Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Diesel of benzine volgens Autogids

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #41
    Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten

    Ik denk dat er weinig mensen echt zo hard van wakker liggen hoor. Denk dat er weinigen van "het kiesvee" daar voor kiezen als je het zou gaan vragen...
    Er is toch geen enkele politicus die het nog aandurft om de trend tegen diesel aan te pakken.

    En die direct ingespoten benzines hebben de constructeurs nodig om hun co2 naar beneden te krijgen.

    Comment


    • #42
      Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

      Er is toch geen enkele politicus die het nog aandurft om de trend tegen diesel aan te pakken.

      En die direct ingespoten benzines hebben de constructeurs nodig om hun co2 naar beneden te krijgen.
      Ik was deze namiddag hierop een beetje aan het goegelen. Ik verschoot dat er in Duitsland al een soort van hooligans rondlopen met een masker voor hun mond (om onherkenbaar te zijn) en een slogan anti diesel. Ze moeten de mensen nog wat meer opfokken. Nog even en die groene extremisten gaan agressie vertonen.

      Ook zag ik heel goed dat, hoe jonger de info was die ik terugvond, hoe meer benzine toch rechtstreeks met de vinger gewezen wordt als zijnde (minstens) even vervuilend.

      Nu ben ik eens heel benieuwd hoe de politici zich hier tov gaan opstellen. Als de info zo blijft naar de bevolking doorkomen, kunnen ze het niet blijven negeren....

      Als nu blijkt dat de diesels ten onrechte zwaar aangepakt worden, hoe zal men dit dan oplossen om geloofwaardig te blijven ? De benzines even hard aanpakken kort nadat ze voorgesteld werden als de 'propere' brandstof ?
      En wat met die LEZ die lukraak opduiken en waar de diesels het meest geweerd worden ?
      Als laatste vraag ik me ook af of je iets zomaar kan verbieden in een stad, wat een Europese homologatie kreeg. Als koper van een goedgekeurd produkt zou je er toch moeten kunnen vanuit gaan dat je het kan gebruiken tijdens de levensduur van het product ? Een oude brommer op tweetakt is toch ook niet verboden ?

      Moest ik momenteel een andere auto kiezen, ik zou echt niet weten welke ik nu moet kopen... Benzine en diesel vervuilend, kan dus verboden worden of zwaar belast worden, CNG weinig aanbiedingen standaard uit fabriek en weinig tankmogelijkheden, electrisch is te duur naargelang de auto die je krijgt en de infrastructuur is ook nog ontoereikend. Blijft over de hybride misschien?

      T zijn rare tijden zulle

      Comment


      • #43
        Een fatsoenlijke plug-in hybride met voldoende power en voldoende electrische capaciteit, dat lijkt me momenteel de beste oplossing.
        Dat voertuig vinden is nog een andere zaak.
        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

        Comment


        • #44
          Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
          Het kiesvee vraagt het dus de politici volgen.
          Het is eerder andersom, de politici beslissen dus wij volgen als tamme lammetjes.

          Want in opstand komen, dat doen wij brave burgers niet.
          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

          Comment


          • #45
            Ja, sommige zaken begrijp ik ook niet. Men gaat staken voor 2 Euro per uur meer te verdienen bij wijze van spreken, maar als de regering plots voor (hoeveel is't, 70 procent of meer?) een hele grote groep beslissingen neemt waardoor ze extra moeten betalen (wat ik nog zo erg niet vind), maar dat ze hun goedgekeurde en destijds gepromote produkt niet meer mogen gebruiken of het product hierdoor verschillende duizenden Euro's waardeverlies kent, reageert niemand. En als je dan nog eens ziet hoe een bepaalde minderheid van mensen opgefokt reageren tegen de (diesel)auto's momenteel vraagde u verdorie af hoe lang het nog zal duren eer ze zoals bij de 4X4's indertijd de banden plat zetten.
            Binnenkort het D'tje van mijn auto afkrabben

            Comment


            • #46
              Ach de soep wordt meestal toch niet zo heet gegeten dan ze wordt opgediend. Wij belgen zijn een volkske da veel klaagt maar uiteindelijk weinig doet buiten braaf elken dag naar ons jobke gaan en een uur in de file staan (en op den NVA stemmen, en die doen dan op hun beurt.. niks ). Wat nog zijn goeie kanten heeft, ge ziet hier zelden echt extreme toestanden (zoals in duitsland met die maskers). Concreet, zwaardere bedrijfswagens gaan nog wel nen tijd op diesel bollen, en de particulier die ne nieuwen auto koopt, koopt eerder ne relatief kleine benzinemotor (1.4 turbo ofzo), en maalt er verder niet te hard om.

