Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Clio 3 Rs remmen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Clio 3 Rs remmen

Dag Allen,

ik ben hier nieuw en stel mij dus beleefd even voor... Kevin uit Geraardsbergen en recreatief met Clio RS fase 3 aan het spelen op circuits.

Onlangs (gisteren) Driving Days een super tijd gehad. Enig probleem aan de kleine Clio is dat na 10 minuutjes de remmen raar doen.

Rempedaal keihard en geen remkracht. Ik begrijp dat bij fading het rempedaal juist sponzig wordt. Iemand enig idee?

Er zijn hier wel mensen die er het fijne van weten (ik niet), maar het wijst in de richting van de vacuumpomp die niet genoeg helpt. Zoals bv op deze site besproken wordt.
    30 jaar Mr Yuge!

Comment

Steek eens remblokken van ferodo (ds2500) fading is veeel minder of weg.
      Ook uw remvloeistof verversen en minder en harder remmen
      Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
      Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
      Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

Comment

Remolie:motul RBF racing 660
        Remblokken:minstens EBC yellow, goedkoop en goed!
        Schijfen:Ktec gegroefde schijven of 330mm schijven.

Ge kunt ook nog zorgen voor meer ventilatie voor de remmen, was vroeger bij madeno racing te koop voor rond de 600euro.

Comment

Manier van remmen doet ook veel, als je pas op circuit gaat rijden heb je de neiging om vroeger en aanhoudend te remmen, ja kan beter later en steviger remmen

Comment

Ik dien uiteraard beter te leren remmen...ondertussen toch setje besteld op aanraden van Yannick0007 en dus ook nu van jou.

K-tec schijven in comb met ferodo en aangepaste remleidingen en olie...nadien geen excuus meer.
            Trouwens filmpje staat op Youtube van 12/08. https://www.youtube.com/watch?v=D0M0gzexsYI Rondjes Mettet 1.22

Bedankt voor jullie info.

Comment

maar een keihard rempedaal is toch eerder een vacuum probleem, zoals in de link hierboven vermeld? dan gaan nieuwe schijven en blokken het probleem toch niet oplossen, dacht ik. ik zou er toch eens naar laten kijken. kwestie van zeker te zijn.

zelfs met m'n prulleblokken (valeo blokken van 30 euro) en goedkoopste schijven die er te vinden zijn op mister-auto, merk ik niks van fading na een 25-tal minuutjes doorvlammen op zolder. maar als deez d'er door zijn, bestel ik ook DS2500's samen met brembo HC schijven. gewoon om te zien wat het verschil is.

Comment

Ja maar er zijn blijkbaar twee soorten fade: remvloeistof die oververhit, dan wordt de pedaal zacht, of remblokken die oververhitten, dan blijft de pedaal hetzelfde maar pakt de rem niet meer. De eerste soort is het alvast niet maar ik vermoed dat de tweede qua gevoel lijkt op(gemakkelijk verward wordt met) een pedaal die hard wordt dus waarschijnlijk is het advies over remblokken wel goed.
                30 jaar Mr Yuge!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Den Paarse Capri Bekijk Berichten
                  Ja maar er zijn blijkbaar twee soorten fade: remvloeistof die oververhit, dan wordt de pedaal zacht, of remblokken die oververhitten, dan blijft de pedaal hetzelfde maar pakt de rem niet meer. De eerste soort is het alvast niet maar ik vermoed dat de tweede qua gevoel lijkt op(gemakkelijk verward wordt met) een pedaal die hard wordt dus waarschijnlijk is het advies over remblokken wel goed.

ahh, wist ik niet. weer iets bijgeleerd.

Comment

Bij mijne porsche 924S hielp t om de stofkappen van de velgen te verwijderen zodat er betere koeling was, ik kon uren achtereen op Zolder rijden.
                    Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
                    Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
                    Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

Comment

Working...
                    X