nu dat er twéé jonge mensen snoep stelen uit de supermarkt (een realistisch beeld dus, verre van een hypthese of pure theorie) : een gekleurde adolescent met wat sjofele kledij, baggy-pants en vuile, oude witte sportschoenen ... of een blanke adolescente met dure kledij, een tof snoetje en een LouisVuitton rugzakje (stealing just for sports dus). Van welke persoon denk je dat het stelen 1. op voorhand vermoed zal worden, en 2. véél sneller zal gezien worden.
                                Voilà, we zijn er. Vooroordelen, verwachtingen, ingestelheid.














                                Ik vond het best een grappige column. Vooral omdat die man érg ferm de draak steekt met zichzelf, op het belachelijke af zelfs.

                                Comment


                                • #36
                                  ik vind de column enerzijds een beetje zwak, anderzijds te beperkt naar bmw-rijders toe. er mag gerust uitgebreid worden naar alle duitse bakken, vooral firmawagens. iemand die zelf een bmw (en bij uitbreiding een ander duits statussymbool) bijeen gewerkt heeft, zal daar iets zorgvuldiger mee omspringen dan de gemiddelde firmawagenbestuurder. het enige dat het aan een werknemer 'kost' om met zo'n ding te rijden, is een fiscale bijtelling, niet eens een maandelijks financieel nadeel. die fiscale bijtelling zorgt in 't slechtste geval voor een kleine belastingverhoging, de gemiddelde aanslagvoet op die bijtelling. de meeste yuppies hebben toch een pokkedure hypotheek die ze dan weer deels kunnen aftrekken van hun belastbaar inkomen, waardoor het gebruik van een firmawagen teniet wordt gedaan. gevolg is dat het hun geen bal kost. en iets dat niets kost, wordt door de meeste mensen niet echt gekoesterd als was het iets waarvoor ze hard hebben moeten werken, de werkgever/leasemaatschappij betaalt toch...

                                  dan is er nog de groep die een tweedehands duits statussymbool voor z'n deur heeft staan. afhankelijk van de sociale situatie zijn daar ook verschillende mogelijkheden. een deel wil effectief door hun rijgedrag laten opvallen dat ze zo'n ding kunnen betalen. een ander deel schept er gewoon genoegen in het ding in bezit te hebben. 'k heb zo een klant die z'n tweedehands 3-reeks tot 22 u op de oprit laat staan, om 'm nadien in de garage te zetten. 's morgens zet 'ie 'm terug buiten, voor hij in z'n truck stapt om de hele dag op de baan te zitten voor z'n baas. intussen heeft iedereen wel gezien dat 'ie een bmw-tje heeft.

                                  dat soort mensen kraakt het imago van een merk. en 't kan best zijn dat het een minderheid is, 't is er dan wel een opvallende. dingen die opvallen leiden tot veralgemening.

                                  toen ik een tijd geleden een gebouw bijkocht, kwam de verkoper naar de immo-makelaar met z'n poepie-nieuwe 5-reeks. hij parkeerde discreet achteraan. een van de bedienden/vertegenwoordigers/whatever van de makelaar kwam een paar minuten later aan met een gelijkaardige, even recente 3-reeks. hij schoof bijna de parking vooraan op, zich niets aantrekkend van afbakening van parkeervakken. een klein verschil, maar hetgeen de meeste mensen bijblijft is de yup met z'n 3-tje.

                                  Comment


                                  • #37
                                    @Frankie Loosveld: je verwoordt compleet m'n mening.

                                    Chauffeurs die niet zelf rechtstreeks betalen voor hun auto, zijn een pest op de openbare weg. We zien dat bij ons personeel ook. De firmawagen wordt nauwelijks onderhouden, er wordt steeds hard opgetrokken bij koudstart, enz.
                                    Maar o wee als er iemand aan hun eigen auto komt

                                    Comment


                                    • #38
                                      Oorspronkelijk geplaatst door gTa
                                      Ik vind de Mercedes Sprinter- en Iveco Daily-rijders (de zgn. "snellopers") véél roekelozer en egoïtischer, en als 't op personenwagens aankomt tref je evenveel Opel Vectra Caravan, Toyota Avensis, VW Golf, Audi A4, Mercedes-Benz C-klasse e.a. aan die gereden worden door zo'n typische "BMW-rijder". Wat me trouwens de laatste tijd opvalt is dat vooral Audi (A3 en vooral A4) en Volvo (S40 en vooral V50) méér en méér van die "verachtelijke" chauffeurs in zich krijgen.
                                      Maar ... als 't een BMW betreft, heeft de modale weggebruiker het wél sneller gezien, omdat het gewoon nog altijd meer verwacht wordt van een BMW dan van b.v. een Toyota.
                                      net als in de rest van de uitleg heb je hier ook een punt. Vooral wat betreft die sprinters en daily's, waar ik me er dan vooral aan stoor bij hen is het roekeloze gedrag bij nat weer, zeker de oudere modellen hebben nog geen ESP en hoe die zich soms een bocht in smijten...
                                      En de audi A3 en A4 rijders, heb ik gisteren nog een mooi voorbeeld van gezien, ik moest op de Mechelsesteenweg een zijstraat inslaan in herent, dus zet ik met op het middenvak (zijn verdijvingsvakken, met telkens arcering, dus voorzien om straat in te slaan of parking op te draaien, maar niet in te halen), dat was dus buiten een A3 gerekend, die kwam hier in volle vaart over, ik heb me nog net opzij kunnen gooien of meneer stak op mijn snuit.
                                      Ander merk dat je niet vermeldt, wat mij toch verwondert is de renault laguna break rijder, heel wat van die wagens zijn firma wagens en daar wordt ook niet altijd even koosjer mee omgesprongen.

                                      Maar ja, elk merk zal wel zijn gekken en goede chauffeurs hebben hé.

                                      Comment


                                      • #39
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Pirre
                                        Ander merk dat je niet vermeldt, wat mij toch verwondert is de renault laguna break rijder, heel wat van die wagens zijn firma wagens en daar wordt ook niet altijd even koosjer mee omgesprongen.
                                        't is inderdaad merkbaar dat firmawagens niet langer uitsluitend moffenbakken zijn.

                                        Comment


                                        • #40
                                          kijk. 1 parkeervak is voor mijnheer niet voldoende. zo'n mensen vragen gewoon om veralgemening.
                                          Bijgevoegde Bestanden

                                          Comment

                                          Working...
                                          X