              Comment


              • #47
                Tegenwoordig wel ja sunking.
                Maar het verleden bewijst wel dat de Belgen vroeger ook wel voor zichzelf durfden opkomen.
                Spijtig genoeg lijken dat lang vervlogen tijden, nu laten we ons gewoon doen.
                Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                Comment


                • #48
                  Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                  Tegenwoordig wel ja sunking.
                  Maar het verleden bewijst wel dat de Belgen vroeger ook wel voor zichzelf durfden opkomen.
                  Spijtig genoeg lijken dat lang vervlogen tijden, nu laten we ons gewoon doen.
                  Gaan de mensen die toestanden wel blijven aanvaarden ? Wat als ze binnen 1 of 2 jaar gaan zeggen dat benzine toch niet zo'n goed idee was en ze deze brandstof ook gaan boycotten ?
                  Natuurlijk heeft de staat enorme middelen om de mensen te bespelen.

                  Comment


                  • #49
                    De benzine boycot komt er vroeg of laat ook wel aan, maar ze zijn precies nog niet klaar met de diesels. het ene na het andere artikel in de pers.
                    CurieuzeNeuzen Vlaanderen wil de concentraties van stikstofdioxide in kaart brengen over heel Vlaanderen. De bewijzen stapelen zich op dat het gas uit diesel­verbranding gevaarlijk is voor onze gezondheid.

                    Comment


                    • #50
                      Is eigenlijk click-bait he. Met zo'n titel gaan veel meer mensen dat artikel willen lezen.

                      Comment


                      • #51
                        Och ja, en dan moette u voorstellen dat mensen dat allemaal gaan geloven zonder iets in vraag te stellen. T staat op internet, of 't staat in de gazet is meer dan voldoende info blijkbaar.

                        Comment


                        • #52
                          En wat met die LEZ die lukraak opduiken en waar de diesels het meest geweerd worden ?
                          Als laatste vraag ik me ook af of je iets zomaar kan verbieden in een stad, wat een Europese homologatie kreeg. Als koper van een goedgekeurd produkt zou je er toch moeten kunnen vanuit gaan dat je het kan gebruiken tijdens de levensduur van het product ? Een oude brommer op tweetakt is toch ook niet verboden ?
                          Dat gaat wel over echt oude diesels hé... wie er tot ruim verschillende jaren geleden eentje kocht gaat daar toch niet veel of geen last van hebben?
                          En bijvoorbeeld een oude CV-ketel die niet meer voldoet aan de nieuwere normen, die moet je toch ook vervangen? Of gaan we daar ook over zagen?
                          't Zelfde met houtkachels of haarden: oude brol vervuilt inderdaad ongelooflijk, nieuwere een héél pak minder... moet men daar dan niks aan doen of is Joke Schauvliege ook fout als ze de mensen wil stimuleren hun oude kachel te vervangen?
                          Vroeger mocht asbest ook... wie dat nu wil kwijtraken moet ook opdraaien voor extra kosten.

                          Comment


                          • #53
                            Oorspronkelijk geplaatst door Maurice P.P. Bekijk Berichten

                            Dat gaat wel over echt oude diesels hé... wie er tot ruim verschillende jaren geleden eentje kocht gaat daar toch niet veel of geen last van hebben?
                            En bijvoorbeeld een oude CV-ketel die niet meer voldoet aan de nieuwere normen, die moet je toch ook vervangen? Of gaan we daar ook over zagen?
                            't Zelfde met houtkachels of haarden: oude brol vervuilt inderdaad ongelooflijk, nieuwere een héél pak minder... moet men daar dan niks aan doen of is Joke Schauvliege ook fout als ze de mensen wil stimuleren hun oude kachel te vervangen?
                            Vroeger mocht asbest ook... wie dat nu wil kwijtraken moet ook opdraaien voor extra kosten.

