Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Diesel of benzine volgens Autogids

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #61
    Ik ben ni voor de sossen en ni voor de groenen. Ik deel mijn centen ook niet graag. En ben van't principe ikke eerst, dan de rest... Maar over die reactie had je volgens mij (hoop ik) niet goed nagedacht of verkeerdelijk geformuleerd.
    Maurice zijn reactie erop lag dan wel weer in de lijn van de verwachting, dat verwonderde me totaal niet.

    Comment


    • #62
      En het gaat me eigenlijk meer om het principe... kan een stad zomaar een Europees goedgekeurd produkt verbieden ? Moet alles zomaar klakkeloos aanvaard worden uit respect voor onze heren politiekers ? Zet eens een paar bedrijfsleiders aan het werk om de puinhoop op te ruimen die gemaakt werd op alle mogelijke vlakken.
      Om dan terug bij het initiele te komen, het artikel in AG.... hieruit blijkt duidelijk dat men weer de bal verkeerd slaat.

      Comment


      • #63
        2 belangrijke feiten, voor in de politiek hoef je niet gestudeerd te hebben en we hebben een overvloed aan politiekers, helaas. Daar is ook nogeens een groep zo koppig om maandelijks naar straatsburg te blijven verhuizen, wat ze ten alle koste willen behouden en dan verkondigen de “sociaal zwakkere” te verplichten een auto van 50k te kopen terwijl milieu hun geen moer boeid. Kijk alleen naar Duitsland oei oei, kerncentrales moeten dicht, het Ruhrgebied is zo vervuilend met zware metalen en ook nog de bruinkool centrales waarbij nu met de oosten wind volledig belgie in geblazen wordt maar daar hoor je niks van... Diesels euro 5 en euro 6 en ook de recente euro 6 benzine motoren zijn relatief gezien al een grote verbetering, als deze verbetering voor alle sectoren ook door gevoerd wordt gaan we er al een stuk beter voorstaan. Maar zolang scholen met afgedankte euro 3 voertuigen de kinderen moeten ophalen, belgie nog veel dieseltrajecten (persoonsvervoer) op het spoor, oude ziekenhuizen /infrastructuur, zoals de oude gebouwen in de politiek niet eens geisoleerd...moet ze eerst eens leren zelf het voorbeeld te geven en niet een bestaande koe te blijven uitmelken.

        Comment


        • #64
          Uitmelken... daar zeg je heel veel mee... En ze melken de koe die ze het makkelijkst kunnen vangen, de gewone burger.

          Comment


          • #65
            Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
            Ik ben ni voor de sossen en ni voor de groenen. Ik deel mijn centen ook niet graag. En ben van't principe ikke eerst, dan de rest...
            Daarom, dat ik het een beetje ironisch vind, dat net jij opkomt voor de "de bevolking onderaan de ladder"...

            Comment


            • #66
              In heel deze discussie, ontbreken volgens mij enkele belangrijke feiten...

              Eigenlijk zouden er in Europa nog nergens een LEZ-zone moeten zijn…want de luchtvervuiling had theoretisch perfect binnen de grenzen moeten vallen, indien….
              1. De EU-burgers niet massaal roetfilters en EGR-kleppen zouden verwijderd hebben (of uitgeschakeld) (+ 1 000.000 filters alleen) (de controle start gelukkig eind 201
                http://www.knack.be/nieuws/belgie/ro...al-873439.html
              2. De fabrikanten niet massaal sjoemelsoftware zouden geïnstalleerd hebben (VW-actief en de rest zogezegd ter bescherming van de motor)
              3. Er alleen diesels gekocht waren voor wie daar financieel voordeel bij had, vermits de gemiddelde privé auto slechts 12500 km/jaar doet is dit bij slechts 25% van de auto’s…(met firma wagen erbij, is het slechts 15000 km.) (in België dacht 80% er voordeel met te hebben)
              Bijgevolg is de overheid wel verplicht om de burgers tegen zichzelf te beschermen… net zoals de overheid beperkingen moet opleggen voor: snelheid, alcohol, drug, lawaai, sluikstorten, enz..

              Zelfregulering is nu eenmaal niet de sterkste eigenschap van de mens….(en problemen of ziektes zijn achteraf de schuld van een ander)....

              Comment


              • #67
                Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten

                Daarom, dat ik het een beetje ironisch vind, dat net jij opkomt voor de "de bevolking onderaan de ladder"...
                Ik doe niet mee met de welkom schuif maar aan hype en andere toestanden. Da's inderdaad zeer ironisch.