                            Twee mogelijkheden: ofwel ga je graag lijnrecht tegen mij in, ofwel stel je nooit iets in vraag en ga je gewoon altijd heel gedwee mee met alles en iedereen waar je naar opkijkt .

                            N'een houtkachel vergelijken met asbest , da pakt misschien bij bepaalde mensen (ah ja want ge krijgt van alletwee kanker)...

                            Een CV ketel wordt niet verboden vanaf een bepaalde leeftijd of uitstoot. De verkoop ervan wordt verboden. Dat is een eerlijk uitdoofbeleid.
                            Wat men nu doet is de bevolking onderaan de ladder hun vervoer letterlijk afpakken. Zonder hen enige vorm van alternatief of compensatie aan te bieden.(en dit gaat men blijvend herhalen tot 2025, terwijl hun redenering dan nog verkeerd blijkt op de koop toe!).

                            Ze kochten ooit (eender wanneer in tijd) een voertuig, goedgekeurd volgens de Europese wetgeving (homologatie attest). En dan vind jij het zomaar kunnen dat die gelijkvormigheidsovereenkomst eenzijdig verbroken wordt door steden ?



                            Comment


                            • #54
                              ocharme, al die menskes die gene rotte frank hebben om hun oude diesel te vervangen door een andere occasie. aan de financieringsvoorwaarden zal het niet liggen...
                              diegenen die hem nodig hebben voor hun werk, die verdienen geld, in principe moeten die hun wel iets anders kunnen permitteren.
                              diegenen die niet werken of geen auto nodig hebben voor hun werk, hebben hem ook minder vaak nodig, kunnen wel eens een keertje een alternatief gebruiken (in de stad parkeren kost toch ook veel geld).
                              Of anders: laten we met z'n allen wat meer belastingen betalen, dan kunnen de uitkeringen omhoog en kunnen die mensen zich wel een jonge milieuvriendelijke wagen permitteren.

                              Comment


                              • #55
                                Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten


                                Twee mogelijkheden: ofwel ga je graag lijnrecht tegen mij in, ofwel stel je nooit iets in vraag en ga je gewoon altijd heel gedwee mee met alles en iedereen waar je naar opkijkt .
                                Uw reactie duidt eerder op het omgekeerde: blijkbaar mag ik hier niets verkondigen of jij voelt je weer aangesproken/aangevallen.

                                Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                                N'een houtkachel vergelijken met asbest , da pakt misschien bij bepaalde mensen (ah ja want ge krijgt van alletwee kanker)...
                                Te onnozel om commentaar op te geven.

                                Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                                Een CV ketel wordt niet verboden vanaf een bepaalde leeftijd of uitstoot. De verkoop ervan wordt verboden. Dat is een eerlijk uitdoofbeleid.
                                Toch wel.... uw installateur dient u een negatief attest te overhandigen en jij dient je in regel te stellen. Die ketel herstellen mag uw installateur ook niet meer als deze niet aan de normen voldoet. (En ja, sommige installateurs vegen daar hun kl** aan, 'k weet het):

                                § 2
                                [Als na de onderhoudsbeurt uit het reinigings- en/of verbrandingsattest blijkt dat het centrale stooktoestel niet in goede en veilige staat van werking verkeert, of dat herstellingen aan het rookgasafvoerkanaal, het stooklokaal of het centrale stooktoestel noodzakelijk zijn, dan hebben de gebruiker en de eigenaar de plicht om het rookgasafvoerkanaal, het stooklokaal of het centrale stooktoestel binnen de drie maanden na de datum van het reinigings- en/of verbrandingsattest in orde te brengen en om hiervan het bewijs te leveren. Dit bewijs bestaat uit een nieuw attest waaruit minstens blijkt dat deze tekortkoming verholpen werd en dat de meetresultaten van een nieuwe verbrandingscontrole bevat.]





                                Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                                Ze kochten ooit (eender wanneer in tijd) een voertuig, goedgekeurd volgens de Europese wetgeving (homologatie attest). En dan vind jij het zomaar kunnen dat die gelijkvormigheidsovereenkomst eenzijdig verbroken wordt door steden ?
                                Ja. Te meer dat dit niet abrupt gebeurt. En maatregelen in het algemeen belang (gezondheid) primeren op het belang van enkelingen die met hun oud kreng willen blijven rijden.
                                Last edited by Maurice P.P.; 26/02/2018, 17:58.

                                Comment


                                • #56
                                  Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                                  ocharme, al die menskes die gene rotte frank hebben om hun oude diesel te vervangen door een andere occasie. aan de financieringsvoorwaarden zal het niet liggen...
                                  diegenen die hem nodig hebben voor hun werk, die verdienen geld, in principe moeten die hun wel iets anders kunnen permitteren.
                                  diegenen die niet werken of geen auto nodig hebben voor hun werk, hebben hem ook minder vaak nodig, kunnen wel eens een keertje een alternatief gebruiken (in de stad parkeren kost toch ook veel geld).
                                  Of anders: laten we met z'n allen wat meer belastingen betalen, dan kunnen de uitkeringen omhoog en kunnen die mensen zich wel een jonge milieuvriendelijke wagen permitteren.
                                  Al een chance dat er hier ook mensen zijn die opkomen voor de sociaal zwakkeren in de maatschappij!

                                  Comment


                                  • #57
                                    Gij betaalt liever iets uit aan mensen die hier nog nooit iets betaalden voor de sociale voorzienigheid ? Leve de groene gedachte

                                    Maak eerst dat je zelf ergens op een niveau komt in je leven waarbij je kan zeggen dat je niets meer kan gebeuren vooraleer je aan zulke uitspraken te wagen...

                                    Stel u voor, gij als jonge gast da ge een meiske leert kennen. En ge krijgt kindjes en ge krijgt kanker. Uw vrouw moet thuisblijven om voor u te zorgen en ge moet het plots met 1 ziekteuitkering doen. Ge moet wel constant naar het ziekenhuis voor chemo en hebt uw auto nodig.

                                    Da's geen verhaalke hoor... da's de bittere waarheid recht uit een leven gegrepen. En die mensen ga jij veroordelen????


                                    Last edited by ; 26/02/2018, 18:36.

                                    Comment


                                    • #58
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Maurice P.P. Bekijk Berichten
                                      Uw reactie duidt eerder op het omgekeerde: blijkbaar mag ik hier niets verkondigen of jij voelt je weer aangesproken/aangevallen.


                                      Te onnozel om commentaar op te geven.


                                      Toch wel.... uw installateur dient u een negatief attest te overhandigen en jij dient je in regel te stellen. Die ketel herstellen mag uw installateur ook niet meer als deze niet aan de normen voldoet. (En ja, sommige installateurs vegen daar hun kl** aan, 'k weet het)



                                      Ja. Te meer dat dit niet abrupt gebeurt. En maatregelen in het algemeen belang (gezondheid) primeren op het belang van enkelingen die met hun oud kreng willen blijven rijden.
                                      Lees uw reactie nog eens na en stel vast hoe kinderachtig je uit de hoek blijft komen om je klakkeloos geloof te verkondigen.

                                      Heel slimme opmerking trouwens ivm die verwarmingstoestellen... als 't kapot is moet je ze vervangen. Niveauuuu
                                      Last edited by ; 26/02/2018, 18:40.

                                      Comment


                                      • #59
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Maurice P.P. Bekijk Berichten

                                        Al een chance dat er hier ook mensen zijn die opkomen voor de sociaal zwakkeren in de maatschappij!

                                        T zijn zwakke mensen die moeten lachen met de miserie van anderen om zichzelf gelukkig te voelen. Uiting van frustraties over eigen realisaties ?

                                        Comment


                                        • #60
                                          Ge zijt er weer rap bij om mij te veroordelen om mijn uitspraken. zou absoluut niet willen ruilen met die mensen..
                                          Daarom da ik zeg, verhoog hun uitkering.
                                          Of: als iedereen die ne nieuwe wagen koopt, een percentje afstaan aan een fonds, waar de slachtoffers van de LEZ aanspraak op kunnen maken als ze hun oude vervuilende wagen inruilen voor een jonger exemplaar. Ma 'k vrees, dat daar weer anderen nie mee akkoord gaan zijn. Nochtans, het geld is er, als je ziet hoeveel nieuwe dure wagens er aan de lopende band worden ingeschreven hier in Belgie.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X