                Maar toch heb ik het voor mijn ego hoegenaamd niet nodig mezelf een voorbeeldfunctie aan te meten op allerlei vlakken om dan te lachen met 'de sociaal zwakkeren van de maatschappij' enkel en alleen om trachten gelijk te krijgen in een discussie over het al dan niet rechtvaardig zijn van een LEZ, omdat een chauffagebrander moet vervangen worden als die kapot gaat of zoiets en omdat een Europees bewijs van gelijkvormigheid terecht wordt tenietgedaan door de steden.

                Wie een klein beetje nadenkt beseft dat de LEZ net van de kleinste inkomens de wagens afneemt zonder compensatie, zonder enig alternatief. Bompa met zijn klein pensioentje moet zijnen otto maar wegdoen, hij werkt toch niet meer. Heeft totaal genen auto nodig. Dienen zieke huisvader... geen rechten. Hij werkt zelfs niet meer dus weg met zijnen ouden bak.
                Zo werd het letterlijk gesteld hierboven.


                Goe bezig...

                Comment


                • #68
                  quovadis. De overheid geeft zelf geen voorbeeld en daarbij wie is de overheid? Een puur op vriendjespolitiek gebaseerd systeem die ten alle tijde hun eigen “kapitaal” zullen beschermen. Zelfs kiezen heeft geen zin meer omdat op voorhand alles onder elkaar verdeeld is. Kijk maar eens naar belgie met hun belachelijk politiek systeem waar heel de wereld mee lacht, niemand snapt en enorm veel geld kost.

                  Comment


                  • #69
                    Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten
                    In heel deze discussie, ontbreken volgens mij enkele belangrijke feiten...

                    Eigenlijk zouden er in Europa nog nergens een LEZ-zone moeten zijn…want de luchtvervuiling had theoretisch perfect binnen de grenzen moeten vallen, indien….
                    1. De EU-burgers niet massaal roetfilters en EGR-kleppen zouden verwijderd hebben (of uitgeschakeld) (+ 1 000.000 filters alleen) (de controle start gelukkig eind 201
                      http://www.knack.be/nieuws/belgie/ro...al-873439.html
                    2. De fabrikanten niet massaal sjoemelsoftware zouden geïnstalleerd hebben (VW-actief en de rest zogezegd ter bescherming van de motor)
                    3. Er alleen diesels gekocht waren voor wie daar financieel voordeel bij had, vermits de gemiddelde privé auto slechts 12500 km/jaar doet is dit bij slechts 25% van de auto’s…(met firma wagen erbij, is het slechts 15000 km.) (in België dacht 80% er voordeel met te hebben)
                    Bijgevolg is de overheid wel verplicht om de burgers tegen zichzelf te beschermen… net zoals de overheid beperkingen moet opleggen voor: snelheid, alcohol, drug, lawaai, sluikstorten, enz..

                    Zelfregulering is nu eenmaal niet de sterkste eigenschap van de mens….(en problemen of ziektes zijn achteraf de schuld van een ander)....
                    Hier ontbreekt vooral de conclusie van dit artikel... Nog eens lezen dus...

                    Vooral in uw geval onthouden dat een benzinemotor met di meer roet uitstoot dan een euro6 diesel en wat erger is, meer deeltjes roet bevat per gram. Dat de deeltjes de grootte van een virus hebben waardoor een roetfilter op een di altijd ontoereikend zal zijn.

                    Maar dat besef komt hoor. Het begint meer en meer te verschijnen in de media. Binnen een jaartje of zo zal één van de slimste regeringslieden het artikel begrijpen en er ook weer geld inzien om de begroting te doen kloppen. Het komt... geduld...

                    Media moeten nu eerst nog wat inspelen op de anti dieselhype Ondertussen verkopen mensen hun (dikwijls nog recente) diesel uit voorzorg want ge weet niet wat er allemaal kan gebeuren... En de staat, tja die is blij met de BTW, BIV enz...

                    Het meest verstandige wat men momenteel kan doen volgens mij... niks kopen, blijven rijden tot er duidelijkheid komt. Of je nu op diesel, benzine, lpg of eender wat rondrijdt. Dat is ook de enige manier om de graaipolitiek te counteren.

                    Comment


                    • #70
                      Oorspronkelijk geplaatst door Cob22 Bekijk Berichten
                      quovadis. De overheid geeft zelf geen voorbeeld en daarbij wie is de overheid? Een puur op vriendjespolitiek gebaseerd systeem die ten alle tijde hun eigen “kapitaal” zullen beschermen. Zelfs kiezen heeft geen zin meer omdat op voorhand alles onder elkaar verdeeld is. Kijk maar eens naar belgie met hun belachelijk politiek systeem waar heel de wereld mee lacht, niemand snapt en enorm veel geld kost.
                      T is al avond, maar sommige mensen blijken nog wakker te zijn

                      Comment


                      • #71
                        Oorspronkelijk geplaatst door Cob22 Bekijk Berichten
                        quovadis. De overheid geeft zelf geen voorbeeld en daarbij wie is de overheid? Een puur op vriendjespolitiek gebaseerd systeem die ten alle tijde hun eigen “kapitaal” zullen beschermen. Zelfs kiezen heeft geen zin meer omdat op voorhand alles onder elkaar verdeeld is. Kijk maar eens naar belgie met hun belachelijk politiek systeem waar heel de wereld mee lacht, niemand snapt en enorm veel geld kost.

                        De burgers hebben wel voor het Belgisch systeem gekozen…
                        • Dat veel mensen niet weten, (zowel in Vlaanderen als Wallonië) wat de keuzes van hun partij zijn, is eigenlijk de oorzaak van het huidige systeem….
                        • Misschien eerst een stem test afleggen voor je mag stemmen (zoals je tegenwoordig eerst een test moet afleggen voordat je aandelen mag kopen…)
                        Ps
                        In België gaf zowel de federale overheid, als de Vlaamse overheid een verkeerd signaal naar de burgers via de diesel/auto fiscaliteit….
                        De federale overheid zette haar fout vanaf 2015 al recht, (diesel subsidie stop gezet) nu de Vlaamse nog……(hervorming VB en BIV)

                        Het Belgisch systeem, zorgt inderdaad voor trage koersveranderingen, het systeem in UK en USA, is veel directer, maar zou véél Belgen na elke verkiezing een hartinfarct bezorgen….


                        Comment


                        • #72
                          Ga jij in Belgie blijven wonen denk je ? Of zou je mettertijd uitwijken naar de UK of de USA? IBenzine is vrij goedkop in de usa geloof ik ? Ik zou eerder Canada verkiezen denk ik...

                          Comment


                          • #73


                            Oorspronkelijk geplaatst door quovadis
                            [*]Er alleen diesels gekocht waren voor wie daar financieel voordeel bij had, vermits de gemiddelde privé auto slechts 12500 km/jaar doet is dit bij slechts 25% van de auto’s…(met firma wagen erbij, is het slechts 15000 km.) (in België dacht 80% er voordeel met te hebben)[/LIST]Bijgevolg is de overheid wel verplicht om de burgers tegen zichzelf te beschermen… net zoals de overheid beperkingen moet opleggen voor: snelheid, alcohol, drug, lawaai, sluikstorten, enz..

                            Zelfregulering is nu eenmaal niet de sterkste eigenschap van de mens….(en problemen of ziektes zijn achteraf de schuld van een ander)....
                            En regulering is absoluut niet het sterkste punt van onze overheid.
                            Het is dankzij de overheid dat de voorbije jaren zowat iedereen een diesel kocht om mee naar de bakker te rijden...

                            Een beetje langetermijnvisie en consistentie in fiscaal beleid rond mobiliteit ontbreekt volledig in dit land. Spijtig. We zullen er op deze manier met z'n allen voor blijven betalen.


                            Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

                            Comment


                            • #74


                              Oorspronkelijk geplaatst door quovadis
                              Het Belgisch systeem, zorgt inderdaad voor trage koersveranderingen
                              Een minimum diploma voor politici zou niet slecht zijn.
                              We veranderen sneller van koers dan een windhaan en we draaien ook gewoon mee met de wind, zonder gefundeerde visie op langere termijn.
                              Regels en fiscaliteit veranderen minstens om de paar jaar. Rechtszekerheid en persoonlijke planning voor een termijn van een jaar of 10 kan je vergeten. Als je 5 jaar geleden het advies van de overheid volgde, dan ben je nu de klos.

                              Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

                              Comment


                              • #75
                                Oorspronkelijk geplaatst door K2 Bekijk Berichten



                                En regulering is absoluut niet het sterkste punt van onze overheid.
                                Het is dankzij de overheid dat de voorbije jaren zowat iedereen een diesel kocht om mee naar de bakker te rijden...

                                Een beetje langetermijnvisie en consistentie in fiscaal beleid rond mobiliteit ontbreekt volledig in dit land. Spijtig. We zullen er op deze manier met z'n allen voor blijven betalen.


                                Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
                                Langetermijnvisie en onze politiek ? Sommigen geloven er echt wel in en gaan er voor. Zijn er niet veel die zo blindelings volgzaam zijn natuurlijk. Ik zelf geloof niet in een lange termijnvisie van de huidige groep onbekwamen. Ze zitten voorlopig nog in de dieselfase terwijl iedereen al verder denkt... Hoe gaan ze dit keer hun steeds terugkerende fout verantwoorden ? Waarschijnlijk niet en gewoon de financiele gaten vullen met verse eieren van de gouden kip....En de volger, die bleef gedwee knikken en prijsde zichzelf gelukkig omdat hij dacht dat hij 'erbij hoorde'.

                                En men leefde drie maanden minder lang, maar toch gelukkig.


                                Comment


                                • #76
                                  ver off topic;-), als ik de kans heb zal ik dat zeker doen;-). Nu Alcatraz is voor bezoekers gewoon toegankelijk. Speciale plekken waar je niet zo binnekomt, had ik vorig jaar bijvoorbeeld dat ik een zakelijke bijeenkomst had en die persoon was tevens een belangrijk persoon binnen de mormonen gemeenschap. Binnen de muren, voelde ik mij niet op mijn gemak “pracht en praal” niet te beschrijven en daaraan merk je dat in Amerika serieus vreemde “gedachtegangen” bestaan die je zelf niet voor mogelijk houd.

                                  Comment


                                  • #77
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Cob22 Bekijk Berichten
                                    ver off topic;-), als ik de kans heb zal ik dat zeker doen;-). Nu Alcatraz is voor bezoekers gewoon toegankelijk. Speciale plekken waar je niet zo binnekomt, had ik vorig jaar bijvoorbeeld dat ik een zakelijke bijeenkomst had en die persoon was tevens een belangrijk persoon binnen de mormonen gemeenschap. Binnen de muren, voelde ik mij niet op mijn gemak “pracht en praal” niet te beschrijven en daaraan merk je dat in Amerika serieus vreemde “gedachtegangen” bestaan die je zelf niet voor mogelijk houd.
                                    T is inderdaad ver off topic, we kunnen er hier jammer genoeg niet verder op ingaan. Maar jouw ervaringen zouden me wel boeien, niet alleen om de foto's van interessante zaken maar ook omwille je ervaringen met een andere cultuur en manier van zaken doen...

                                    Comment


                                    • #78
                                      De Belg en zijn portemonnee... grappig!

                                      Vorig jaar koos maar een kwart van de Belgen die een auto kochten voor een dieselwagen. En de doodsstrijd van diesel is nog niet aan zijn einde gekomen.
                                      “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                                      Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                                      Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                                      Comment


                                      • #79
                                        Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
                                        De Belg en zijn portemonnee... grappig!

                                        http://www.standaard.be/cnt/dmf20180226_03379209
                                        Ja nogal... en jij zegt het nog zoals het is: de Belg en zijn portemonnee terwijl als je hen vraagt waarom ze overstapten naar benzine er nog een deel durft zeggen dat het voor 't milieu is dat ze het doen . Als je dan opmerkt dat electrisch nog vele beter zou zijn.... komt de ware reden wel naar boven

                                        Comment


                                        • #80
                                          Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
                                          De Belg en zijn portemonnee... grappig!

                                          http://www.standaard.be/cnt/dmf20180226_03379209
                                          In dat artikel :

                                          ‘omdat de hogere inruilwaarde voor diesels in rekening wordt genomen.’
                                          Ook toch niets meer van waar tegenwoordig thans. Ik kijk (teveel) rond op de 2dehands markt en zie toch duidelijk dat de dieselprijzen LAGER zijn dan de benzines. Bv. De goedkoopste Volvo v40 in België kost iets van een 14k, goedkoopste diesel begint rond de 8k. Pakt nog 9-9.5k voor gelijkaardige km-stand.

                                          Door het veel te grote aanbad aan diesels en veel lagere vraag dalen de prijzen wel degelijk enorm in verhouding tot benzines.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X